Visa första inlägg
2566 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2566 inlägg
Äntligen seger mot Spurs. Ser det som ännu ett tecken på att Liverpool är på rätt väg och att Rodgers vet vad han sysslar med. Sälj Downing och köp en vassare kantspelare i sommar (David Villa är mitt förslag) så har vi ett bra lag alltså.
321 inlägg
för
321 inlägg
Sjukt viktig seger för Liverpool ikväll. You'll never walk alone. 
625 inlägg
för
625 inlägg
Idag var en bra jävla dag! ÖIS krossade AIK med 4-1 och visade var skåpet ska stå, Newcastle slog Stoke med 2-1 och sist men inte minst seger för oss kämpar i Kringlans BK som tog en viktig försäsongsskalp med 5-2 innan korpen drar igång! Ska somna med ett leende :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja, Rodgers bygge börjar äntligen ta fart på allvar! Villa är ingen favorit för mig, känns som att han är på väg ned. En återkomst för Xabi Alonso vore den ultimata värvningen i mitt tycke. Blir spännande in på mållinjen om Europaplatserna.
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Ja Xabi Alonso hade nog passat bättre i Liverpool! Känns som att Liverpool börjar komma igång efter en lång avdankenhet! Där tycker jag mina Gunners börjar istället fylla på... alltså avdankenheten! Har aldrig sett en sån dålig säsong för Arsenal som i år! Känns som att Liverpool och Arsenal håller på att byta plats med varandra! 
Ja så länge det finns lag som kan ge Spurs, Chelsea, City och United stryk så är jag glad! :p
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja Liverpool är på väg upp och Arsenal känns definitivt på väg ned. Ser samma tendenser där som hos mitt Liverpool. Börjar med missat CL-spel och sedan blir det svårare att ta sig tillbaka till samma nivå igen. Nu har ni ju inte missat Cl-spel ännu, men den där fjärdeplatsen tror jag ärligt talat inte att ni grejar i år. 
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Xabi Alonso låter inte som en realistisk värvning eftersom att han har en startplats i ett av världens bästa lag som får CL-spel varje år, så han lär inte vilja lämna. Men det vore ju sjukt kul om han faktiskt kom tillbaka till Reds.
Trist att se Milan få spö av Barca återigen, hade hoppats på en annorlunda utgång nu. Klant-Robinho får stå till svars för Barcas fjärde mål tycker jag, man kan undra vad han tänkte med där.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Jo det är väl mest en önskedröm, men han har ju antytt mellan raderna att en återkomst inte är helt främmande i framtiden. Skulle de vinna CL i år så har han ju vunnit allt i Real och kanske ser en större utmaning i att försöka ta Liverpool tillbaka till toppen igen.
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Det vore sannerligen roligt om det skedde med den gode Xabi Alonso!
Hahaha CL e fan kört för Gunners! Visst har mirakel skett förr (vill minnas den underbara finalen i CL 2005 när Liverpool vände matchen mot Milan trots att alla trodde att de var uträknade när Milan ledde), men de lagen var bättre än vad Arsenal är idag och speciellt när de ställs mot ett av Europas bästa lag just nu Bayern Munchen! Jag lever ändock på hoppet och nu när jag vet att varken Schweinsteiger, Robben eller Ribéry spelar ikväll så ökar förstås hoppets känsla! Å andra sidan är vår bästa spelare (Wilshere) skadad så.... suck... så länge vi inte förnedras så är jag nöjd! :) Vore dessutom roligt om det sista PL laget i CL tar sig vidare! ;) En pizza och en pilsner blir det iaf! Bordet är bokad och humöret är för tillfälligt soligt! :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja, jag var nog otydlig här, jag menade mer kampen om fjärdeplatsen och chansen att kvalificera sig för nästa säsongs spel. Ikväll så är jag som du övertygad om att det är kört. Bayern är alldeles för bra och de är nog huvudfavorit till att ta hem hela klabbet.
Pizza och bira lät som en bra fotbollsmeny :)
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Ja fan det känns hårt, men tyärr sant att Arsenal kan bli utan CL plats till nästa år! Spurs har ju verkligen visat att de inte tänker ge sig i den striden så lättvindligt i år och Gunners möter Bayern idag för att sedan möta Swansea (som brukar ge dem bra motstånd) och utan Wilshere i tre veckor till... nä något måste de göra om de inte ska upprepa Liverpools svacka!
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Wilshere är navet och er klart bästa spelare tycker jag. Den enda som visar lite hjärta och ledaregenskaper. Blir tufft utan han.
625 inlägg
för
625 inlägg
Lider med dig Latorre och Arsenal även om jag höll på Bayern ikväll, det var riktigt nära där! Tror ändå att Arsenal kan få till något riktigt bra snart om bara spelarna stannar. Känns som att laget får börja om hela tiden när de bästa spelarna alltid lämnar. Jag tror på Wengers modell och filosofi, men så länge han inte får behålla spelare som van Persie, Song, Fàbregas etc är det ju hopplöst eftersom han måste börja om gång på gång. När Arsenal är som bäst har de ju ett fantastiskt spel.
Kul att Liverpool är på väg uppåt igen också, klassisk klubb som jag har stor respekt för, även om jag inte håller på dem. Får alltid rysningar under You'll Never Walk Alone :)
Skrek som en galning på Robinho igår, vilken idiot. Milan borde ha sålt honom för längesen, men det är ju förståeligt att ingen vill ha honom. Slarvigare spelare får man leta efter. Ser dock rätt ljust ut för Milan trots allt, man har gjort många smarta framtidsinvesteringar (El Shaarawy, Niang, Balotelli m fl) och det känns som att det finns en rätt bra balans mellan ungdomlig glöd och rutin! Njuter alltid av att se Ambrosini stångas och fightas som den gamle fältherre han är, hur sen in i duellerna han än är! :) Nästa säsong går vi ännu längre, Forza Rossoneri!
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Ja vad ska man säga: Been there done that! :) Jag blev ändå glatt överraskad att Arsenal bjöd på ett sådant motstånd och ruskade om Bayern lite grann! Hade Wilshere varit på plan (håller med dig Brentan) så hade vi kanske satt dit Bayern, även om Bayern e kungarna i Tyskland! Tack David Sjögren, jag håller med! Anledningen till varför jag håller på Arsenal är mkt tack vare Wenger, filosofin som finns i klubben och att när de är som bäst står de för något av den vackraste fotbollen i PL tycker jag! Sedan det köptes en ny arena så blev ägarna ännu mer "sparsamma" och då är det lätt för andra klubbar att vifta med plånboken och sno åt sig våra spelare! Ju längre tiden går utan att Arsenal tar en titel desto svårare blir det förstås att locka till sig spelare av toppklass! Hade inte Arsenal funnits så hade jag troligen hållt på Liverpool som jag också liksom dig respekterar mkt!
Hehehe ja Milan lär inte trilla av pinn hur som helst! Jag tror de kommer att slåss om scudetton med Juventus i framtiden! Det är dessutom de två lag som brukar ta sig lättare tillbaka än de andra när kriserna har infunnit sig! Milan kan mycket väl ta scudetton nästa år! ;)
199 inlägg
för
199 inlägg
@Latorre Vi Spurs kommer inte ge oss i år! AVB har fått en helt annan vinnarmentalitet i laget nu jämfört med Redknapp - känns det som iaf och hoppas jag! Vi har en tendens att tappa emot slutet av säsongen men vi hade inte förlorat en match sen December nu senast mot Liverpool. Även ifall vi förlora så tycker jag faktiskt att vi var det bättre laget under nästan hela matchen, ni hade dom första 15 sen tyckte jag vi spelade betydligt bättre men så gav vi bort matchen själva i slutet med 2 misstag som gav er mål.
Väljer och säga att det är Walkers fel med den hemmåtpassen även ifall Lloris gjorde ett ganska vagt försök till ränsning eller va det va, för den hemmåtpassen han gör är under all kritik, släng ut den till inkast eller bara skjut upp den, vad som helst! Sen så är det Defoes försök till ränsning också men ser ut som det blir sneträff och bollen går till Suarez vilket den absolut inte får göra i den tiden och läge! Säger inte att det är felbedömt straff för det är straff, men Suarez gör inte mycket för att stå upp iaf. Men ska inte säga mer om det, för 99% hade nog gjort det samma.
Hur som helst så tror jag att vi klarar en 4:e plats i år iaf! Och jag är enormt nöjd vad laget har presterat och håller på och bli med tanke på att vi tappa våra 3 absolut bästa spelare i början av säsongen varav 2 offensiva(Modric,VdV) samt en ny tränare med helt nytt spelsystem. Från klassiskt 4-4-2 till ett 4-2-3-1. Vi har även chansen att vinna Europa League ännu.
Hur det än blir i år med CL platserna så är det inte Big 4 längre, utan det är 2 stora klubbar som består av ManU och ManC sen är det 4 andra som kommer slåss om de resterande CL platserna. Tottenham, Arsenal, Chelsea och Liverpool.
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Hehehe ja jag vill ju inte se Spurs där så klart utan Gunners ;) Men Spurs e faktiskt som du säger riktigt starka och kan mycket väl ta den platsen i år! För mig som Arsenal fan var det förstås härligt att se att Liverpool gav er stryk, men just nu är Arsenal i en tydlig kris och kurvan pekar nedåt för mina Gunners så jag lever på hoppet, men skriker efter förändring i klubben! Och ni har presterat jättebra och har som du säger formen inne! Hade jag varit Spurs fan så hade jag varit väldigt glad just nu! Men jag får glädjas med dig istället så känns det bättre hahaha! :p
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Hattten av för Gunners, som stod upp riktigt bra och gav det ett rejält försök. Trodde på förhand att Bayern skulle vinna med ett par bollar, särskilt när jag såg er startuppställning som kändes väldigt svag. Imponerande att åka till Allianz Arena och nästan göra det omöjliga, det ska respekteras.
Tottenham har imponerat i år, kul att de är med där uppe, en klassisk klubb som ska vara med i toppracet tycker jag.
[size=1=1]Kul att många av er respekterar Liverpool och vad vi står för. Lär bli tight om tredje och fjärdeplatsen. Står som Mathias säger mellan Spurs, Chelsea, Gunners och Reds. Everton räknar jag bort, känns som luften gått ur dem nu. Ska väl mycket till om vi ska bli trea, men en fjärdeplats håller jag inte för helt omöjlig om vi fortsätter att vinna matcher. Måste nog kamma nästintill rent på slutet. Vi har dessutom bara Everton och Chelsea kvar av topplagen och båda på hemmaplan. Två lag som vi brukar slå hemma. [/size]
Som sagt en härlig avslutning på säsongen väntar och nu är det bara tre pinnar borta mot Southampton som gäller på lördag :)
13 inlägg
för
13 inlägg
Ja, fy fan vad spännande det var igår. Så bära, men ändå så långt borta. Nu är det bara att kämpa för den där Topp 4-placeringen!
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Ja Everton räknar jag också bort, åtminstone nu när det motståndet e så jämnt om just de där platserna! För Arsenals del väntar en tung match till helgen! Swansea brukar ge hårt motstånd för Gunners, men jag hoppas att luften inte gick ur dem efter förlusten/bedriften igår utan att de nu gör allt för sin fjärde plats! Och det tror jag de gör! :) Spurs, Liverpool... ja det ser ut och bli en levande tråd här i vår iaf! ;)
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Synd att Liverpool förlorade!! Men Gunners vann mot Swansea och Fulham hjälpte oss att sänka Spurs!! Nu e det banne mig spännande om den där fjärdeplatsen! :)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden