TITEL: Sleepy Hollow
GENRE: Skräck, Thriller, Komedi
REGISSÖR: Tim Burton
SPELTID: 105 min
SKÅDESPELARE: Johnny Depp, Christina Ricci, Miranda Richardson.
IMDB-LÄNK: http://www.imdb.com/title/tt0162661/
MITT BETYG: 5
HANDLING:
Denna härliga skräckfilm utspelar sig 1799 och är baserat på urgamla historier och berättelser. Vi ser Johnny i huvudrollen som konstapel Ichabod Crane, verksam i New York och med idéer om brottsbekämpning som är något kontroversiella för sin tid skickas han till det lilla samhället Sleepy Hollow där en del oförklarliga mord skett på sistone. Huvudena på offrena har tagits bort från kroppen. Morden är enligt befolkningen i staden utförda av en huvudlös vålnad på jakt efter sitt eget huvud. Ichabod Crane tacklar detta med sin starka logik, och upptäcker att allt inte alltid är som det verkar.
PERSONLIG KOMMENTAR:
Detta är min sorts film, mörk med ett starkt inslag av humor. Innehåller en härligt blandning av den övernaturliga och naturliga ondskan.
Att den innehåller två av mina favorit skådespelare gör den inte sämre, Johnny Depp och Christina Ricci gör utmärkta skådespelar insatser. Miljöerna är också något utöver det vanliga, lämnar inget oönskat. Tim Burton har verkligen lyckats med denna film, borde ses av alla. Om du som jag intresserar dig för mörka och ockulta krafter så är detta ett måste i dvd hyllan.
Saknas
för
Inga inlägg
Mm, 4av av mig. Otroligt snygg film, och skådisinsatserna sviker inte.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
VA FAN!Jag skriver hur mycket jag vill!Om jag känner att det finns mer att skriva så gör jag det.Det känns som att du är medlem eftersom du har sett mina gamla meddelande.Tycker inte att du ska va så jädra feg och logga in som gäst och skriva en massa förolämpningar Jag säjer bara en sak **** you!
Saknas
för
Inga inlägg
jag måste säga att jag håller med lösskägg.
dom flesta av dina inlägg är alldeles utmärkta, men på sistone har det varit en hel del som bara är medhållsamma och personligen så tycker jag att ett inlägg som består av tex endast "precis" är helt meningslöst. känns lite som bara status jakt.
dom flesta av dina inlägg är alldeles utmärkta, men på sistone har det varit en hel del som bara är medhållsamma och personligen så tycker jag att ett inlägg som består av tex endast "precis" är helt meningslöst. känns lite som bara status jakt.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har haft högsta status skit länge.Sen kan man ha lite stresigt iblandt och måste skynda så att man hinner svara på allt som man vill svara på.Det blir så när jag inte brukar sitta vid datorer så ofta på förmiddager för att jag är med kompisar och på kvällarna så brukar det kunna va bra program som man vill se.Sen när jag här själv på forumet och det kommer in flera så brukar jag bara skriva något så att den personen stannar så att man kan chatta lite.Fattar du?
Saknas
för
Inga inlägg
När jag menar något så menar jag inte att jag skriver så här t.ex: .Jag skriver väll ord som precis eller håller med,men det gör jag inte annars så ofta(Fast det är ju vad jag tycker).
Saknas
för
Inga inlägg
antar det, delvis åtminstone.
jag brukar oftast om jag vill göra ett längre inlägg men inte har tid brukar jag spara det till senare. tex så kollar jag ofta vad som är nytt på morgonen men måste iväg tidigt så jag kollar bara och väljer att svara på eftermiddagen.
och jag skriver mycket sällan om jag inte har något viktigare att säga än att hålla med.
jag brukar oftast om jag vill göra ett längre inlägg men inte har tid brukar jag spara det till senare. tex så kollar jag ofta vad som är nytt på morgonen men måste iväg tidigt så jag kollar bara och väljer att svara på eftermiddagen.
och jag skriver mycket sällan om jag inte har något viktigare att säga än att hålla med.
Saknas
för
Inga inlägg
Det skulle man väll själv kunna prova
Saknas
för
Inga inlägg
det skulle uppskatas, säkert utav fler än jag själv.
Saknas
för
Inga inlägg
Ja,du kan väll säja till om du tyckeratt jag skriver så igen,man tänker ju kanske inte alltid på det.
Saknas
för
Inga inlägg
Det var lite fegt av lösskägg tycker jag, men jag håller lite med honom. Om man skriver ett inlägg som inte ger någonting till tråden som:
JA! eller Håller med! så blir det ganska tjatigt. Då verkar det som om det är en statusjakt.
JA! eller Håller med! så blir det ganska tjatigt. Då verkar det som om det är en statusjakt.
Saknas
för
Inga inlägg
Ja men om du läser min inlägg efter Lösskäggs så ser du att jag kan ha skäl till det också.Sen är inte jag på någon status jakt,värkar lite onödigt när man redan har så högt som man kan få
Saknas
för
Inga inlägg
läste just mitt eget inlägg och insåg att alla kanske inte förstår vad jag menar med "än en gång". läs mitt senaste inlägg på "filmerna med bäst soundtrack" tråden under "filmmusik" forumet så tror jag att det ska bli klart vad jag menade.
Saknas
för
Inga inlägg
Ok,nu tycker jag att vi går vidare
Saknas
för
Inga inlägg
jhonny depp e min favvo skådis han va bra som alltid filmen e en klar 5 så klart klart godkänd de som inte sett den måste se den
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tycker att det är en helt okej film, den är urbra till det har gått 2 tredjedelar av den då jag tycker den spårar ut..Men den får endå en 4a för skådespelarinsatser
Riktigt underhållande film
älskar Tim Burtons (lite speciella) filmer. Riktigt duktig faktisk gör bra filmer av lite udda storys
[/code][/spoiler]
älskar Tim Burtons (lite speciella) filmer. Riktigt duktig faktisk gör bra filmer av lite udda storys
[/code][/spoiler]