Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
så kul då. själv vill jag köpa den, det är en av mina favoritfilmer, men jag har en så jättebra DVD-kopia redan att det skulle kännas som slöseri med pengar. men visst det skulle vara kul att få den i present nån gång...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Loveli":2080w6vu]så kul då. själv vill jag köpa den, det är en av mina favoritfilmer, men jag har en så jättebra DVD-kopia redan att det skulle kännas som slöseri med pengar. men visst det skulle vara kul att få den i present nån gång...[/quote:2080w6vu]

Gladly notet.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
jag har inte sett den.. borde ja göra de?

föresten så har ja vart i mullsjö
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tim Burton är en av mina favorit reggisörer och denna film lyser Burton.
Riktigt bra
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Mycket bra film. Burton i toppform.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Den är riktigt bra och underhållande, men inte så skrämmande som man tror sig.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Denna filmen var riktigt skön. Älskar den spöklika stämningen.
2408 inlägg
för
2408 inlägg
[b:1b7hehoo]Burton[/b:1b7hehoo] är en favoritregissör då han kan skapa magiska filmer som ingen annan. [b:1b7hehoo]Sleepy Hollow[/b:1b7hehoo] är riktigt bra och spännande.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Mycket bra! Jag ger den en
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
detta är en riktigt bra film.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tobias659":3cyjv220]TITEL: Sleepy Hollow
GENRE: Skräck, Thriller, Komedi
REGISSÖR: Tim Burton
SPELTID: 105 min
SKÅDESPELARE: Johnny Depp, Christina Ricci, Miranda Richardson.
IMDB-LÄNK: http://www.imdb.com/title/tt0162661/
MITT BETYG: 5

HANDLING:
Denna härliga skräckfilm utspelar sig 1799 och är baserat på urgamla historier och berättelser. Vi ser Johnny i huvudrollen som konstapel Ichabod Crane, verksam i New York och med idéer om brottsbekämpning som är något kontroversiella för sin tid skickas han till det lilla samhället Sleepy Hollow där en del oförklarliga mord skett på sistone. Huvudena på offrena har tagits bort från kroppen. Morden är enligt befolkningen i staden utförda av en huvudlös vålnad på jakt efter sitt eget huvud. Ichabod Crane tacklar detta med sin starka logik, och upptäcker att allt inte alltid är som det verkar.

PERSONLIG KOMMENTAR:
Detta är min sorts film, mörk med ett starkt inslag av humor. Innehåller en härligt blandning av den övernaturliga och naturliga ondskan.
Att den innehåller två av mina favorit skådespelare gör den inte sämre, Johnny Depp och Christina Ricci gör utmärkta skådespelar insatser. Miljöerna är också något utöver det vanliga, lämnar inget oönskat. Tim Burton har verkligen lyckats med denna film, borde ses av alla. Om du som jag intresserar dig för mörka och ockulta krafter så är detta ett måste i dvd hyllan.[/quote:3cyjv220]

BRA kommentar!

det är absolut en underbart snygg film. Gillar såna filmer och det är speciellt roligt när såna mörka filmer ändå innehåller underhållande inslag samt har en smått ljus ton... som t.ex. en sagofilm... vilket är vad man ofta ser i Burtons filmer. Helt klart en film i min smak. En av mina Depp-favoritfilmer.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Köpte precis den idag. Den få absolut
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det är en bra film men kunde vara ännu bättre.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Jurassic_boy":2o2lppq4]Det är en bra film men kunde vara ännu bättre.
[/quote:2o2lppq4]

På vilket sätt skulle den kunna vara bättre?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Daywalker":2mz8xop7][quote="Jurassic_boy":2mz8xop7]Det är en bra film men kunde vara ännu bättre.
[/quote:2mz8xop7]

På vilket sätt skulle den kunna vara bättre?[/quote:2mz8xop7]

Handling och skådespeleriet. Det kunde lika gärna vara som Sagan om ringen filmerna och lite längre oxå. Trodde att den var mycket skrämmande men så var det inte annars den är en bra film och har väldig bra foto.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Jurassic_boy":2pvfxtjj][quote="Daywalker":2pvfxtjj][quote="Jurassic_boy":2pvfxtjj]Det är en bra film men kunde vara ännu bättre.
[/quote:2pvfxtjj]

På vilket sätt skulle den kunna vara bättre?[/quote:2pvfxtjj]

Handling och skådespeleriet. Det kunde lika gärna vara som Sagan om ringen filmerna och lite längre oxå. Trodde att den var mycket skrämmande men så var det inte annars den är en bra film och har väldig bra foto.[/quote:2pvfxtjj]

sagan om ringen? Det var det mest förolämpande jag har hört om sleepy hollow. den är så till tusen mycket bättre än sagan om ringen. Det tycker jag iallafall. Sagan om ringen tillhör ju en annan kategori, så varför ens jämföra den med sleepy hollow? de är helt två vitt skilda filmer.
25 inlägg
för
25 inlägg
Solklart får Sleepy Hollow för att det finns nästan ingen regissör som Tim Burton som kan göra såna är härliga gotiska filmer.
Johnny Depp är såklart magisk bra men jag tycker Christina Ricci spelar över men annars en av Tim Burtons bästa..
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
kusligt bra film får en
235 inlägg
för
235 inlägg
en av Burtons absolut bästa, riktig Burton stil gav den 4,5
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tredje bästa Burton filmen, efter Edward Scissorhands och Big Fish. Kuslig, rolig och snygg är nog den bästa och kortaste förklaringen för filmen.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden