Nu komprimissar jag. Vem har sagt att jag är omöjlig
Denna tråd är enbart för fotboll i alla former, allsvenskan, korpen, VM, EM och gud vet allt.
All övrig sport hänvisas till Övrig sport-tråden.
[i:1ie8v1bp]Använd inga slangord om klubbarna som till exempel Chelski, Man Hoos, ellos, Sillstryp, råttorna eller liknande utan använd ALLTID det riktiga namnet eller en acceptabel förkortning som till exempel United eller Real. De inläggen som inte följer detta kommer raderas med motiveringen att det skapat många onödiga diskussioner förut.[/i:1ie8v1bp]
1597 inlägg
Med sin 2-0 vinst mot Peru återtog Colombia sin andra plats på den Sydamerikanska VM-kvalet! En biljett till fotbollsVM känns allt närmare!
Sverige vann som väntat mot Färöarna, men målkalaset uteblev. Vi får hoppas att vi kan vinna mot Tyskarna, Irländarna, Kazakerna och Österrikarna så vi åtminstone kan slåss om en plats till VM i playoffen! :)
Sverige vann som väntat mot Färöarna, men målkalaset uteblev. Vi får hoppas att vi kan vinna mot Tyskarna, Irländarna, Kazakerna och Österrikarna så vi åtminstone kan slåss om en plats till VM i playoffen! :)
Idag säger jag bara!
Swansea ska krossa Man.Utd... eller ja, de ska fan vinna iaf.
Swansea ska krossa Man.Utd... eller ja, de ska fan vinna iaf.
Så jävla skönt med vinst för Liverpool. Och Mignolets räddning! <3
GBG - IFE 3 - 1
Blåvitt kommer tillbaka efter ett litet dipp! SM-Guld 2013
Blåvitt kommer tillbaka efter ett litet dipp! SM-Guld 2013
1597 inlägg
Med höstens entré så har ju fotbollen dragit igång för oss som uppskattar fotboll! Vinst för Gunners idag i derbyt mot Spurs och då ligger mitt lag på en fjärde plats!! Värt att notera är att det är glädjande att se Liverpool i första platsen och United bakom Arsenal!! Nu känns Premier League genast mkt mer spännande!! :)
Känns som att Rodgers har fått ordning på Liverpool nu. Vi har haft flyt sedan slutet av förra säongen och nu spöade vi Man U också. Men jag undrar hur mycket det har att göra med Suarez avstängning, det verkar nämligen som att vi spelar bättre utan honom. Skulle önska att han blev såld till en annan liga, i Arsenal vill jag inte se honom.
Kul att stackars Milan får möta Barca igen i CL, haha.
Kul att stackars Milan får möta Barca igen i CL, haha.
1597 inlägg
Japp Rodgers har fått kläm på att och jag tror att Liverpool kommer att bjuda på mkt motstånd denna säsongen! Jag tror det är bra att Suarez är avstängd för laget för utan honom har det gått bättre och jag skrek redan förra säsongen att han borde säljas. Jag tror han skulle passa i La Liga bättre som spelare! Om han blir kvar i Premier League så hoppas jag inte att han går till Arsenal för vi i Gunners vi bits inte, vi dansar med bollen! :D
Hahaha ja det börjar onekligen bli något av ett derby i CL sammanhang! :)
Hahaha ja det börjar onekligen bli något av ett derby i CL sammanhang! :)
1597 inlägg
Då var det klart att Arsenal fick Özil så nu kan man andas ut med att Gunners har en toppspelare i laget! Nu ska han bara komma till sin rätta så... ;)
Ännu en bedrövlig insats från Mike Ashley & co detta sommarfönster... Man lär väl få räkna med flera nu med muppen Joe Kinnear vid rodret. Att sedan tvinga Pardew gå ut i ett statement och säga att han är nöjd (!?) med klubbens transfers under sommaren... Jösses.
Bara att gratulera Arsenal till en riktig supervärvning. Sjukt imponerande av Wenger. Tror Real har gjort ett stort misstag här, skulle personligen ta Özil före Bale alla dagar i veckan. Plus mellanskillnaden på vadå, 50 miljoner pund?
Med Milan och Galliani vet man aldrig riktigt vad man får. Kaká är ett mycket kärt återseende, dock mer i hjärtat än i hjärnan då det är en enorm chansning med tanke på åldern och den oklara formen. Boateng hade jag gärna sett stanna, särskilt eftersom man la pengarna på en 29-årig anfallare (Matri) som har mycket att bevisa för den prislappen. För de pengarna + 20-30 miljoner hade vi kunnat få en spelare som Christian Eriksen istället...
Jaja, nu kan säsongen ta riktig fart!
Bara att gratulera Arsenal till en riktig supervärvning. Sjukt imponerande av Wenger. Tror Real har gjort ett stort misstag här, skulle personligen ta Özil före Bale alla dagar i veckan. Plus mellanskillnaden på vadå, 50 miljoner pund?
Med Milan och Galliani vet man aldrig riktigt vad man får. Kaká är ett mycket kärt återseende, dock mer i hjärtat än i hjärnan då det är en enorm chansning med tanke på åldern och den oklara formen. Boateng hade jag gärna sett stanna, särskilt eftersom man la pengarna på en 29-årig anfallare (Matri) som har mycket att bevisa för den prislappen. För de pengarna + 20-30 miljoner hade vi kunnat få en spelare som Christian Eriksen istället...
Jaja, nu kan säsongen ta riktig fart!
1597 inlägg
Ja det är tråkigt när man som supporter inser att ledningen inte gör tillräckligt så jag lider verkligen med dig David och ditt Newcastle!
Ungefär den känslan av besvikelse har jag känt de senaste åren med Wenger & co även om jag hyser stor respekt för just Wenger. Det han gjort för Gunners är underbart och den mentaliteten i framför allt fostran av nya talanger samt det sköna spelet med bollinnehav som han gett laget kan man aldrig ta ifrån honom! Däremot har titlarna saknats och som manager är det viktigt att sätta press på ledningen om behovet finns för att öppna plånboken och köpa in det som behövs för att lyfta laget till toppen! Där har han istället följt ledningens linje den senaste tiden vilket har varit till supportrarnas besvikelse! Jag förstår att de investerat i en fetearena som gör att de måste spara in, men tycker ändå att de failat där de senaste åren!
Men nu har han visat åter igen vilken pondus han har som lyckas köpa in en sådan stjärna och magisk spelare som Özil till ett lag som inte tagit en titel på väldigt länge! Jag är glad och ser fram emot Arsenals kommande matcher mer än någonsin! Jag håller med dig David om att Real gjorde en sämre affär! Risken att Bale hamnar i ett liknande läge som Zlatan råkade ut för i Barcelona är stor i ett stjärntätt lag så det är inte säkert att han får lysa i La Liga lika mkt som han fick göra i Premier League!
Spännande med Milan även om Boateng försvann! Tror de kommer att slåss om guldet med den Svarta Damen! :)
Ungefär den känslan av besvikelse har jag känt de senaste åren med Wenger & co även om jag hyser stor respekt för just Wenger. Det han gjort för Gunners är underbart och den mentaliteten i framför allt fostran av nya talanger samt det sköna spelet med bollinnehav som han gett laget kan man aldrig ta ifrån honom! Däremot har titlarna saknats och som manager är det viktigt att sätta press på ledningen om behovet finns för att öppna plånboken och köpa in det som behövs för att lyfta laget till toppen! Där har han istället följt ledningens linje den senaste tiden vilket har varit till supportrarnas besvikelse! Jag förstår att de investerat i en fetearena som gör att de måste spara in, men tycker ändå att de failat där de senaste åren!
Men nu har han visat åter igen vilken pondus han har som lyckas köpa in en sådan stjärna och magisk spelare som Özil till ett lag som inte tagit en titel på väldigt länge! Jag är glad och ser fram emot Arsenals kommande matcher mer än någonsin! Jag håller med dig David om att Real gjorde en sämre affär! Risken att Bale hamnar i ett liknande läge som Zlatan råkade ut för i Barcelona är stor i ett stjärntätt lag så det är inte säkert att han får lysa i La Liga lika mkt som han fick göra i Premier League!
Spännande med Milan även om Boateng försvann! Tror de kommer att slåss om guldet med den Svarta Damen! :)
1597 inlägg
Då smäller det på lördag (läs imorgon) :p med PL och det ska bli spännande att se Sunderland vs. Arsenal!! Özil i kombination med Cazorla och Walcott skulle kunna bli en spännande trio! Återstår att se Wengers startelva, men Sunderland borta bör inte vara något problem för mina Gunners! ;)
1597 inlägg
Då är Champions League igång och mitt Arsenal har hamnat i "dödens grupp" med Napoli, Dortmund och Marseille! Fört ut imorn är det mot Marseille som gäller! Nu får jag titta på Zlatan så länge som möter Olympiakos! 1-1 hittills!
Men Gunners tar allt! :p
Men Gunners tar allt! :p
Juve kryssade mot Köpenhamn. Hade nog blivit vinst om danskarna inte haft Wiland i mål, han var som en vägg.
1597 inlägg
Ja jag såg det! Vilken skräll och vilken tråkig start det hade blivit för den gamla damen om Köpenhamn hade vunnit!
Det luktar guld! IFK Göteborg - AIK 3-1
Vad tror ni om PL denna säsong då? Verkar vara fruktansvärt öppet då alla topplag svajjat en del. Arsenal ser otäckt starka ut just nu med Özil bakom anfallarna .. Medan mitt kära United inte alls ser lika stabila ut, å andra sidan får man ju räkna med det. Men ändå!
Precis som du säger så känns PL väldigt tight i år, kul. Jag tror faktiskt att United tar hem det, trots att det inte ser så ut för tillfället. Fellaini blir viktig när han har fått spela in sig lite. City och Arsenal (Förutom Özil har ju även Giroud börjat hitta målet igen. Med en skadefri Arteta blir deras mittfält riktigt vasst) känns starka, tror att de blir två respektive trea. Tottenham blir nog också riktigt farliga, även utan Bale. De har sett riktigt bra ut hittills. Chelsea och Liverpool strax bakom, det är mitt tips. Möjligtvis att Everton, Swansea eller Southampton kan utmana om en topp sex-placering.
Känner också att det är väldigt öppet. Tror nog mest på City faktiskt, Pellegrini verkar ha fått koll på grejerna direkt och de har en sjukt bred trupp. Arsenal kan bli farliga, men tror inte att de kan ta en titel redan i år, bl a pga alla skador som de alltid råkar utför i kombination med för svaga alternativ, framförallt i försvaret. United kan man aldrig räkna bort, men något självklart vinnarlag känns de inte som i år (förståeligt sett till tränarbytet). Tottenham har värvat grymt bra och har förutsättningar att ta sig riktigt högt, samma sak med Liverpool egentligen. Sen kan man ju aldrig räkna bort ett Chelsea med Mourinho!
Mitt tips blir nog City, men det känns som sagt väldigt öppet i år, vilket är grymt kul!
Mitt tips blir nog City, men det känns som sagt väldigt öppet i år, vilket är grymt kul!
Så länge vi tar en CL-plats är jag nöjd. Men Moyes måste lösa mittfältet och spela in Kagawa på ett bra sätt, en sådan spelare får inte vara på bänken. Speciellt inte när Young får starta match efter match och inte får något alls uträttat, förstår inte hur han kan välja att starta med honom. Young måste ju prestera något så fruktansvärt på träningarna!
Swansea tror jag också kan få en bra plats. Nackdelen är att deras trupp saknar den bredd som "topplagen" har, så går Michu sönder eller dylikt får dom svårt. Everton ser också intressanta ut med Martinez vid rodret. Liverpool kommer nog placera sig bätrre än förra säsongen i alla fall, de gjorde ett riktigt fynd i Coutinho.
Swansea tror jag också kan få en bra plats. Nackdelen är att deras trupp saknar den bredd som "topplagen" har, så går Michu sönder eller dylikt får dom svårt. Everton ser också intressanta ut med Martinez vid rodret. Liverpool kommer nog placera sig bätrre än förra säsongen i alla fall, de gjorde ett riktigt fynd i Coutinho.