Nu komprimissar jag. Vem har sagt att jag är omöjlig
Denna tråd är enbart för fotboll i alla former, allsvenskan, korpen, VM, EM och gud vet allt.
All övrig sport hänvisas till Övrig sport-tråden.
[i:1ie8v1bp]Använd inga slangord om klubbarna som till exempel Chelski, Man Hoos, ellos, Sillstryp, råttorna eller liknande utan använd ALLTID det riktiga namnet eller en acceptabel förkortning som till exempel United eller Real. De inläggen som inte följer detta kommer raderas med motiveringen att det skapat många onödiga diskussioner förut.[/i:1ie8v1bp]
Om det nu är samma sport, varför spelar de i olika ligor, har olika priser och olika mästerskap? Svenska damlandslaget har väl inte sämre ekonomiska förutsättningar eller sämre urval än säg... Seychellernas herrlandslag?
nu menade jag ju inga mes kramar, utan riktiga glädjekramar med 10-11 killar i en hög. men det kanske är vanligt i skolan nuförtiden vad vet jag :). nä vill man ha riktiga känslor så finns det inget som slår sporten.
Psychopatrik - Curling är inte dumt. Det är ju en taktiskt sport som kräver eftertänksamhet. Klart kul!
Curling gillar jag också! Bra TV-sport faktiskt.
Många verkar inte tro det. Men likt Baseball och Amerikansk fotboll så handlar det mer om taktik och teknik än enorma uppoffringar. Två tummar upp. : )
baseboll handlar om vem som trycker i sig mest ananbola, annars en ganska fascinerande sport.
@magiul Läs ditt inlägg igen så kanske du ser hur korkat det är. Ligor, priser med mera spelar ingen roll. Det är fortfarande fotboll som de spelar även om det skulle vara av sämre kvalite.
Patrik Johansson - Nu är du ute på djupt vatten. Passa dig. ;)
sanning dock, sorgligt men sant.
paperface: Ja, självklart menar jag ordagrant, utan du får läsa mellan raderna. Poängen är ju att man måste särskilja dem och aldrig blanda ihop dam- och herrfotboll som Putte ville göra. Fotboll som fotboll tyckte han i ett tidigare inlägg. Men jag ville lyfta tanken att man MÅSTE klassificera dem i olika kategorier då det inte på något sätt går att jämföra dem på ett rättvist sätt. Därför är det lika bra att låta bli och inte säga att de är samma sak, samma sport, för de skiljer sig så markant mot varandra vad gäller förutsättningar.
För att förtydliga ännu lite mer som jag försökte göra med exemplet, det finns säkert landslag inom herrfotbollen som har samma resurser som svenska damlandslaget. Ändå är det inte rättvist att bedöma dem då det skiljer sig så mycket på spelarna rent fysiskt. Det går aldrig någonsin att dra linjer mellan de två "olika" sporterna. Om du inte jämför faktiskt regler då, där det mycket riktigt är samma sport till skillnad från ex. hockeyn där reglerna skiljer sig åt.
För att förtydliga ännu lite mer som jag försökte göra med exemplet, det finns säkert landslag inom herrfotbollen som har samma resurser som svenska damlandslaget. Ändå är det inte rättvist att bedöma dem då det skiljer sig så mycket på spelarna rent fysiskt. Det går aldrig någonsin att dra linjer mellan de två "olika" sporterna. Om du inte jämför faktiskt regler då, där det mycket riktigt är samma sport till skillnad från ex. hockeyn där reglerna skiljer sig åt.
Ordet "inte" föll bort. Menade inte att vara spydig. :-)
Återigen, jag vet att det är skillnad på dam och herrfotboll, JAG ville dock vara spydig ;) Syftade så klart på att "herrarna" är minst lika fjolliga, om inte fjolligare, än damerna. Alltså, damer hela bunten var min spydiga lilla sammanfattning. Man får dock ta detta lite skämtsamt, jag trackar delar av min familj för fotboll, bandy och fan allt vad det är, dagligen så jag är inte hatisk mot er.
Hursomhelt så är det skitsamma, både dam och herrfotboll är lika tråkigt. Då en sport har matcher som varar i 90 minuter, PLUS tilläggstid och dessa då och då slutar 0-0 så är det fel på sporten, gör om. 1-0 är inte bättre det och inte 1-1 heller, boring. Eller så kan man ju hävda att det är något fel på mig och det är helt okej det också, detta är bara en av förklaringarna till varför jag tycker att fotboll är så oerhört tråkigt. Är visserligen ingen sportälskare överhuvudtaget, det är få sporter jag finner någon glädje att se på och att utöva, ja det är helt uteslutet. Ja utom möjligtvis dart eller ölbrännboll.
Hursomhelt så är det skitsamma, både dam och herrfotboll är lika tråkigt. Då en sport har matcher som varar i 90 minuter, PLUS tilläggstid och dessa då och då slutar 0-0 så är det fel på sporten, gör om. 1-0 är inte bättre det och inte 1-1 heller, boring. Eller så kan man ju hävda att det är något fel på mig och det är helt okej det också, detta är bara en av förklaringarna till varför jag tycker att fotboll är så oerhört tråkigt. Är visserligen ingen sportälskare överhuvudtaget, det är få sporter jag finner någon glädje att se på och att utöva, ja det är helt uteslutet. Ja utom möjligtvis dart eller ölbrännboll.
1597 inlägg
Kubb gillar du också, erkänn nu! :D
Haha ja kubb också, efter några rediga jävlar. Gillar många sådana där lekar, Boccia, Krocket, luftgevär etc. gärna på sena sommarkvällar. Jag är KUNG på allt så klart och jag kör helt utan skydd och sjåpar mig inte det minsta, bara ifall groggen tar slut.
Och fotbollsexperten beskriver en match i en tv-kanal som om det vore en Ibsen-pjäs där psychologin är centarl, han parta om kreatörer och mitfältarens svåra roll, men vad handla det om egentligen? 22 man som jaga en boll... Claes Eriksson.
1597 inlägg
Hahaha så gött e det!!! Krocket var aslängesen jag testade!! Låter som att jag nån dag måste få supa dig under bordet Putte och ta bevisbilden på när du springer där med fotbollen med leendet på läpparna! :)
Jag älskar fotboll! Jag är en sådan där jeppe som trots att det springer, bortsett från domarna och målvakterna, 20 man på plan och jagar efter en boll som kanske aldrig lyckas gå i mål på 90 minuter och plusmeny inte kan låta bli att ändå sitta fastklistrad och skrika, ta större ölklunkar, satsa pengar på tipset, grämas... ja det är nått konstigt med oss fotbolls och sportälskare! Spänningskänslan är för mig densamma som när man skulle sno ett tuggummi på Ica som elvaåring, eller som när man stal två kassar porrtidningar och när faran var över var istället nästa hot att föräldrarna skulle hitta dem! Alltid en spänning och ungefär på samma sätt upplever jag fotboll! Att se Arsenal göra mål på Chelsea är som att se Jodie Foster sätta dit mördaren i När Lammen Tystnar! :)
Men jag älskar också fotbollshatare! Jajemen, tro inget annat! Jag verkligen njuter av hatet som finns mot fotboll och sport! Jag får så mkt inspiration till sköna repliker och karaktärer genom alla dessa argument till varför man ska avstå från sport, så fortsätt fylla min hjärna med argument! :)
Jag älskar fotboll! Jag är en sådan där jeppe som trots att det springer, bortsett från domarna och målvakterna, 20 man på plan och jagar efter en boll som kanske aldrig lyckas gå i mål på 90 minuter och plusmeny inte kan låta bli att ändå sitta fastklistrad och skrika, ta större ölklunkar, satsa pengar på tipset, grämas... ja det är nått konstigt med oss fotbolls och sportälskare! Spänningskänslan är för mig densamma som när man skulle sno ett tuggummi på Ica som elvaåring, eller som när man stal två kassar porrtidningar och när faran var över var istället nästa hot att föräldrarna skulle hitta dem! Alltid en spänning och ungefär på samma sätt upplever jag fotboll! Att se Arsenal göra mål på Chelsea är som att se Jodie Foster sätta dit mördaren i När Lammen Tystnar! :)
Men jag älskar också fotbollshatare! Jajemen, tro inget annat! Jag verkligen njuter av hatet som finns mot fotboll och sport! Jag får så mkt inspiration till sköna repliker och karaktärer genom alla dessa argument till varför man ska avstå från sport, så fortsätt fylla min hjärna med argument! :)
Jag har en teori om att dom som hatar fotboll och andra sporter med för den delen är de som blev valda sist i spökboll, dom sitter hellre hemma med ett glas billigt rödvin och diskuterar kvinnokvoteringar och hur viktigt ordet hen är.
helst vill dom nog förbjuda färgen blå också.
helst vill dom nog förbjuda färgen blå också.
Här snackar vi fördomar.
@Anton spökboll var inte din grej va :)
Jo då i lågstadiet men sen gick det ut för. Tycker sport i alla fall bland barn och ungdomar känns väldigt hårt och låkar fram dom sämmer sidorna i folk. Men kvotering nej tack.