HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.
Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.
Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.
Källa:Aftonbladet
6342 inlägg
Ganska, men ändå mediokert.
Okej nån som vet när reprisen går?
Rilopoz: Jag antar att du följer teveserien på TV och inte laddat ner dem. I så fall så syftar du nog på avsnitt 9 av 22, som visas på TV3 klockan 1.30 i natt.
6342 inlägg
Någon som kan berätta om vad som hände de tio första minuterna? Jag missade det... Och helt plötsligt var Sara Tancredi på fri fot. Hur gick det till?
Saknas
för
Inga inlägg
22 januari kör vi igång igen... oooo längtar så tills dom kör igång denna underbara serie
6342 inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2226gdwo]Så det visas inget imorgon?[/quote:2226gdwo]
Vet inte hur det går i Sverige, men i USA körs dom nya avsnitten igång 22 januari
Vet inte hur det går i Sverige, men i USA körs dom nya avsnitten igång 22 januari
Saknas
för
Inga inlägg
Hade inte sett serien förut (dock varit smått intresserad) men sen fick jag en 'promotion' dvd med de tre första avsnitten i julklapp och då blev jag helt såld. Kände mig tvungen att köpa boxen och nu är jag ännu mer såld. Helt fantastisk serie, mår nu smått dåligt tills jag får se de nya avsnitten.
[quote="021h":oc7z5wql][quote="FiLmGaLeN":oc7z5wql]Så det visas inget imorgon?[/quote:oc7z5wql]
Vet inte hur det går i Sverige, men i USA körs dom nya avsnitten igång 22 januari[/quote:oc7z5wql]
Det visas i alla fall inget Prison Break ikväll här i sverige..,
tror det kommer vara ett litet uppehåll nu.. så det är väl bara att
vänta och hålla sig uppdaterad på [url=http://www.tv3.se:oc7z5wql]TV3[/url:oc7z5wql]
MVH//Lillan
Vet inte hur det går i Sverige, men i USA körs dom nya avsnitten igång 22 januari[/quote:oc7z5wql]
Det visas i alla fall inget Prison Break ikväll här i sverige..,
tror det kommer vara ett litet uppehåll nu.. så det är väl bara att
vänta och hålla sig uppdaterad på [url=http://www.tv3.se:oc7z5wql]TV3[/url:oc7z5wql]
MVH//Lillan
6342 inlägg
Det är Shark som visas istället. Då kommer Prison Break nog att få en ny visningstid.
Såg just på tv3s hemsida på tablån och såg att nästa måndag den 22/1 kl. 22.00 börjar en ny serie som heter "Standoff", den lär väl gå ett par veckor nu innan Prison Break kommer tillbaka...
Saknas
för
Inga inlägg
Breath in, breath out.
Imorgon kommer Prison Break igen! /Stånd/
Ahh, har längtat så förbannat nu. Fyfan va skönt det känns igen. Måste kolla senaste avsnittet igen så jag kommer i stämmning igen
Imorgon kommer Prison Break igen! /Stånd/
Ahh, har längtat så förbannat nu. Fyfan va skönt det känns igen. Måste kolla senaste avsnittet igen så jag kommer i stämmning igen
Gottans, det lönar sig och att vänta
Yes, riktigt härligt. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
6342 inlägg
Är det USA premiären ni snackar om nu? För serien börjar den 26 februari i Sverige.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":jl1svsaw]Är det USA premiären ni snackar om nu? För serien börjar den 26 februari i Sverige.[/quote:jl1svsaw]
Självfallet min vän.
Sverige är för naabz
Självfallet min vän.
Sverige är för naabz
gud, jag har syndat, men det va det värt
Prison Break är tillbaks och det e starkt
Mkt spännande avsnitt!
Prison Break är tillbaks och det e starkt
Mkt spännande avsnitt!
Saknas
för
Inga inlägg
sjukt bra avsnitt det senaste i USA!
[quote="waterboij":3kk75c0b]sjukt bra avsnitt det senaste i USA!
[/quote:3kk75c0b]
[/quote:3kk75c0b]