TITEL: Jurrasic Park
GENRE: Action
SPELTID: 127 minuter
REGISSÖR: Steven Spielberg
SKÅDESPELARE: Sam Neil, Jeff Goldblum, Laura Dern mfl.
OSCARS: 3, Bästa ljud, bästa ljudeffekter, bästa specialeffekter
EGET BETYG: 4.5
HANDLING:
Miljadären John Hammond har med hjälp av världens bästa vetenskapsmän och en liten mygga instäng i förstelnad trädkåda (bärnsten) lykats klona fram några förhistoriska djur som dog ut för 65 miljoner år sedan och plaserat dem på en ö i en inhägnad kallad "Jurassic Park". Två arkeologer, en vetenskapsman och en advokat skickas till ön för att godkänna parken, något som de bittert kommer att få ångra...
RECENTION:
Jag minns att när jag var liten så älskade jag den här filmen, och än i dag är det en av mina absoluta favoriter. Allt i filmen är så himla perfekt, specialeffekterna är sin tid helt fantastiska och konkurerar ut en del filmer även i dag, skådespelarna gör helt underbara insatser, då i synerlighet Sam Neil, Laura Dern och Jeff Goldblum och man sitter som fastnaglad vid TV:n hela filmen igenom. Första tredjedelen av filmen är intressant vetenskaps-snack, resten är en väldigt spännande jakt mellan människa och dinosaurie. Det här är helt klart en av världens bästa filmer.
För min del väcker den också barndomsminnen... Men visst den är fantastisk
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Ja den här filmen väcker en del minnen.
Jag minns att jag satt i bion, sju bast. Så rädd har jag aldrig varit i hela mitt liv, Dinosaurier var inte direkt mitt favorit djur efter det
Saknas
för
Inga inlägg
Såg den väll när jag var 5 eller 7 också.Älskade filmen men man blev liteskraj.Älskade att T-Rexen åt upp killen som satt på toan.
Och Sam Neills häpning när han ser dinosaurier för första gången i Jeepen...
3462 inlägg
Vem skulle inte bli häpen om man såg en livs levande dinosaurie
Jo i och för sej. Men det ser så äkta ut, Han reser sej ur Jeepen sakta tar av sej solglasögonen och samtidigt hör man Williams härliga musik.
...Inlevelse
...Inlevelse
Saknas
för
Inga inlägg
Sjukt bra film.
Spielberg är kung när det gäller filmer..
Men det är väl inte han som gjorde uppföljarna?
Samma gäller JAWS (Hajen)
Sjukt bra..
Spielberg är kung när det gäller filmer..
Men det är väl inte han som gjorde uppföljarna?
Samma gäller JAWS (Hajen)
Sjukt bra..
jo Lost World gjorde han men inte Jurassic Park 3...
Saknas
för
Inga inlägg
Vissa säger att båda fullständigt suger, men jag tycker att båda var över OK.
Saknas
för
Inga inlägg
Som filmer suger de inte, men som uppföljare till ettan gör de det.
Saknas
för
Inga inlägg
Blir du sjuk av den... ...det var ju tråkigt att höra...
Själv blir jag [b:1ove35mx]inte[/b:1ove35mx] sjuk av den!
Själv blir jag [b:1ove35mx]inte[/b:1ove35mx] sjuk av den!
Spidey försökte göra sej lustig
Saknas
för
Inga inlägg
Går ju inte att få meningen "sjukt bra film" till att man skulle bli sjuk av filmen.. lite dåligt försök att göra sig lustig