[img:3jjf7pwo]http://media.movieweb.com/galleries/2321/posters/poster1_full.jpg[/img:3jjf7pwo]
[b:3jjf7pwo]TITEL[/b:3jjf7pwo]: Shaun of the dead
[b:3jjf7pwo]ÅR[/b:3jjf7pwo]: 2004
[b:3jjf7pwo]GENRE[/b:3jjf7pwo]: Komedi
[b:3jjf7pwo]REGISSÖR[/b:3jjf7pwo]: Edgar Wright
[b:3jjf7pwo]SPELTID[/b:3jjf7pwo]: 95 min
[b:3jjf7pwo]SKÅDESPELARE[/b:3jjf7pwo]: Simon Pegg, Nick Frost, Kate Ashfield m.fl
[b:3jjf7pwo]IMDB-LÄNK[/b:3jjf7pwo]: [url:3jjf7pwo]http://www.imdb.com/title/tt0365748/[/url:3jjf7pwo]
[b:3jjf7pwo]TRAILER[/b:3jjf7pwo]:[url:3jjf7pwo]http://www.apple.com/trailers/independent/shaunofthedead.html[/url:3jjf7pwo]
[b:3jjf7pwo]MITT BETYG[/b:3jjf7pwo]: 4
[b:3jjf7pwo]HANDLING[/b:3jjf7pwo]:
Livet går inte speciellt bra för Shaun. Han spenderar mestadels av sin tid på den lokala puben, The Winchester, med sin vän Ed, har problem med sin mor och försummar sin flickvän Liz. När så Liz lämnar honom så bestämmer han sig för att få ordning på tillvaron. Han måste vinna tillbaka sin flickväns hjärta, reparera relationen med sin mor och börja leva sitt liv som en vuxen. Dessvärre så vaknar de döda och dem försöker äta de ännu levande. För den nyinspirerade Shaun är detta bara ännu ett hinder. Mötandes denna zombieepidemi, beväpnad med ett bollträ och en spade, beger sig Shaun tillsammans med Ed ut i förorten för att rädda sin mor och om än motvilligt sin styvfar, sin flickvän och än mer motvilligt hennes vänner David och Dianne och föra dem till det säkraste ställe han känner till – The Winchester.
[b:3jjf7pwo]PERSONLIG KOMMENTAR[/b:3jjf7pwo]:
Jag tycker att denna film är helt underbar, från början till slutet. Bra karaktärer, skön handling och den är rolig. Bättre än många andra zombie-filmer. [b:3jjf7pwo]SEE IT![/b:3jjf7pwo]
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tror inte Robin håller med i dina kommentarer....
Antar att jag skall akta mig också...
Antar att jag skall akta mig också...
Patrik: De får man inte veta, de är som i Dawn of the Dead, helt plötsligt finns dom bara där.. fast dessa zombies är inte lika agressiva, är lite mer lika zombiesarna från de äldre Living Dead-filmerna, alltså rätt slöa o sega ^^
Saknas
för
Inga inlägg
Japp. Har själv också sett den. Rekommenderas! 4/5
3462 inlägg
Bör nog ligga under Rekommenderas, så därför lägger jag den just där
La till en omröstning också.
La till en omröstning också.
Många här som rekommenderar den.. så då tycker jag alla som inte sett den ska se den
joo, flytta på du! för den är verkligen [b:1ksoryx0]REKOMMENDERAD[/b:1ksoryx0]
joo, flytta på du! för den är verkligen [b:1ksoryx0]REKOMMENDERAD[/b:1ksoryx0]
Saknas
för
Inga inlägg
Okey, visste som inte vars jag skulle lägga den Mats. Nu kanske den ligger på en bättre ställe
De tror jag, aktuellt är det ju, för den är extremt rekommenderad, eller hur?
De kan de verkligen.. skönt filmad också.. hoppas de kommer fler brittiska zombierullar
Saknas
för
Inga inlägg
Såg trailern nyss och den verkar ju skit rolig!
Men jag undrar när kommer den på bio? om den inte redan gjort det då..
Men jag undrar när kommer den på bio? om den inte redan gjort det då..
Saknas
för
Inga inlägg
Jag vill se den som ett as. Fan Robin, har jag nånsin sagt att du ser ut som sonen i "Ett Hål I Mitt Hjärta"?=) Skrämmande lik faktiskt.
Jag har inte sett denna film än... Kanske ska ta och göra det eftersom alla säger att den är förjävligt rolig
Saknas
för
Inga inlägg
Ja, men animeringerna verkar inte va dom bästa fast det ska kanske va så.
Saknas
för
Inga inlägg
Laddar ner den nu..
Kommer med en kommentar senare!
Kommer med en kommentar senare!
Jo, visst är den ruskigt bra. Mystiken kring hur viruset spreds känner man verkligen av, men så brukar det ju vara i zombiefilmer, även om man får en liten aning i början om att det är en epidemi som sprids.
Klockrent att delar av filmen utspelar sig i en pub
Klockrent att delar av filmen utspelar sig i en pub
Saknas
för
Inga inlägg
Den verkar bra.....måste ladda ner den snabbt
Saknas
för
Inga inlägg
Ladde inte ner den, köp den istället. Är värt pengarna!