TITEL: Predator
GRENRE: Action
SPELTID: 107 minuter
REGISSÖR: John McTiernan
SKÅDESPELARE: Arnold Schwarteznegger, Carl Weather, Kevin Peter Hall
OSCARS: 0
EGET BETYG: 3.5
HANDLING:
En elitgrupp legosoldater anlitas av CIA för att rädda en gissla som hålls fågna av gerilan i centralamerikas djugaste djungel. Elitgruppen, ledda av major Dutch anländer till platsen och eliminerar utan större problem fienden. I djungeln väntar dock en större fara för soldaterna. En fara som kan göra sig osynlig och som dödar människor för nöjets skull för att sedan gör troféer av dödskallarna och som inte tänker sluta förren han har dödat alla...
RECENTION:
Att "Predator" blev en succé är inte svårt att tro. Alla skådespelarna gör ett närmast fläckfritt agerande och specialeffekterna måste man bara imponeras av. De håller faktiskt in i dagens måtto. Vidare kan spänningen i "Predator" jämnföras med "Hajen" där spänninge aldrig försvinner utan stadig staplas ända tills den slutgiltiga finalen. "Predator" är en riktig klassiker och ett nytt filmmonster har blivit fött.
ONÖDIGT VETANDE:
Jesse Ventura (Blain) var 1987 en riktig soldat i den amerikanska armén och hade 1 cm större biceps än Arnold Schwartsenegger.
Saknas
för
Inga inlägg
Kevin Peter Hall spelar Rovdjuret så det så. Han dog bara några år efter han gjort filmen.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Aj aj..det var ju synd..
Saknas
för
Inga inlägg
Han dog i en helikopterolyka. Har sett bakom kulisserna till "Predator" o jävlar vad lång han var alltså! Han är ett huvud längre än Arnold.
I en Helikopterolycka? Dog inte han i AIDS?
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Det står AIDS på Imdb iaf..
Saknas
för
Inga inlägg
Så kanske det var ja... vem tusan var det då som dog i olykan då? Jag vet att det var någon snubbe...
Jag har då för mig att han lever och är republikansk guvernör i Kalifornien. Men det kanske bara var en mardröm
Saknas
för
Inga inlägg
Tänk Arnold som guvenör skulle inte va mitt första val till en sånn position.
"Predator" eller i Sverige "Rovdjuret".... Och mannen som spelade "The Predator" Kevin Peter Hall som tragiskt nog är död........
Saknas
för
Inga inlägg
Ok jag förstår varför den personen var anonym,förståd ingeting av medelandet.
Saknas
för
Inga inlägg
jag ville bara rätta the grips att han heter Schwarzenegger