[img:3jjf7pwo]http://media.movieweb.com/galleries/2321/posters/poster1_full.jpg[/img:3jjf7pwo]
[b:3jjf7pwo]TITEL[/b:3jjf7pwo]: Shaun of the dead
[b:3jjf7pwo]ÅR[/b:3jjf7pwo]: 2004
[b:3jjf7pwo]GENRE[/b:3jjf7pwo]: Komedi
[b:3jjf7pwo]REGISSÖR[/b:3jjf7pwo]: Edgar Wright
[b:3jjf7pwo]SPELTID[/b:3jjf7pwo]: 95 min
[b:3jjf7pwo]SKÅDESPELARE[/b:3jjf7pwo]: Simon Pegg, Nick Frost, Kate Ashfield m.fl
[b:3jjf7pwo]IMDB-LÄNK[/b:3jjf7pwo]: [url:3jjf7pwo]http://www.imdb.com/title/tt0365748/[/url:3jjf7pwo]
[b:3jjf7pwo]TRAILER[/b:3jjf7pwo]:[url:3jjf7pwo]http://www.apple.com/trailers/independent/shaunofthedead.html[/url:3jjf7pwo]
[b:3jjf7pwo]MITT BETYG[/b:3jjf7pwo]: 4
[b:3jjf7pwo]HANDLING[/b:3jjf7pwo]:
Livet går inte speciellt bra för Shaun. Han spenderar mestadels av sin tid på den lokala puben, The Winchester, med sin vän Ed, har problem med sin mor och försummar sin flickvän Liz. När så Liz lämnar honom så bestämmer han sig för att få ordning på tillvaron. Han måste vinna tillbaka sin flickväns hjärta, reparera relationen med sin mor och börja leva sitt liv som en vuxen. Dessvärre så vaknar de döda och dem försöker äta de ännu levande. För den nyinspirerade Shaun är detta bara ännu ett hinder. Mötandes denna zombieepidemi, beväpnad med ett bollträ och en spade, beger sig Shaun tillsammans med Ed ut i förorten för att rädda sin mor och om än motvilligt sin styvfar, sin flickvän och än mer motvilligt hennes vänner David och Dianne och föra dem till det säkraste ställe han känner till – The Winchester.
[b:3jjf7pwo]PERSONLIG KOMMENTAR[/b:3jjf7pwo]:
Jag tycker att denna film är helt underbar, från början till slutet. Bra karaktärer, skön handling och den är rolig. Bättre än många andra zombie-filmer. [b:3jjf7pwo]SEE IT![/b:3jjf7pwo]
Saknas
för
Inga inlägg
Håller med, extramatrialet på den dvdn är ett måste. Älskar Plot Holes, dom är helt genialiska.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Denna filmen nådde över mina förväntningar. Jag tror att denna filmen skulle vara minst lika bra om de tog bort humorn. Man blir lite rädd då och då under filmens gång. Helt klart 4.5/5. Jag satt och skrattade rakt igenom...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Return of the King":lsidz0rd] Man blir lite rädd då och då under filmens gång[/quote:lsidz0rd]
Jag tyckte inte att man blev ett dug rädd jag tyckte det var rätt så mysigt där inne på baren... men det va lite halv kul att dom gjorde en parodi på Dawn of the dead.
Jag tyckte inte att man blev ett dug rädd jag tyckte det var rätt så mysigt där inne på baren... men det va lite halv kul att dom gjorde en parodi på Dawn of the dead.
Saknas
för
Inga inlägg
Filmen verkar asrolig... MÅSTE SE!!!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Hast_Man":r9z36wan][quote="Return of the King":r9z36wan] Man blir lite rädd då och då under filmens gång[/quote:r9z36wan]
Jag tyckte inte att man blev ett dug rädd jag tyckte det var rätt så mysigt där inne på baren... men det va lite halv kul att dom gjorde en parodi på Dawn of the dead.[/quote:r9z36wan]
Det var inte bara den filmen de gjorde parodi på, det är ju det som är roligt i hela filmen...
Jag tyckte inte att man blev ett dug rädd jag tyckte det var rätt så mysigt där inne på baren... men det va lite halv kul att dom gjorde en parodi på Dawn of the dead.[/quote:r9z36wan]
Det var inte bara den filmen de gjorde parodi på, det är ju det som är roligt i hela filmen...
Saknas
för
Inga inlägg
Du är nog den första som jag att hört att hata Shaun of the Dead. Detta är ju ett mästerverk. Hur är det ens möjligt att ogilla denna filmen undrar jag?
Saknas
för
Inga inlägg
riktigt bra och rolig film detta!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="simlun485":irhcb9k9]Hatar den här filmen!! Den får 0 av 5!![/quote:irhcb9k9]
Varför tyckte du inte om den.
return of the king man kanske inte gillar zombiefilmer.
return of the king man kanske inte gillar zombiefilmer.
Jag har faktiskt inte sett Shaun Of The Dead än, men den verkar riktigt rolig så det blir till att se den snart.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Fredrik":3tfpcym8][quote="simlun485":3tfpcym8]Hatar den här filmen!! Den får 0 av 5!![/quote:3tfpcym8]
return of the king man kanske inte gillar zombiefilmer.[/quote:3tfpcym8]
Zombiehatare eller inte, det är fortfarande en av de bästa komedierna nånsin. Fast smaken är ju olika, men jag hade dock aldrig trott att någon skulle tycka den var så dålig.
return of the king man kanske inte gillar zombiefilmer.[/quote:3tfpcym8]
Zombiehatare eller inte, det är fortfarande en av de bästa komedierna nånsin. Fast smaken är ju olika, men jag hade dock aldrig trott att någon skulle tycka den var så dålig.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Dobbs":2rzq4e4k][quote="Fredrik":2rzq4e4k][quote="simlun485":2rzq4e4k]Hatar den här filmen!! Den får 0 av 5!![/quote:2rzq4e4k]
return of the king man kanske inte gillar zombiefilmer.[/quote:2rzq4e4k]
Zombiehatare eller inte, det är fortfarande en av de bästa komedierna nånsin. Fast smaken är ju olika, men jag hade dock aldrig trott att någon skulle tycka den var så dålig.[/quote:2rzq4e4k]
Min morsa och farsa hade också hatat filmen. Själv så tycker jag as mycket om den.
return of the king man kanske inte gillar zombiefilmer.[/quote:2rzq4e4k]
Zombiehatare eller inte, det är fortfarande en av de bästa komedierna nånsin. Fast smaken är ju olika, men jag hade dock aldrig trott att någon skulle tycka den var så dålig.[/quote:2rzq4e4k]
Min morsa och farsa hade också hatat filmen. Själv så tycker jag as mycket om den.
Den får en av mig. Den är ordentligt rolig!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Dobbs":2405n5xv][quote="Fredrik":2405n5xv][quote="simlun485":2405n5xv]Hatar den här filmen!! Den får 0 av 5!![/quote:2405n5xv]
return of the king man kanske inte gillar zombiefilmer.[/quote:2405n5xv]
Zombiehatare eller inte, det är fortfarande en av de bästa komedierna nånsin. Fast smaken är ju olika, men jag hade dock aldrig trott att någon skulle tycka den var så dålig.[/quote:2405n5xv]
Joo jag gillar den inte alls! Men jag gillar annars zombiefilmer!!
return of the king man kanske inte gillar zombiefilmer.[/quote:2405n5xv]
Zombiehatare eller inte, det är fortfarande en av de bästa komedierna nånsin. Fast smaken är ju olika, men jag hade dock aldrig trott att någon skulle tycka den var så dålig.[/quote:2405n5xv]
Joo jag gillar den inte alls! Men jag gillar annars zombiefilmer!!