Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
TITEL: Spawn
GRENRE: Action
Speltid: 92 minuter
REGISSÖR: Mark A.Z Dippé
SKÅDESPELARE: Martin Sheen, Micheal Jai White, John Leguizamo
OSCARS: 0
EGET BETYG: 3

HANDLING:
En man vid namn Al Simmons mördas under ett uppdrag av sin boss och sin kompanjon och skickas till helvetet. Där får han reda på att han boss har haft en uppgörelse med djävulen om att han ska bli general i djävulens armé i kriget mot himmelen. Men Al är inte längre en människa, han är Spawn och han har beslutat sig att svika djävulens armé och bekämpa de onda makterna, oavsett vad det kostar skall.

RECENTION:
Jag kan börja med att säga att jag inte har läst serietidningarna om Spawn så jag hade inga högre förväntnigar på filmen. Efter filmen hade jag dock delade känslor. De flesta skådisarna är kassa vilket gör att det hela känns mindre trovärdigt, handligen har luckor och manuset känns delvis tomt och händelse löst. Dock måste jag säga att actionsekveserna är riktigt mafiga, förutom mot slutet då det hela käns som om man är inne i ett dataspel. John Leguizamo gör, trots sina motspelare, en härlig rolltolking av "The Clown", som är filmens badguy, en härlig filmskurk och en riktig utmaning för Spawn. Som sagt har filmen både bra och dålig referenser. De bra väger dock över mot de dåliga. Det är en bra och jäkligt underhållande film som jag rekommenderar trots det ganska låga betyget.

ONÖDIGT VETANDE: Rollen som Spawn var i början påtänkt åt Jean-Claude Van Damme.
719 inlägg
för
719 inlägg
EDIT
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Den är fräck förutom början som är lite seg.
Men det är kul när clownen gör sånna där äckliga grejer som äta pizza med maskar. eller skita på sig.
Också kul när han härmar när spawn skriker eller klär ut sig till hejaklakare
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det är ju det jag säger. Clownen är härlig filmskurk.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
jepp du har så rät venom
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hmm.. vem tror ni jag har som bild då?
1193 inlägg
för
1193 inlägg
Satsar allt jag äger och har på att det är clownen från Spawn
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det är nog en rätt bra gissning.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
här e det en as goo bild på Spawn
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Cool. Filmen suger, serierna äger.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En ok actionfilm för kvällen, inte mer!

[quote:2lrr3esq]specialeffekterna som var av högsta klass.[/quote:2lrr3esq]

De tyckte inte jag, medelmåttiga. Sen Djävulen och hans kompani är ju sanslöst dåligt designade och gjorda.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
mm som fan
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Helt Okej Seriefigur - Skitdålig film... simply as that
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Filmen är helt okey, såg den för 7 år sen ungefär. Dock så har jag för mig att det fanns en fet figur som var väldigt äcklig. Vad hette han?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Clown
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Tack!

Kul att det är John Leguizamo som spelar Clown. Det visste jag inte.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Var ganska cool när den kom men den har ganska många brister... Skulle vara härligt att se en re-make av typ Alex Proyas.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Spawn är sådära för det är för mycket action och slagsmål men han ser grym ut i dräkten.
Dräkten får 9 av 10
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
det var ett tag sen man såg den. men som man minns den så var den riktigt bra och häftig.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="spiderman freak":okj4i46w]Såg den igår när jag yngre o såg den tyckte jag den var helt grym men nu när såg om den för andra gången blev det helt BLÄÄÄÄ... dålig film!! Fast skit cool dräkt då [/quote:okj4i46w]

Haha, ja! Verkligen en dålig film som jag snabbt vill få ur mitt huvud, men den finns fortfarande kavr där inne Inte sevärd, eller jo; bara för att se Clownen är den sevärd. När du sett honom kan du stänga av och gräva ner filmen där ingen någonsin kommer att hitta den igen.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden