HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.
Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.
Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.
Källa:Aftonbladet
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Filmgalis. Det trodde nog vi alla Men icke sa nicke.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1enxz5yk]Det bästa avsnittet hittills från säsong två. Jag trodde det var till polisen som hon tjejen ringde till, men nähe, hon blev kär i brottslingen. Lite konstigt, men jag tror att hon har nåt i baktankarna.[/quote:1enxz5yk]
Jag tror att hon bara försökte lura honom för det kändes lite konstigt att hon skulle bli kär i honom helt plötsligt, antagligen så vill hon bara att han ska slappna av så att hon kan sticka sen.
Jag tror att hon bara försökte lura honom för det kändes lite konstigt att hon skulle bli kär i honom helt plötsligt, antagligen så vill hon bara att han ska slappna av så att hon kan sticka sen.
Saknas
för
Inga inlägg
Detta är ingen direkt spoiler. Kommer bara svara på era tankar. Men jag kommer inte avslöja något som är viktigt för serien riktigt.
6342 inlägg
Jag hoppar verkligen det, för annars är hon väl den dummaste idioten någonsin. Och jag stör mig SÅ mycket på att poliserna inte märkte att T-Bag var T-Bag.
Saknas
för
Inga inlägg
Hahaha. Filmgalen det blir bara värre och värre på den fronten tyvärr. Rent ut sagt barnsligt skulle jag vilja säga.
6342 inlägg
[quote="SkruMp":1ftubgld]Hahaha. Filmgalen det blir bara värre och värre på den fronten tyvärr. Rent ut sagt barnsligt skulle jag vilja säga.[/quote:1ftubgld]
Menar du T-Bag eller tjejen?
Menar du T-Bag eller tjejen?
Saknas
för
Inga inlägg
Att ingen känner igen de 8...eller 7 mest eftersökta människorna i HELA USA. På ett sätt fattar jag det, för man tänker kanske inte på det. Men ändå...
Jag tycker att de lyckats hitta en bra balans i det. Ibland är det folk som känner igen dem direkt, och ibland är det folk som inte ens lägger märke till dem. Köper det helt och hållet, och kan tänka mig att det skulle bli så i ett land som USA där det finns så mycket människor.
6342 inlägg
[quote="SkruMp":2g6mh9sq]Att ingen känner igen de 8...eller 7 mest eftersökta människorna i HELA USA. På ett sätt fattar jag det, för man tänker kanske inte på det. Men ändå...[/quote:2g6mh9sq]
Jo, det är iofs sant. Men om folk skulle känna igen dom skulle ju allt ta slut värsta snabbt, så folk får väl vara lite korkade.
Jo, det är iofs sant. Men om folk skulle känna igen dom skulle ju allt ta slut värsta snabbt, så folk får väl vara lite korkade.
Saknas
för
Inga inlägg
Kanske, men
Saknas
för
Inga inlägg
Det är sant. Men imorgon. Ohhh, har sett Preview. Det ska bli mysigt
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SkruMp":2y5prmm7]Att ingen känner igen de 8...eller 7 mest eftersökta människorna i HELA USA. På ett sätt fattar jag det, för man tänker kanske inte på det. Men ändå...[/quote:2y5prmm7]
Känns rätt logiskt att dom inte känner igen alla, jag skulle exempel inte känna igen någon av dom 10 mest efterlysta i Sverige. Det som är skumt med detta är att den som är värst av alla inte blir igenkänd utan alla andra små tjuvarna
Blir att titta på s02e10 ikväll. Ska vi se om det också kommer vara så där jobbigt spännande alá Prison Break
Känns rätt logiskt att dom inte känner igen alla, jag skulle exempel inte känna igen någon av dom 10 mest efterlysta i Sverige. Det som är skumt med detta är att den som är värst av alla inte blir igenkänd utan alla andra små tjuvarna
Blir att titta på s02e10 ikväll. Ska vi se om det också kommer vara så där jobbigt spännande alá Prison Break
Jodå, ett mycket väl genomfört avsnitt igår. Hehe, klockrent när de lurade Bellick och när Lincoln hade magasinet i sin ficka när hon skulle skjuta mot honom och Scofield. Jag blev lurad och trodde att tjejen med Scott ringde till polisen. Tråkigt med Stormare.
s02e10
Saknas
för
Inga inlägg
[b:3qai8pkg]s02e10[/b:3qai8pkg]