TITEL: Jurrasic Park
GENRE: Action
SPELTID: 127 minuter
REGISSÖR: Steven Spielberg
SKÅDESPELARE: Sam Neil, Jeff Goldblum, Laura Dern mfl.
OSCARS: 3, Bästa ljud, bästa ljudeffekter, bästa specialeffekter
EGET BETYG: 4.5
HANDLING:
Miljadären John Hammond har med hjälp av världens bästa vetenskapsmän och en liten mygga instäng i förstelnad trädkåda (bärnsten) lykats klona fram några förhistoriska djur som dog ut för 65 miljoner år sedan och plaserat dem på en ö i en inhägnad kallad "Jurassic Park". Två arkeologer, en vetenskapsman och en advokat skickas till ön för att godkänna parken, något som de bittert kommer att få ångra...
RECENTION:
Jag minns att när jag var liten så älskade jag den här filmen, och än i dag är det en av mina absoluta favoriter. Allt i filmen är så himla perfekt, specialeffekterna är sin tid helt fantastiska och konkurerar ut en del filmer även i dag, skådespelarna gör helt underbara insatser, då i synerlighet Sam Neil, Laura Dern och Jeff Goldblum och man sitter som fastnaglad vid TV:n hela filmen igenom. Första tredjedelen av filmen är intressant vetenskaps-snack, resten är en väldigt spännande jakt mellan människa och dinosaurie. Det här är helt klart en av världens bästa filmer.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jo, detta är en av mina absoluta favoritfilmer. Har man inte sett den bör man helt klart göra det!
Saknas
för
Inga inlägg
Denna film får en 4,5. En av Spielbergs bästa!
Ska man verkligen kunna rösta på två stycken siffror så att säga
Ska man verkligen kunna rösta på två stycken siffror så att säga
Saknas
för
Inga inlägg
En absolut kanonfilm...en av mina absoluta favoriter... Snygga effekter för sin tid, bra musik, intressant handling och en härlig spänning!
Ingen tvekan, detta mästerverk får en klar 5:a!!!
Ingen tvekan, detta mästerverk får en klar 5:a!!!
Helt klart Spielbergs bästa!
5/5
5/5
Saknas
för
Inga inlägg
Fantasktisk film men dinosaurier har aldrig intresserat mig därför blir det bara en 4:a.
Saknas
för
Inga inlägg
Filmen är fantastisk och speciall effekterna grymma.Får 4.5 av mig.
Ja, ILM har gjort ett jätte jobb!
Bara Terminator 2 är i samma klass men inte riktigt som Jurassic Park
Bara Terminator 2 är i samma klass men inte riktigt som Jurassic Park
Saknas
för
Inga inlägg
Jag gädde den en 4.5 för att den är bra.Effekterna är grymma och skådisarna gör ett mycket bra jobb.
vad är det som stoppar dej att ge ett halvt poäng till?
Saknas
för
Inga inlägg
Ja det är bara en liten känsla som säjar att jag inte ska ge mer.Kan inte beskriva det så bra men det känns som en 4.5 bara.
3462 inlägg
Jag kände mig tvungen att sätta en femma
Saknas
för
Inga inlägg
Aja..blir nog en 5a här med. Spielberg i toppklass!