Visa första inlägg
1597 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1597 inlägg
För helvete Gunners!! Ta er samman!! Svik mig inte nu!!
1597 inlägg
för
1597 inlägg
YES!! :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Stort grattis Latorre, gläds med dig pga att jag gillar dig! :)
För egen del så blev det en mycket bitter avslutning, då jag gick från andra till fjärdeplats i Premier Manager. Topp tre vann fina priser, men givetvis så står man där med lång näsa ännu en gång. Man har varken tur i spel eller kärlek, men någon gång ska det väl vända för en gammal drömmare :)
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Tack min vän! Gillandet är ömsesidigt!! Jag lider med dig, alltid lika drygt och tappa den där placeringen som gör att man blir utan pris! Om det är till en tröst så är vi två gamla drömmare, för nån tur i spel eller kärlek har inte heller den här gossen! :)
625 inlägg
för
625 inlägg
Får också ta och gratulera och erkänna att bästa lag trots allt vann till slut :)
Det verkar vara avskedens tid det här, en tårögd Steve Harper fick också en fin avslutning efter 20 år i Newcastle med en stående ovation i 37:e minuten!
Ah, det var då för surt Brent! Men det är ju i vilket fall grymt imponerande, du kan vara stolt över en fjärdeplats :)
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Tack David! Det känns fint och nog ska Gunners kunna klara av playoffen till CL, hoppas bara att spelarna stannar nu och att de förstärker i laget! Vill se mer hunger från Wenger i nästa säsong också! :)
Ja det var faktiskt riktigt fint och rörande att se Steve Harpers avsked! Han stod dessutom för en fin räddning och ett till med hjälp av stolpen! :) 
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja, man får ändå se det lite positivt, var över 5000 tävlande, så en fjärdeplats är ju inte så illa. Men har alltid haft en vinnarmentalitet och en tro på att jag kan slå alla andra. Lite bittert att mitt lag gjorde en av de sämsta omgångarna när det gällde som mest, men så är livet. Tänkte sätta in Nolan som gjorde tre mål och då hade jag vunnit, men man står och faller med sina val. Gick all-in på City, men de svek. Finns inget att skylla på och har lärt mig att bli en bättre förlorare med åren, så man får gratulera de tre som kom före, även om det kändes både irriterande och bittert på ett personligt plan. 
Nu får man se fram emot nästa säsong istället och ett mycket intressant transferfönster dess förinnan :)
All heder åt Harper också! :)
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Synd att Carraghers stolpskott inte gick i mål igår, det hade varit sagolikt om bollen gått in. Bra match av 17-årige Ibe annars. Med honom, Sterling, Coutinho, Sturridge och Suso ser framtiden lovande ut.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja det hade varit den perfekta avslutningen!
1597 inlägg
för
1597 inlägg
All heder åt Österrike! Sverige platsar fan inte ett fotbolls VM! Givetvis skulle Sverige vara det enda laget som sänkte min oddslapp och chansen för mig att vinna 800 spänn! 
Nu hoppas jag att Colombia ska göra underverk om en timme och slå Argentina! Colombia ligger trea i kvalet med 19 poäng, efter tvåan Ecuador på 20 poäng och ettan Argentina med 24 poäng! En vinst ikväll och då har plötsligt Colombia tagit tillbaka sin andraplats och nosar Argentina i baken! Kom igen Falcao!! :)
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Latorre: Skyll inte på Sverige om du tippar vinst på en svår bortamatch mot ett jämnbördigt lag. Visst, det kunde sett betydligt bättre ut idag, fram till straffen såg det helt okej ut, men Österrike har Sverige alltid haft svårt för.
1597 inlägg
för
1597 inlägg
2,55 hade båda i odds så 50% chans enligt oddset! Och visst båda lagen ska ju vara jämna, men nu var Österrike överlägset! Och jag tycker fortfarande inte att Sveriges lag är ett VM lag! Kollar på äkta samba fotboll just nu mellan Argentina och Colombia! Riktigt intensiv och spännande match! 
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Jag hoppas dock att Sverige går till VM, men fortsätter de lira så här så kommer de inte att ta sig dit. Tycker försvarsspelet brister en del och saknar en spelare som Mellberg! David Alaba var en fröjd att titta på liksom flera av de österrikiska spelarna! Och angående mitt tips så är min besvikelse så klart motiverad att den går ut över Sverige när det var den enda matchen som inte slog in! Vem ska jag vara besviken på där? Ukraina? Österrike? Clint Eastwood? Nej Sverige så klart!! De förlorade ju och jag hade tippat vinst!! Vill man att Sverige ska gå långt i ett VM så kan man ju inte ha inställningen att "de har det alltid tufft mot det laget" utan snarare "nu ska vi fan spöa skiten ur detta laget kosta vad det kosta vill". Att det var en svår bortamatch absolut, att oddset visade fifty fifty absolut, att min inställning är vinst till Sverige och jag tippade därefter absolut, att jag är besviken över förlusten absolut, att jag nu strax går och lägger mig till en film absolut!! :)
0-0 slutade den spännande matchen mellan Argentina och Colombia! Vilka stjärnor Argentinas lag hyser! Som att till exempel se Tysklands landslag! Och vilket roligt ungt lag med Falcao i spetsen som Colombia uppbjuder! De gav Argentina en strid som heter duga! Domaren var märklig och stod för två utvisningar till vardera lag på en situation där jag och kommentatorerna var eniga om att det borde varit en varning till bägge spelarna. Det blev bortdömda mål till bägge lagen och så gott som alla spelarna i matchen fick var sitt gula kort trots ett relativt rent spel! Men matchen var underhållande och spännande till sista sekund med ett fotbollsspel som bådar gott inför kommande VM! ;)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Håller med Latorre, med ett så uselt mittbackspar som Olsson/Granqvist så har man inget i ett VM att göra. Olsson har varit helt horribelt usel efter nyår i PL och får ta på sig drösvis med mål och jag har aldrig gillat han. Så löjligt överskattad. Ser ibland att vissa på Liverpoolforum vill att han ska värvas. Skulle hellre ha Hedvig Lindahl i mål i Liverpool än Olsson som mittback. Det säger väl vad jag tycker om hans kvaliteter. Det räcker inte att kämpa, man måste ha lite kvalitet också. Granqvist gjorde en patenterad Agger på andramålet. Han har koll på spelaren, men låter han ändå komma först och nicka in bolljäveln, uselt!
Har vi verkligen ingen/inga mittbackar som är bättre än dessa två? Är svaret på den frågan nej, ja då ska vi inte räkna med några stordåd.
Vi spelade bra fram till 0-1, sedan så var det ju utrullning ett tag. Alaba visade återigen att han är en riktig klasspelare. Tycker vi kändes väldigt ofarliga och impotenta framåt. Nej, jag tror inte vi går till VM, men jag har gärna fel. 
Angående Colombia så har jag ett dokumentärtips till dig Latorre, "The Two Escobars". Den handlar om Andres som sköts ihjäl efter självmålet i VM-94 och om knarkbaronen Pablo och de bådas öden. Den var fantastiskt bra och stark och rekommenderas verkligen.
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Hahaha ja jag satt just och beklagade mig över mittbacksparet Olsson och Granqvist igår under matchen! Vet inte hur många gånger jag skrek högt "Olsson för fan". Näää efter att ha sett vilket motstånd Sverige kommer att möta vid en eventuell VM för dem i de Sydamerikanska lagen så blev det ännu tydligare för mig att även om Sverige skulle ta sig till VM så kommer Messi, Di Maria, Lavezzi, Falcao, Rodriguez, Neymar och ja samtliga brasilianska spelare att lungt ta sig förbi Olsson och Granqvist och då har jag bara räknat upp stjärnor i Sydamerika! Då har jag ännu inte räknat med Europas, Afrikas och Asiens motstånd! Nä när det gäller Sverige så säger jag bara tacka vet jag hockey! Där vet Sverige vart skåpet ska stå! :)
Jag vet inte om det är den dokumentären jag har sett mäster Brent!! Jag såg en riktigt bra dokumentär en gång om just de två som handlade om mordet på Andres och Pablos imperium, men det var ett tag sedan och tror den du nämner är från 2010! I så fall har jag inte sett just den och måste se den! :)
Man brukar i Colombia kalla det landslaget för Pablo Escobars landslag så mkt narkotikapengar som låg bakom det laget och en fruktansvärt tragisk historia som Andres Escobar och hela Colombia råkade ut för!      
475 inlägg
för
475 inlägg
en liten fråga från en simpel amatör; hur ser sveriges chanser till VM ut nu efter denna förlust? Känns som vi inte riktigt har råd med knappt nått nederlag hehe men jag har inte så bra koll
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Det ska mycket till för att ta en VM-plats nu. Pinsamt att vi ligger fyra i gruppen.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja den är från 2010 så det är nog samma vi pratar om där Latorre. Handlingen är även den densamma. Ruskigt bra var den! :)
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Fast den jag såg gjorde jag redan i början på 2000-talet så det kan inte vara samma! Minns att den gick på SVT! Men ska ta en titt på den du menar Brent! Tack för tipset! Dags att nosa reda på den! :)
Ja Sveriges väg till ett VM ser mörkare och mörkare ut! Bara ettan i gruppen är garanterad en plats. Tvåan får väl en playoff match att spela har jag för mig och vi ligger som Voldo redan påpekat på fjärde plats så det blir svårt att ta en plats, speciellt med den backlinjen vi har som borde snarare ställa upp i Let´s Dance och lära sig lite nya steg! :p

1597 inlägg
för
1597 inlägg
Då var vi igång igen! Mkt mål nu vill jag se för att öka målskillnaden!! Kom igen Sverige!!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden