Nu komprimissar jag. Vem har sagt att jag är omöjlig
Denna tråd är enbart för fotboll i alla former, allsvenskan, korpen, VM, EM och gud vet allt.
All övrig sport hänvisas till Övrig sport-tråden.
[i:1ie8v1bp]Använd inga slangord om klubbarna som till exempel Chelski, Man Hoos, ellos, Sillstryp, råttorna eller liknande utan använd ALLTID det riktiga namnet eller en acceptabel förkortning som till exempel United eller Real. De inläggen som inte följer detta kommer raderas med motiveringen att det skapat många onödiga diskussioner förut.[/i:1ie8v1bp]
1597 inlägg
Nu är det två poäng upp till Chelsea och fyra poäng upp till Tottenham så det ska vi väl Gunners klara av?! ^^
:)
:)
1597 inlägg
Ser ut som att jag får förbereda mig att hålla på bara Colombia under fotbolls VM 2014 efter gårdagens tråkiga match på Friends Arena! 0-0 hemma mot Irland efter ett oerhört tråkigt spel lämnar mycket kvar att önska för Sveriges landslag! Speciellt med det motståndet de kommer att få därute i världen!
Desto roligare för Colombia som ligger numera bland de 10 bästa landslagen i FIFAs ranking, som ligger tvåa, efter Argentina, i kvalgruppen och som spöade skiten ur Bolivia (5-0) med sin nya salsa fotboll!! :)
Desto roligare för Colombia som ligger numera bland de 10 bästa landslagen i FIFAs ranking, som ligger tvåa, efter Argentina, i kvalgruppen och som spöade skiten ur Bolivia (5-0) med sin nya salsa fotboll!! :)
Ja, det var en riktigt blek match av Sverige... Känns så typiskt också med 0-0 mot Irland, det är verkligen Sverige i ett nötskal. Tycker vi borde spela Svensson eller Wernbloom från start, Elm måste höja sig rejält om han ska få fortsätta. Hellre att Wernbloom kommer in och köttar lite!
Colombia har ett spännande lag! Falcao - behöver man säga mer? :)
Colombia har ett spännande lag! Falcao - behöver man säga mer? :)
1597 inlägg
Japp! Wernbloom skulle startat och Hysen... ja vet ej fan... tycker inte han håller måttet som anfallare på den nivån! Kanske han liksom Elm behöver mer erfarenhet? Fast jag är faktiskt mer nöjd med detta laget än Lagerbäcks! Bortsett från igår så har Sverige under Hamrén bjudit på några sköna matcher! Lagerbäck tog alltid poäng, men på ett spel baserat på långbollar och pisstråkigt fotbollslir! Där tycker jag ändå Hamrén bidrar med en annan fotbollskänla! Ska man till Brasilien 2014 så måste Sverige börja lära sig dansa lite mer (Tyskar, Holländare med flera gör ju det på sitt europeiska sätt) och inte bara förlita sig på en av de få dansarna i laget Ibra! Annars kommer de att åka ut tidigt i sambafotbollens land! ;)
Hehehe Falcao är stjärnan men sedan har du sådana spelare som Jackson Martinez och James Rodriguez (bägge spelar i Porto) och andra sköna lirare om jag är övertygad om kommer att slå igenom under VM på allvar!!! Ska bli gött och följa det laget! Äntligen får Colombianerna revansch sedan maffian dödade det goda landslaget som fanns en gång i tiden med spelare som Higuita, Valderrama och Asprilla! Detta laget påminner i sitt lirande om en blandning mellan Argentina och Brasilien :D
Hehehe Falcao är stjärnan men sedan har du sådana spelare som Jackson Martinez och James Rodriguez (bägge spelar i Porto) och andra sköna lirare om jag är övertygad om kommer att slå igenom under VM på allvar!!! Ska bli gött och följa det laget! Äntligen får Colombianerna revansch sedan maffian dödade det goda landslaget som fanns en gång i tiden med spelare som Higuita, Valderrama och Asprilla! Detta laget påminner i sitt lirande om en blandning mellan Argentina och Brasilien :D
Ja, jag har inte tappat tron på Hamrén, tror detta kan bli riktigt bra! Men lite stabilitet måste nog infinna sig snart. Hamrén ledde mitt älskade ÖIS under den magiska samba-eran i början av 2000-talet och för det har han min eviga respekt! :) Dubbla derbysegrar och 5-2-krossen mot Blåvitt 2002 glömmer man aldrig!
På anfallssidan väntar jag bara på Guidettis intåg, han är framtiden om han bara kan komma tillbaka från sin långa skada! Fram tills dess är Elmander svaret, riktigt nyttig och lojal spelare, så nu när han också är skadad är det problematiskt... Men så länge vi har Ibra borde det gå att lösa :)
Japp, många duktiga spelare! Jackson, Guarín, Valencia, Cuadrado, Zapata, Armero osv, osv. Tror Colombia är ett lag som kommer göra väsen av sig i fortsättningen! Bara René Higuita som saknas ;)
På anfallssidan väntar jag bara på Guidettis intåg, han är framtiden om han bara kan komma tillbaka från sin långa skada! Fram tills dess är Elmander svaret, riktigt nyttig och lojal spelare, så nu när han också är skadad är det problematiskt... Men så länge vi har Ibra borde det gå att lösa :)
Japp, många duktiga spelare! Jackson, Guarín, Valencia, Cuadrado, Zapata, Armero osv, osv. Tror Colombia är ett lag som kommer göra väsen av sig i fortsättningen! Bara René Higuita som saknas ;)
1597 inlägg
Higuita hahaha vilken keeper han var:
http://www.youtube.com/watch?v=yCxe4r6SjH0
Japp! Elmander och Guidetti är svaret!! Saknar också en stabilare backlinje, speciellt sedan Mellberg försvann! Men som du säger så tror jag också på Hamrén!! Han kan dansa iaf och medan Lagerbäck får hålla sig till sin vals (inget fel på vals) så kan Hamrén testa olika polkor! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=yCxe4r6SjH0
Japp! Elmander och Guidetti är svaret!! Saknar också en stabilare backlinje, speciellt sedan Mellberg försvann! Men som du säger så tror jag också på Hamrén!! Han kan dansa iaf och medan Lagerbäck får hålla sig till sin vals (inget fel på vals) så kan Hamrén testa olika polkor! ;)
Haha ja, vilken klassiker! :D
En ny Mellberg måste hittas ja, det håller jag med om. Jonas Olsson är i alla fall riktigt härlig, han levererar både vad gäller frisyr, temperament och glidtacklingar och är allmänt jävlig! Sånt gillar vi :) Granen är dock alltför nyvaken för det mesta...
Lagerbäck ska ha mycket cred han också för allt han gjort för landslaget (grym expert i Viasat numera, det ska han också ha), men visst blir det roligare med Hamrén :)
En ny Mellberg måste hittas ja, det håller jag med om. Jonas Olsson är i alla fall riktigt härlig, han levererar både vad gäller frisyr, temperament och glidtacklingar och är allmänt jävlig! Sånt gillar vi :) Granen är dock alltför nyvaken för det mesta...
Lagerbäck ska ha mycket cred han också för allt han gjort för landslaget (grym expert i Viasat numera, det ska han också ha), men visst blir det roligare med Hamrén :)
1597 inlägg
Jo men det ska han! Utan Lagerbäck hade ju trots allt inte Sverige kvalat in på de flesta mästerskap! Han visste hur man plockade poäng så helt klart att han ska ha cred! Synd bara att vägen dit var tråkig fotbollspel, men absolut! Han är en duktig taktiker och det märks idag på viasat :)
Jonas Olsson kan komma att utvecklas och ta Mellbergs plats förhoppningsvis! Han får ju bra med speltid i PL så det bidrar ju så klart till att han kan utvecklas vidare! Martin Olsson gillar jag också starkt! Hans kämparglöd och rusningar påminner mig om en ung Ljungberg! :) Men däremot har jag tyvärr svårt för Lustig och Granqvist! Byt gärna ut vår målvakt också som jag aldrig gillat! Han e nog på min topplista över målvakter med många tabbar och incidenter på sitt cv och han blir ju inte yngre eller erfarnare för den delen... nä fostra en bättre målvakt som kan gå ut och konkurrera med sådana som Buffon, Chilavert, Barthez eller Casillas! :)
Jonas Olsson kan komma att utvecklas och ta Mellbergs plats förhoppningsvis! Han får ju bra med speltid i PL så det bidrar ju så klart till att han kan utvecklas vidare! Martin Olsson gillar jag också starkt! Hans kämparglöd och rusningar påminner mig om en ung Ljungberg! :) Men däremot har jag tyvärr svårt för Lustig och Granqvist! Byt gärna ut vår målvakt också som jag aldrig gillat! Han e nog på min topplista över målvakter med många tabbar och incidenter på sitt cv och han blir ju inte yngre eller erfarnare för den delen... nä fostra en bättre målvakt som kan gå ut och konkurrera med sådana som Buffon, Chilavert, Barthez eller Casillas! :)
Jag tror att vi har en bra målvakt inför framtiden i form av Kristoffer Nordfeldt. Han ersätter nog Isaksson om ett par år.
då var årskort till norra stå inköpt!
Bonk: http://youtu.be/R2YrTxfbToM
1597 inlägg
Kvällens CL match Dortmund vs. Málaga måste vara en av de fetaste matcherna jag sett i CL på länge!! Både förra matchen som slutade 0-0 men var en jämn match där båda lagen stred fint! Och så kvällens match som gav slutminuter som påminner om Barcelona United finalen för ett par år sen! Grattis Dortmund! Bra kämpat Málaga!
Ja, vilken jäkla kväll! Visste inte vilken match jag skulle följa i slutet, svår multitasking minst sagt! Lider med Málaga verkligen, tungt... Galatasaray gjorde också en fin match. Tänk om det blir Bayern-Dortmund och El Clásico i semi nu, det vore fett! Hoppas dock att Zlatans gäng slår ut Barça imorgon :)
1597 inlägg
Hehehe det hade varit ett par sköna semifinaler onekligen, men jag håller också på Zlatan så även om jag gillar Barcelona så hoppas jag att Zlatan o co slår ut dem ikväll! Jag såg hela Dortmund-Málaga matchen men när jag såg plingen i andra halvlek och det stod att Galatasaray ökade på så tändes en strimma av hopp över att Mourinho och hans divor skulle åka ut! Snyggt mål Drogba gjorde med den bakåtklacken!
Lider också med Málaga! Gårdagens fotbollsmatch blev nästan en hockeymatch i vändning!
I slutlängden tror jag det kan bli Bayern mot Barcelona i final!
Lider också med Málaga! Gårdagens fotbollsmatch blev nästan en hockeymatch i vändning!
I slutlängden tror jag det kan bli Bayern mot Barcelona i final!
Ikväll ska Juve vända. Ut med Bayern!
Ber till gudaran att Juve åker ut.
Italiensk fotboll är bland de tråkigaste som finns att titta på.
Bayern spelar klassfotboll
Italiensk fotboll är bland de tråkigaste som finns att titta på.
Bayern spelar klassfotboll
1597 inlägg
Hahaha ni skulle ju se matchen ihop!! :p
1597 inlägg
Ännu en förlorad Champions League buckla för Zlatan! Kommer han att kunna vinna CL nån gång? Det är frågan! :)
Ja, det är lite synd om Zlatan som ständigt stoppas av Barca.
Angående andra matchen verker det tyvärr som att Pirlo hade rätt när han för ett par månader sedan sa att Juve inte är redo att vinna CL. Offensiv kvalité saknas nämligen.
Angående andra matchen verker det tyvärr som att Pirlo hade rätt när han för ett par månader sedan sa att Juve inte är redo att vinna CL. Offensiv kvalité saknas nämligen.
1597 inlägg
Barca har verkligen varit Zlatans svar på Voldemort! :) Han stack dit i tron på att han skulle vinna CL och just det året förlorade Barca just mot det Inter han lämnat. Sedan dess har Barca stoppat honom överallt! Nu kommer säkert Zlatan att lämna PSG för Juventus, men räcker det för honom? Borde han inte ha lite tålamod med sina lag?
Ja Juvve var rätt blek! Synd för Juvve är det lag jag gillar bäst i Serie A! Sedan ska man inte glömma att de möter Bayern som är en av Europas bästa lag för tillfället!
Ja Juvve var rätt blek! Synd för Juvve är det lag jag gillar bäst i Serie A! Sedan ska man inte glömma att de möter Bayern som är en av Europas bästa lag för tillfället!