HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.
Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.
Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.
Källa:Aftonbladet
jaha då var ute på helt fel spår
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Admiral_pellaeon":v20mc2pc]Va tyckte ni om de senaste avsnittet då? Nummer 17
[/quote:v20mc2pc]
[/quote:v20mc2pc]
Saknas
för
Inga inlägg
Men bra att det inte var ett dubbelavsnitt som alla epguides hade sagt =/ bleh. Heroes var bättre men PB var ändå bra
Saknas
för
Inga inlägg
Så arg att mitt ljudkort lagt av.. kan ju inte se något nytt PB eller LOST. grrrr
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="021h":25lv8t31]Så arg att mitt ljudkort lagt av.. kan ju inte se något nytt PB eller LOST. grrrr[/quote:25lv8t31]Skaffa S-video-kabel, koppla in den i teven och kolla på alla serier i soffan istället. Så vackert.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tyler":1z27gmzh][quote="021h":1z27gmzh]Så arg att mitt ljudkort lagt av.. kan ju inte se något nytt PB eller LOST. grrrr[/quote:1z27gmzh]Skaffa S-video-kabel, koppla in den i teven och kolla på alla serier i soffan istället. Så vackert.[/quote:1z27gmzh]
Skryt lagom. Bara för du fixat det nyss. Körde på teven innan du visste vad en TV var.
Skryt lagom. Bara för du fixat det nyss. Körde på teven innan du visste vad en TV var.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SkruMp":3af4rldt]Skryt lagom. Bara för du fixat det nyss. Körde på teven innan du visste vad en TV var.[/quote:3af4rldt]Jag tipsade honom. Men visst, jag är ju inte sex månader äldre än dig och smartare.
Saknas
för
Inga inlägg
S-Video är väl inget att skryta om direkt. If you ain't got HDMI you ain't got shit!
Saknas
för
Inga inlägg
Tyler, Har en tv kabel redan med S-video men kommer ändå inget ljud
Måste säga att gårdagens avsnitt på tv3 va i mycket hög klass och avsnitten börjar bli sådär cp smarta igen. ****ing love it
Måste säga att gårdagens avsnitt på tv3 va i mycket hög klass och avsnitten börjar bli sådär cp smarta igen. ****ing love it
3462 inlägg
Det ska tydligen bli en tredje säsong, men vet inte om det har blivit bekräftat än. Någon annan kanske har mer info hur det ser ut.
Saknas
för
Inga inlägg
Jo det ska bli en tredje säsong. Den är under inspelning snart.
TV3 hade en tävling där man kunde vinna en statistroll i den tredje säsongen.
TV3 hade en tävling där man kunde vinna en statistroll i den tredje säsongen.
Saknas
för
Inga inlägg
jisses! Tycker dem ska lägga ner nu, varför kan inte nån serie sticka ut hakan med att bara göra en säsong? Serien saknar charmen den hade den första säsongen, det var egentligen tänkt att den skulle sluta efter 12 avsnitt men eftersom det blev så höga tittarsiffror så ska dem ju självklart fortsätta.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Leo07":3l66eqj7]jisses! Tycker dem ska lägga ner nu, varför kan inte nån serie sticka ut hakan med att bara göra en säsong? Serien saknar charmen den hade den första säsongen, det var egentligen tänkt att den skulle sluta efter 12 avsnitt men eftersom det blev så höga tittarsiffror så ska dem ju självklart fortsätta.[/quote:3l66eqj7]Njae, inte tolv avsnitt. Men det var ju bara en "ersättningsserie" för 24 medan den hade uppehåll. Det var en säsong planerad.
6342 inlägg
Varför delar dom upp varje säsong i två delar när man ska köpa dom?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":3ur2lftp]Varför delar dom upp varje säsong i två delar när man ska köpa dom?[/quote:3ur2lftp]Har dom gjort det med tvåan också? För ettan var det ju bara för att folk ville ha de första tretton avsnitten, troendes att det var första säsongen, så de kände väl att de kunde tjäna pengar. Men det finns ju en "hel" box så att säga, med alla avsnitt.
6342 inlägg
Illa att dom gör allt för pengar.
Den boxen har inte jag träffat på. Vart kan man få tag på den?
Den boxen har inte jag träffat på. Vart kan man få tag på den?
För de som inte vet så är det inget "Prison Break" i USA måndag 12/3. Alltså inget för oss i Sverige tisdag 13/3 =/. Jobbigt läge..
Saknas
för
Inga inlägg
Vad ska pajasarna över det stora blå visa istället då?
Så trött på alla dessa avbrott i säsongerna blä
Så trött på alla dessa avbrott i säsongerna blä