HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.
Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.
Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.
Källa:Aftonbladet
1753 inlägg
Kul grej angående PB:
I avsnitt 10 ringer Michael en tjej (hans fru?? who knows...) som hjälper honom med Fibonacci-grejen. Numret finns på riktigt i USA, och de som ringt dit säger att en telefonsvarare går igång, med en kvinnas röst som säger:
"Hello, only one person has this number, so Michael I hope your okay, if your getting this message then it might mean that I’m not. When this is over you still have one more thing left to do. I’m trusting you, Michael to do it. Be safe."
En sak kvar att göra, när han kommer ut! Spännande... Kanske är det detta som sätter igång andra säsongen?
I avsnitt 10 ringer Michael en tjej (hans fru?? who knows...) som hjälper honom med Fibonacci-grejen. Numret finns på riktigt i USA, och de som ringt dit säger att en telefonsvarare går igång, med en kvinnas röst som säger:
"Hello, only one person has this number, so Michael I hope your okay, if your getting this message then it might mean that I’m not. When this is over you still have one more thing left to do. I’m trusting you, Michael to do it. Be safe."
En sak kvar att göra, när han kommer ut! Spännande... Kanske är det detta som sätter igång andra säsongen?
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
helt grymt! Någon som vet vilket nummer det var har slog??
Tyckte att säsongsavlutningen var en elakt omen! man vill ju veta vad som händer nu
bellick borde ju ana oråd snart... tycker att han har legat lite väl lågt med den information han har fått... men det kanske kommer.
Tyckte att säsongsavlutningen var en elakt omen! man vill ju veta vad som händer nu
bellick borde ju ana oråd snart... tycker att han har legat lite väl lågt med den information han har fått... men det kanske kommer.
Saknas
för
Inga inlägg
Vet inte om några här fuskar med internets hjälp att följa serien men i USA är det iaf 2 avsnitt kvar och ska dom göra en andra säsong så kommer detta nog kanske inte försämra serien men ändå sänka värdet man ändå sätter på den.
Jag har hört att serien ska byta namn till nästa säsong.
6342 inlägg
Asså?
Vad ska det heta då?
Vad ska det heta då?
Saknas
för
Inga inlägg
nu heter det prison break eftersom de bryter sig ut ut fängelset, det kan vara så att de i säsong 2 har flytt blir jagade och att namnet har någon koppling till det.
Enligt [url=http://www.tv-serieguiden.com/nyhet.asp?id=341:69zwdn4l]Tv-serieguiden[/url:69zwdn4l] kommer nästa säsong kretsa kring en polisjakt istället för livet innanför murarna. Om det nu är sant blir jag inte förvånad. Att det blir polispådrag efter att några fångar har rymt är inte så konstigt.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Deppa":3040sxv0]Enligt [url=http://www.tv-serieguiden.com/nyhet.asp?id=341:3040sxv0]Tv-serieguiden[/url:3040sxv0] kommer nästa säsong kretsa kring en polisjakt istället för livet innanför murarna. Om det nu är sant blir jag inte förvånad. Att det blir polispådrag efter att några fångar har rymt är inte så konstigt.[/quote:3040sxv0]
jag läste det nyss och det är ju precis som man förväntade sig när man fick reda på att det skulle komma en andra säsong.
dåligt att de inte varnade för spoilern i slutet på säsong 2.
jag läste det nyss och det är ju precis som man förväntade sig när man fick reda på att det skulle komma en andra säsong.
dåligt att de inte varnade för spoilern i slutet på säsong 2.
Saknas
för
Inga inlägg
kollade klart på sista avsnittet igår och säger bara att jag längtar till i höst då USA börjar med säsong 2. Tar tillbaka allt illa jag sagt om en andra säsong
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="charmed lover":1smvhj5r]min kompis har laddat ner nästan alla avsnitt av säsong 1 & 2[/quote:1smvhj5r]Det finns ingen säsong två än. De tretton som visats i Sverige är halva säsong ett och det har sänts tjugotvå avsnitt i USA, och det är första säsongen. Alltså [b:1smvhj5r]tjugotvå[/b:1smvhj5r] avsnitt på första säsongen, den andra kommer ha lika många och släpps i höst.
De börjar spela in säsong 2 i mitten av juni, i Dallas.
Nästa säsong ska tydligen heta Prison Break: Manhunt. För er som är intresserade finns en promo på första avsnittet av säsong två [url=http://www.youtube.com/watch?v=8MPjBJvKJ_k&search=Prison%20Break%20promo:5h3samwh]här[/url:5h3samwh].
3462 inlägg
Fick höra av Fox att anledningen att serien blev uppdelad var att producenten gick och dog. Så det tydligen fler än jag som höll på att avlida när det blev uppehåll...
6342 inlägg
[quote="Mats":h9cdt382]Fick höra av Fox att anledningen att serien blev uppdelad var att producenten gick och dog. Så det tydligen fler än jag som höll på att avlida när det blev uppehåll...[/quote:h9cdt382]
Hahaha, Mats, du får det att låta som om det var hans fel att han dog!
För övrigt trodde jag inte att namnet på serien skulle bytas på det sättet, trodde att Prison Break skulle förvandlas till t.ex. Manhunt, men nu blev det Prison Break: Manhunt, så det kommer ändå att kallas vid sitt gamla namn.
Hahaha, Mats, du får det att låta som om det var hans fel att han dog!
För övrigt trodde jag inte att namnet på serien skulle bytas på det sättet, trodde att Prison Break skulle förvandlas till t.ex. Manhunt, men nu blev det Prison Break: Manhunt, så det kommer ändå att kallas vid sitt gamla namn.
[quote="FiLmGaLeN":2urf8jfa]Hahaha, Mats, du får det att låta som om det var hans fel att han dog! [/quote:2urf8jfa]
Det kan faktiskt ha varit hans fel. Polisen ska ha hittat kokain i hans lägenhet, så en överdos kan gott och väl vara dödsorsaken.
[quote="FiLmGaLeN":2urf8jfa]För övrigt trodde jag inte att namnet på serien skulle bytas på det sättet, trodde att Prison Break skulle förvandlas till t.ex. Manhunt, men nu blev det Prison Break: Manhunt, så det kommer ändå att kallas vid sitt gamla namn.[/quote:2urf8jfa]
Det var också det första jag tänkte på när jag fick höra att serien skulle byta namn. Att namnet inkluderar Prison Break är en bra lösning.
Det kan faktiskt ha varit hans fel. Polisen ska ha hittat kokain i hans lägenhet, så en överdos kan gott och väl vara dödsorsaken.
[quote="FiLmGaLeN":2urf8jfa]För övrigt trodde jag inte att namnet på serien skulle bytas på det sättet, trodde att Prison Break skulle förvandlas till t.ex. Manhunt, men nu blev det Prison Break: Manhunt, så det kommer ändå att kallas vid sitt gamla namn.[/quote:2urf8jfa]
Det var också det första jag tänkte på när jag fick höra att serien skulle byta namn. Att namnet inkluderar Prison Break är en bra lösning.
Saknas
för
Inga inlägg
Nu är det endast 34 dagar kvar tills säsong 2 kommer starta.. börjar känna lite längtan faktiskt
[quote="021h":1mx4ifxo]Nu är det endast 34 dagar kvar tills säsong 2 kommer starta.. börjar känna lite längtan faktiskt [/quote:1mx4ifxo]
Snackar du USA eller Sverige nu? Alltså är det "Manhunt" som börjar i USA eller avsnitt 14-22 i Sverige?
Snackar du USA eller Sverige nu? Alltså är det "Manhunt" som börjar i USA eller avsnitt 14-22 i Sverige?
Saknas
för
Inga inlägg
Säsong 2, alltså [i:q3v5ymuq]Manhunter[/i:q3v5ymuq] börjar i USA den måndagen 21/8...fy fän va jag undrar hur de ska kunna fly från det som hände i slutet på säsong 1...