HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.
Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.
Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.
Källa:Aftonbladet
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Micke":364j8ahe][quote="021h":364j8ahe]Nu är det endast 34 dagar kvar tills säsong 2 kommer starta.. börjar känna lite längtan faktiskt [/quote:364j8ahe]
Snackar du USA eller Sverige nu? Alltså är det "Manhunt" som börjar i USA eller avsnitt 14-22 i Sverige?[/quote:364j8ahe]
Som sagt är det USA nystarten jag pratar om. manhunt säsongen
26 dagar kvar....
Snackar du USA eller Sverige nu? Alltså är det "Manhunt" som börjar i USA eller avsnitt 14-22 i Sverige?[/quote:364j8ahe]
Som sagt är det USA nystarten jag pratar om. manhunt säsongen
26 dagar kvar....
Jag avskyr när det står "kommer snart". Är det någon som vet när Prison Break starter igen här i Sverige? TV3 är inte så hjälpsamma på den punkten.
Saknas
för
Inga inlägg
Sverige starten är förmodligen Augusti-September. Dom kommer nog låta avsnitten på söndagar iaf gå klart.
15 dagar kvar till säsong 2.
15 dagar kvar till säsong 2.
[quote="Sweetycow":16nswssy]Jag avskyr när det står "kommer snart". Är det någon som vet när Prison Break starter igen här i Sverige? TV3 är inte så hjälpsamma på den punkten.[/quote:16nswssy]
Samma här! Fel att sätta ut datum!!
Jag har ingen aning om när fortsättningen kommer,
men hoppas på mkt snart!
Ne, Tv3 är inte alls hjälpsamma, och på [url:16nswssy]http://www.tv3.se[/url:16nswssy] så
står det inte någon mailadress så man kan maila dom,
(eller jag har då inte hittat ngn.. )
//Lillan
Samma här! Fel att sätta ut datum!!
Jag har ingen aning om när fortsättningen kommer,
men hoppas på mkt snart!
Ne, Tv3 är inte alls hjälpsamma, och på [url:16nswssy]http://www.tv3.se[/url:16nswssy] så
står det inte någon mailadress så man kan maila dom,
(eller jag har då inte hittat ngn.. )
//Lillan
Japp, snart är det dags för Prison Break på TV3 igen!
Fortsättningen av säsong 1 kommer,
enligt [url:20npj5zc]http://www.tv3.se/index.php?option=com_press&channel=tv3&date=2006-08-21[/url:20npj5zc] den:
[b:20npj5zc]21/8 kl.21.00![/b:20npj5zc]
Så det är väl bara att vänta..och vänta..
och sedan är det den 21!!
MVH//Lillan
Fortsättningen av säsong 1 kommer,
enligt [url:20npj5zc]http://www.tv3.se/index.php?option=com_press&channel=tv3&date=2006-08-21[/url:20npj5zc] den:
[b:20npj5zc]21/8 kl.21.00![/b:20npj5zc]
Så det är väl bara att vänta..och vänta..
och sedan är det den 21!!
MVH//Lillan
Saknas
för
Inga inlägg
rätt väntat. Samma datum som i USA fast usa ligger en säsongen förre. När sedan den är klar hemma i Sverige är den klar i USA och den kan snabbt komma upp på svensk tv
Bara en vecka (och ganska många timmar) kvar
Min hemsida har lagt till en Prison Break avdelning också. Inte så mycket nytt, menmen...
[url=http://www.tvsajten.se/prisonbreak/:1zine7mf]Tvsajten.se/prisonbreak[/url:1zine7mf] (kommer ha liknande sidor om Desperate Housewives, Lost och Idol)
Min hemsida har lagt till en Prison Break avdelning också. Inte så mycket nytt, menmen...
[url=http://www.tvsajten.se/prisonbreak/:1zine7mf]Tvsajten.se/prisonbreak[/url:1zine7mf] (kommer ha liknande sidor om Desperate Housewives, Lost och Idol)
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Lillemor":2r5h96ok]Bara en vecka (och ganska många timmar) kvar
[url=http://www.tvsajten.se/prisonbreak/:2r5h96ok]Tvsajten.se/prisonbreak[/url:2r5h96ok] (kommer ha liknande sidor om Desperate Housewives, Lost och Idol)[/quote:2r5h96ok]
Fan vilken bra sida du har lillemor!
[url=http://www.tvsajten.se/prisonbreak/:2r5h96ok]Tvsajten.se/prisonbreak[/url:2r5h96ok] (kommer ha liknande sidor om Desperate Housewives, Lost och Idol)[/quote:2r5h96ok]
Fan vilken bra sida du har lillemor!
Saknas
för
Inga inlägg
ÄNTLIGEN BÖRJAR ANDRA SÄSONGEN. Vet någon om dom har planerat hur många säsonger det ska vara.
Saknas
för
Inga inlägg
Har hört att det bara ska bli två. Hoppas de håller sig till det och inte börjar överdriva!!
Saknas
för
Inga inlägg
Dom sa ju iofs i början att det bara skulle bli en men sedan gick dom ut och sa att det ska komma en fortsättning
hörde nått rykte förr ett tag sen att regissören hade dött? var det sant?
[quote="rilopoz":2tuk70sm]hörde nått rykte förr ett tag sen att regissören hade dött? var det sant?[/quote:2tuk70sm]
Producenten har dött, det kan du läsa på förgående sida...
Producenten har dött, det kan du läsa på förgående sida...
6342 inlägg
[quote="Lillemor":xhvsyudp][quote="rilopoz":xhvsyudp]hörde nått rykte förr ett tag sen att regissören hade dött? var det sant?[/quote:xhvsyudp]
Producenten har dött, det kan du läsa på förgående sida...[/quote:xhvsyudp]
Hoppas det inte påverkar serien...
Producenten har dött, det kan du läsa på förgående sida...[/quote:xhvsyudp]
Hoppas det inte påverkar serien...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":34zjew6z]Fick höra av Fox att anledningen att serien blev uppdelad var att producenten gick och dog[/quote:34zjew6z]
Där har du det som påverkade serien
Där har du det som påverkade serien
6342 inlägg
[quote="021h":15pes1pm][quote="Mats":15pes1pm]Fick höra av Fox att anledningen att serien blev uppdelad var att producenten gick och dog[/quote:15pes1pm]
Där har du det som påverkade serien[/quote:15pes1pm]
Aja, då håller vi tummarna så att serien inte påverkas [i:15pes1pm]ännu[/i:15pes1pm] mera. Men jag syftade främst på skådisarna, om det uppstår konflikter eller nåt så blir det inte bra.
Där har du det som påverkade serien[/quote:15pes1pm]
Aja, då håller vi tummarna så att serien inte påverkas [i:15pes1pm]ännu[/i:15pes1pm] mera. Men jag syftade främst på skådisarna, om det uppstår konflikter eller nåt så blir det inte bra.
Saknas
för
Inga inlägg
Han dog ju för jättelänge sen. Eller... ja. Inom den här seriens tidsram i alla fall.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1dc09110][quote="021h":1dc09110][quote="Mats":1dc09110]Fick höra av Fox att anledningen att serien blev uppdelad var att producenten gick och dog[/quote:1dc09110]
Där har du det som påverkade serien[/quote:1dc09110]
Aja, då håller vi tummarna så att serien inte påverkas [i:1dc09110]ännu[/i:1dc09110] mera. Men jag syftade främst på skådisarna, om det uppstår konflikter eller nåt så blir det inte bra.[/quote:1dc09110]
Nja tror inte på konflikter mellan skådisarna, S2 kommer heller inte påverkas..
Där har du det som påverkade serien[/quote:1dc09110]
Aja, då håller vi tummarna så att serien inte påverkas [i:1dc09110]ännu[/i:1dc09110] mera. Men jag syftade främst på skådisarna, om det uppstår konflikter eller nåt så blir det inte bra.[/quote:1dc09110]
Nja tror inte på konflikter mellan skådisarna, S2 kommer heller inte påverkas..