Visa första inlägg
1203 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1203 inlägg
[quote="Micke":1stcu3ht][quote="rilopoz":1stcu3ht]Missade förra avsnittet kan nån berätta vad som hände? [/quote:1stcu3ht]

Sverige eller USA?[/quote:1stcu3ht]

sverige
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
"Experten" har talat. Fina påhopp där Micke.
Varför är det nödvändigt att dem gör fler säsonger om dem tjänar pengar? Då skulle dem ju kunna göra 20 Star Wars filmer. Varför gör dem inte det då? Alla skulle ju sälja! För folk får nog, folk vill inte ha mer efter ett tag. Det finns ingen bra story för S3. Skulle dem försöka rymma från ett till fängelse?
1026 inlägg
för
1026 inlägg
[quote="SkruMp":6yw0tgj6]"Experten" har talat. Fina påhopp där Micke.
Varför är det nödvändigt att dem gör fler säsonger om dem tjänar pengar? Då skulle dem ju kunna göra 20 Star Wars filmer. Varför gör dem inte det då? Alla skulle ju sälja! För folk får nog, folk vill inte ha mer efter ett tag. Det finns ingen bra story för S3. Skulle dem försöka rymma från ett till fängelse?[/quote:6yw0tgj6]

Tack så mycket SkruMp! Det är inte så ofta jag blir kallad expert. Uppskattar verkligen det.

Nämn något av mina så kallade påhopp. Var nämligen inte själv medveten om att jag hade tagit till med personangrepp.

Jag sa aldrig att det var absolut nödvändigt att göra fler säsonger bara för att man tjänar pengar. Tror du förstår att jag menade inom rimliga gränser, så det där var ett rätt kasst försök att dumförklara mig. Självklart gör man inte 20 filmer om "Star Wars" osv, precis som du säger får folk nog till slut. Men har man fortfarande en historia som kan berättas på en snyggt och intressant sätt, och folk fortfarande gillar serien och är sugna på mer, då finns det väl ingen vettig anledning att lägga ner? Snackar om en säsong till, inte 20.

Hur kan du sitta och säga att det inte finns någon story till en s3? Exakt vad vet du om det? Har du sett de kommande 13 avsnitten av s2? Tråkigt förresten att din fantasi begränsas till just att rymma från ett fängelse, finns väl mer än det att gå på så här långt? Allt behöver inte redas ut i s2, de kan lika gärna spara en del till s3. Hörde ett väldigt löst rykte om att man skulle kalla den för "Prison Break: Afterlife", alltså deras liv efter flykten, vilka som nu klarar det. Detta är som sagt bara ett väldigt löst rykte.

Sätter detta inom spoiler då det handlar om saker som ej sänts i Sverige.

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja dom har ju snart gjort 20 james bond så varför inte mjölka pengar ur mer saker
Om skruMp läser ordentligt så skrev micke att det beror på tittarsiffror. Som det verkar vill ju bara fler och fler titta och veta mer om prison break och det finns ju som sagt visa saker som måste klaras upp innan serien är slut. Flykten,Jakten,efterlivet. Där har ni vad säsongerna kommer handla om. Vi har kommit till avsnitt 9 i USA och jag undrar bara hur man ska klara hålla jakten intressant i lika många avsnitt till för att sedan göra lika många avsnitt på en säsong 3?

Första avsnittet i Säsong 2 heter Manhunt
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja, det är exakt vad som en s3 kan handla om: En till rymmning från ett annat fängelse eller hur dem klarar sig i Panama. Men frågan är om det verkligen skulle bli kul och se hur dem klarar sig i Panama. Enligt mig skulle det bli ganska B. Då tycker jag dem gått för långt.

Sen har det gått 9 avsnitt av 22.
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SkruMp":20v9tehm]
Visa spoiler
[/quote:20v9tehm]

ojojojoj, missa 4 avsnitt
du är rolig SkruMp
1026 inlägg
för
1026 inlägg
[quote="SkruMp":3alhb741]Ja, det är exakt vad som en s3 kan handla om: En till rymmning från ett annat fängelse eller hur dem klarar sig i Panama. Men frågan är om det verkligen skulle bli kul och se hur dem klarar sig i Panama. Enligt mig skulle det bli ganska B. Då tycker jag dem gått för långt.

Visa spoiler
[/quote:3alhb741]

Du får det att låta så simpelt när du uttrycker dig sådär. Det är väl fler saker som står på spel?

Visa spoiler

2 scener från nästa avsnitt i USA, alltså S02E10.

http://www.youtube.com/watch?v=9aXdqTJTmOA

Fan alltså jag måste se det.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kommer det en säsong 3 betyder det att dom har gjort säsong 2 seg för att få just en tredje.

Sen fattar jag inte hur fan du kan titta på scener innan. Allting man ser måste ju vara nytt, blir mycket bättre då. :)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
nyfikenhet kallas det hehe
Men väntar även jag själv tills tisdag och ser dom där scenerna i avsnittet. fast man blir rejält sugen med länken framför en.

Tror att, då det finns rätt många frågetecken fortfarande att de blir svårt att hinna svara på allt inom 13 avsnitt, därför kommer de en 3e men sen tar de slut
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Mjo, men de där frågetecknena skulle kunnats förminskas betydligt mer på de här 9 som redan kommit... alla avsnitt sen 13 har varit ganska sega även om dom varit spännande.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Sega? Du gillar Prison Break men tycker större delen av serien är seg?

Vad gillar du med prison break Tyler?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det är spännande? Det behöver inte vara högt tempo för att det ska vara spännande. Jag tycker att dom mjölkar ut alla moment så att dom blir så långa som möjligt. Och ja, då blir det segt. Säger inte att det inte är spännande för det.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
ok, va de ja som miss förstod dig.
ja dom "mjölkar ut" ibland på det men känns som många serier gör detta så inget ovanligt.
Jag va negativt inställd till en andra säsong förrut men har blivit helt omvänd och tror på en till säsong. ja vill veta allt om boysen och hur allt kommer sluta.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag var sugen på säsong 2 från första början, men trean, njae... just nu är det ju dock inte ett alternativ, utan en nödvändighet för att man måste se hur allt slutar och dom hinner ju inte allt på 13 avsnitt om dom fortsätter i den här takten.

Serien skulle känts bättre om dom kommit ut i avsnitt 13 förra säsongen och sedan hade man kunnat använda dom 9 återstående där för det dom gjort nu och därmed haft 22 på sig att fixa resten. Det hade varit perfectamundo.

Men serier som gör succé kan man ju inte begränsa till två enastående säsonger, pengar måste ju tjänas ;(.
470 inlägg
för
470 inlägg
Vilken enormt rolig diskussion att följa. Upprörda känslor här. Då kan jag kanske stilla spekulationerna lite och säga att det blir en tredje säsong. Detta har jag hört bekräftas någonstans, minns bara inte var. Men de har redan story färdig tydligen.

Jag hoppas dock att det bara blir 3 säsonger. Jag är en av dem som älskar serien 24, och där är ett upplägg som man lätt kan skapa fler säsonger av. Det är ju en ny handling för varje säsong, även om det finns en utveckling av karaktärerna från säsong till säsong. Men Prison Break har ju ett helt annat upplägg. Storyn fortsätter över säsongerna. Så tre säsonger skulle kännas lagom.

För som SkruMp skrivit vid nåt tillfälle, att deras liv efter rymningen skulle sluta i Panama, det tror jag inte på. Vore väldigt märkligt om serien slutade med att de rymde och levde vidare där nere. Då skulle ju allt arbete med att försöka rentvå Linc vara helt onödig. Nej, jag tror att det kommer bli en mer raffinerad avslutning på serien än så.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tyler Durden":2i59iz5r]

Jag hoppas dock att det bara blir 3 säsonger. Jag är en av dem som älskar serien 24, och där är ett upplägg som man lätt kan skapa fler säsonger av. Det är ju en ny handling för varje säsong

För som SkruMp skrivit vid nåt tillfälle, att deras liv efter rymningen skulle sluta i Panama, det tror jag inte på. Vore väldigt märkligt om serien slutade med att de rymde och levde vidare där nere. Då skulle ju allt arbete med att försöka rentvå Linc vara helt onödig. Nej, jag tror att det kommer bli en mer raffinerad avslutning på serien än så. [/quote:2i59iz5r]

Wtf?! Ny Handling? ^^ Handlar inte 24 om att Jack Bauers familj blir kidnappad varje jefla säsong?

Sen tror jag absolut det kommer blir en grymmt spännande slut. Tvivlar jag inte alls på. Men det har gått 9 avsnitt. Dem har hunnit med grymmt mycket. Tror dem lyckas lägga in ett spännande slut på säsong 2. För ska dem ha 22 avsnitt om Linc, LJ, Michael och Sarah(?) som lever i Panama? Nja, det tror inte jag på
470 inlägg
för
470 inlägg
Som jag skrev så tror jag knappast att serien slutar med att de lever i Panama. Och det finns fler karaktärer än de du nämner.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
På nåt sätt hoppas jag faktiskt inte det blir en tredje säsong. Tror då Prison Break skulle råka helt kört ned i botten.

Men varför ens tänka på en tredje säsong när det är bara halva andra säsongen vi har kommit?

Men nåja. Huruvida andra säsongen är minst lika bra som ettan... tyckte faktiskt det var mer spännande när gänget var på fängelseanstaltet och försökte rymma. Nu när de är på fri fot är det fortfarande spännande, men den börjar spåra ut lite.. Men inte desto mindre slutar jag titta på den- aldrig! Inte så länge det finns nya avsnitt.

Men som sagt.. vill inte precis se ett lyckligt slut... se bröderna leva alla sina dagar lyckliga på panama. Nej, vill ha något helt annorlunda! något helt oväntat!
470 inlägg
för
470 inlägg
[quote="shiningblue":217squ01]Men varför ens tänka på en tredje säsong när det är bara halva andra säsongen vi har kommit?[/quote:217squ01]

För att det är klart att det blir en tredje säsong!

Redan från början var det planer på två säsonger, för det fanns story och manus till det. Nu med framgångarna, så har de redan börjat jobba på storyn till den tredje säsongen. De som skriver serien måste ju hela tiden planera framåt. Man kan ju inte direkt ta det avsnitt till avsnitt.

Så därför diskuterar vi det. Men jag hoppas att tredje säsongen blir den sista, för att inte dra ut på en bra story allt för mycket...
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Det bästa avsnittet hittills från säsong två. Jag trodde det var till polisen som hon tjejen ringde till, men nähe, hon blev kär i brottslingen. Lite konstigt, men jag tror att hon har nåt i baktankarna.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden