TITEL: Spawn
GRENRE: Action
Speltid: 92 minuter
REGISSÖR: Mark A.Z Dippé
SKÅDESPELARE: Martin Sheen, Micheal Jai White, John Leguizamo
OSCARS: 0
EGET BETYG: 3
HANDLING:
En man vid namn Al Simmons mördas under ett uppdrag av sin boss och sin kompanjon och skickas till helvetet. Där får han reda på att han boss har haft en uppgörelse med djävulen om att han ska bli general i djävulens armé i kriget mot himmelen. Men Al är inte längre en människa, han är Spawn och han har beslutat sig att svika djävulens armé och bekämpa de onda makterna, oavsett vad det kostar skall.
RECENTION:
Jag kan börja med att säga att jag inte har läst serietidningarna om Spawn så jag hade inga högre förväntnigar på filmen. Efter filmen hade jag dock delade känslor. De flesta skådisarna är kassa vilket gör att det hela känns mindre trovärdigt, handligen har luckor och manuset känns delvis tomt och händelse löst. Dock måste jag säga att actionsekveserna är riktigt mafiga, förutom mot slutet då det hela käns som om man är inne i ett dataspel. John Leguizamo gör, trots sina motspelare, en härlig rolltolking av "The Clown", som är filmens badguy, en härlig filmskurk och en riktig utmaning för Spawn. Som sagt har filmen både bra och dålig referenser. De bra väger dock över mot de dåliga. Det är en bra och jäkligt underhållande film som jag rekommenderar trots det ganska låga betyget.
ONÖDIGT VETANDE: Rollen som Spawn var i början påtänkt åt Jean-Claude Van Damme.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Ge mig en mörk och gotisk re-make, nu!