Nu komprimissar jag. Vem har sagt att jag är omöjlig
Denna tråd är enbart för fotboll i alla former, allsvenskan, korpen, VM, EM och gud vet allt.
All övrig sport hänvisas till Övrig sport-tråden.
[i:1ie8v1bp]Använd inga slangord om klubbarna som till exempel Chelski, Man Hoos, ellos, Sillstryp, råttorna eller liknande utan använd ALLTID det riktiga namnet eller en acceptabel förkortning som till exempel United eller Real. De inläggen som inte följer detta kommer raderas med motiveringen att det skapat många onödiga diskussioner förut.[/i:1ie8v1bp]
Nu är det snart derbydags, mycket taggad! Heja Reds!!!!
1597 inlägg
Jag hejade på Liverpool! Lite för mkt långbollar vad gäller bägge lagen för min smak! Jag är mer förtjust i sambafotboll, first touch stuket än Lagerbäcks fotboll (de där eviga uppspelen med långbollar), men matchen hade en del fart iaf och roligt att se Liverpool klara sig utan krokodilen! :)
Piss Chelsea lyckades slå United! Därmed ser det tightare ut om CL platsen! På onsdag möts så Spurs och Chelsea och där hoppas jag förstås på ett kryss! :p
Piss Chelsea lyckades slå United! Därmed ser det tightare ut om CL platsen! På onsdag möts så Spurs och Chelsea och där hoppas jag förstås på ett kryss! :p
Ja, derbyt var en besvikelse. Inte alls den match och den intensitet som jag hoppats på. 1 poäng var också en rejäl missräkning även om Everton alltid är svårspelade.
Ett kryss på onsdag är nog ingen dum gissning.
Ett kryss på onsdag är nog ingen dum gissning.
Ska bli intressant att se vem som tar över Man U nu när Fergie lägger av.
Tror att David Moyes är en rimlig gissning. Annars Klopp, om han kan tänka sig att lämna sitt Dortmund, eller Mourinho, men tror att han är för kaosartad för United. Man skulle ju också kunna ta upp en person som Ole Gunnar Solskjaer om man vågar hämta från de egna leden. Jag tror på Moyes i alla fall.
Jaha nu kommer ihärdiga rykten om att storsatsande Monaco, som joggat igenom Ligue 2 upp i Ligue 1, har lagt ett storbud på Falcao. Om hans skulle visa sig intresserad(eller Napoli för den delen) så är skattefrågan löst så att säga (har ingen koll på eventuella regler)..
Falcao som gör en storsäsong i A. Madrid kom från Porto som är en riktig talangfabrik för Colombianska-spelare. Har även en riktigt riktigt bra, ung, trio där nu med James Rodriguez i spetsen(Hector Q, Jackson Martinez de andra)..Colombia som för övrigt går som tåget i Sydamerikanska VM-kvalet och är en stark kandidat till åtminstone en semi-final plats i nästa års VM. Varningsfinger!
Ååh längtar som fan till VM!! Hoppas såklart jävligt starkt på ett svenskt lag där, med våran riktigt farliga vänsterkant a'la Olsson - Kacaniklic som får ännu ett år att utvecklas och våran älskade Zlatan som vägvisare! Olsson lär ju också plockas av en PL klubb i sommar!
Falcao som gör en storsäsong i A. Madrid kom från Porto som är en riktig talangfabrik för Colombianska-spelare. Har även en riktigt riktigt bra, ung, trio där nu med James Rodriguez i spetsen(Hector Q, Jackson Martinez de andra)..Colombia som för övrigt går som tåget i Sydamerikanska VM-kvalet och är en stark kandidat till åtminstone en semi-final plats i nästa års VM. Varningsfinger!
Ååh längtar som fan till VM!! Hoppas såklart jävligt starkt på ett svenskt lag där, med våran riktigt farliga vänsterkant a'la Olsson - Kacaniklic som får ännu ett år att utvecklas och våran älskade Zlatan som vägvisare! Olsson lär ju också plockas av en PL klubb i sommar!
1597 inlägg
Jag längtar också till nästa års VM och hoppas kunna se både Colombia och Sverige (om de nu tar sig dit vilket jag verkligen hoppas) live i Brasilien. Tänkte göra ett stopp i Brasilien när jag ändå ska förbi Colombia, så en match eller två vore inte helt fel! ;) Jag har följt det Sydamerikanska VM-kvalet och det är en fröjd att se Colombia spela. Med den argentinske tränaren i spetsen och de spelarna du redan nämnt Jonas så kommer definitivt Colombia att ta sig långt! Hoppas nu inte maffian sabbar även detta laget med sina mord och komplotter!
3462 inlägg
Du behöver inte vänta till nästa år för att se VM, det pågår nu! :)
1597 inlägg
Hahaha ja det följer jag också! ;)
Det skulle vara bra om vi fick igång Guidetti till VM, hans skador tycks ha bromsat hans karriär en hel del tyvärr.
Jävlar vad mäktigt @Latorre, vill också se live!!
Colombia verkar ha, likt Belgienn fått fram en riktigt "gyllene" generation, måste läsa på mig om tränaren dock men spelar lysande fotboll som du säger! :-)
Jaa, det är tragiskt att läsa om hur den oskyldiga civilbefolkning drabbas när poliserna röjer igenom favelor utanför Rio, utan hänsyn till dem. Urfattiga områden som de ledande i landet spottar på i kampen att visa upp Rio på sina "bästa sidor".
Colombia verkar ha, likt Belgienn fått fram en riktigt "gyllene" generation, måste läsa på mig om tränaren dock men spelar lysande fotboll som du säger! :-)
Jaa, det är tragiskt att läsa om hur den oskyldiga civilbefolkning drabbas när poliserna röjer igenom favelor utanför Rio, utan hänsyn till dem. Urfattiga områden som de ledande i landet spottar på i kampen att visa upp Rio på sina "bästa sidor".
Fick nästan en tår i ögat av Sir Alex avskedstal, det var ett fint ögonblick. All heder åt kanske tränaryrkets störste någonsin!
I övrigt kan man nu som skata pusta ut över ett säkrat PL-kontrakt för nästa säsong, gött! Nu kan vi lägga den här skitsäsongen bakom oss och blicka framåt :)
Vore trevligt att få se Zlatan lyfta bucklan ikväll också!
I övrigt kan man nu som skata pusta ut över ett säkrat PL-kontrakt för nästa säsong, gött! Nu kan vi lägga den här skitsäsongen bakom oss och blicka framåt :)
Vore trevligt att få se Zlatan lyfta bucklan ikväll också!
1597 inlägg
Jonas: Jajemen, Belgien ska man också hålla ögonen på! Många guldklimpar där som bara blir bättre och bättre liksom colombianerna. 1994 hade Colombia ett av de bästa lagen den nationen någonsin har haft med Valderrama, Escobar, en ung Asprilla och den galna Higuita i målet. http://www.youtube.com/watch?v=yCxe4r6SjH0
Escobars självmål mot USA VM 94 skulle få maffian att brutalt mörda honom vid återkomsten och krossa det colombianska landslaget som aldrig återhämtade sig! :( http://www.youtube.com/watch?v=4lcj_B7_cJs
Sist lite Asprilla! Killen som lämnade det colombianska landslaget i protest mot våldet men som fortsatte att göra succé i Parma, Newcastle och i Mexikanska ligan! Här sänker han Barcelona i Champions League! :) http://www.youtube.com/watch?v=PMkrastnXxE
Escobars självmål mot USA VM 94 skulle få maffian att brutalt mörda honom vid återkomsten och krossa det colombianska landslaget som aldrig återhämtade sig! :( http://www.youtube.com/watch?v=4lcj_B7_cJs
Sist lite Asprilla! Killen som lämnade det colombianska landslaget i protest mot våldet men som fortsatte att göra succé i Parma, Newcastle och i Mexikanska ligan! Här sänker han Barcelona i Champions League! :) http://www.youtube.com/watch?v=PMkrastnXxE
1597 inlägg
Och all heder åt Fergusson! Han har varit en man som tagit United till nya dimensioner gång på gång och en av de bästa tränarna i världen! Jag respekterar honom oerhört mkt trots att jag aldrig har hållit på United och snarare haft honom som motståndare alla dessa år som Arsenal fan! Men vilken skön motståndare han har varit! :D
Skulle vilja dra till Brasilen för att se det live jag med! Vore förbannat skoj! Var i Kiév i somras och fick mersmak på det här med mästerskap :) Brasilien som land är också väldigt intressant och en destination jag gärna skulle vilja utforska, så det är inte bara fotbollen som lockar så att säga, vilket det var i Ukrainas fall! Nu tyckte jag dock visserligen Kiév överraskade och den resan var jäkligt skoj såhär i efterhand! :)
Ja Fergusson är verkligen en riktig pärla! Härligt att han fick med sig en sista ligatitel i resväskan. Nu får vi se hur Moyes sköter detta, ska bli oerhört spännande att se :)
Är inte Fergusson ett pervo?
1597 inlägg
Så gött att mina Gunners tog en viktig seger mot Wigan idag!! Och vilket sätt de gjorde det på!! Santi cazorla måste vara en av de skönaste mittfältarna i PL! :)
Gratulerar :) Synd bara att någon kommer dö inom en snar framtid (if you know what I mean)...
Kommer sakna Wigan litegrann. Ett härligt offensivt lag som vågar spela trebackslinje i PL och hämta spelare från alla världens hörn, tyvärr fungerade det inte en hel säsong. Men men, de fick FA-cupen i alla fall! Undrar om Martínez stannar nu.
Kommer sakna Wigan litegrann. Ett härligt offensivt lag som vågar spela trebackslinje i PL och hämta spelare från alla världens hörn, tyvärr fungerade det inte en hel säsong. Men men, de fick FA-cupen i alla fall! Undrar om Martínez stannar nu.
1597 inlägg
Imorgon gäller det!! Då avgörs Arsenals öde inför nästa säsong! Hoppas på en skräll imorgon, alltså förlust för Chelsea mot Everton! :) Sedan hoppas jag självklart på vinst för Gunners på bortaplan mot Newcastle! Tottenham möter Sunderland hemma så den känns redan given, men en skräll där också vore inte fel! :)