HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.
Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.
Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.
Källa:Aftonbladet
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jadu..
Tycker det känns som en kopia på säsong 1. Lite trist men karaktärerna och hoppet om att han ska komma ut etc håller det vid liv.
Tycker det känns som en kopia på säsong 1. Lite trist men karaktärerna och hoppet om att han ska komma ut etc håller det vid liv.
[quote="Dr. Acula":225d5kvu]Är folk trötta på att diskutera Prison Break?
Tredje avsnittet idag, ingen höjdare.[/quote:225d5kvu]
Nej, inte direkt. Första och andra avsnittet höll mig på topp, men nu så vet jag inte...Som Hero skriver så verkar det bara bli en upprepning.
Tredje avsnittet idag, ingen höjdare.[/quote:225d5kvu]
Nej, inte direkt. Första och andra avsnittet höll mig på topp, men nu så vet jag inte...Som Hero skriver så verkar det bara bli en upprepning.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Dr. Acula":1hnrmb9w]Är folk trötta på att diskutera Prison Break?[/quote:1hnrmb9w]Jag är i alla fall riktigt jävla trött på hela serien. Alla spänningsmoment är fan inte spännande för fem öre för dom klarar sig alltid. Kan inte nån åka fast och dö, lite action, PLEASE. Snuskigt snäll serie mot karaktärerna, bara en massa statister som dör.
Saknas
för
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Anonymous":2ghuhumo]tja NÖRDAR nån mer som har aids[/quote:2ghuhumo]
men snälla någon kan du sluta bete dig som en jävla omogen 10 åring nu eller?
Jag har velat se Prison Break men har fasen aldrig tid *pust* får la skaffa boxarna senare
men snälla någon kan du sluta bete dig som en jävla omogen 10 åring nu eller?
Jag har velat se Prison Break men har fasen aldrig tid *pust* får la skaffa boxarna senare
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="binrob":2ht6ijxx]Jo, serien håller på att bli lite "tjatig". Men en sak som jag undrar över
[/quote:2ht6ijxx]Hahaha.
[/quote:2ht6ijxx]Hahaha.
Saknas
för
Inga inlägg
Tyckte faktiskt det här avsnittet var bra! Det hände vissa oväntade saker, gamla karaktärer dök upp och flera smarta saker skedde. Godkänt!
[quote="Tyler":1g8vl05b][quote="binrob":1g8vl05b]Jo, serien håller på att bli lite "tjatig". Men en sak som jag undrar över
[/quote:1g8vl05b]Hahaha.
[/quote:1g8vl05b]
[b:1g8vl05b]S03E04[/b:1g8vl05b] höll riktigt hög klass. Ett av de bättre avsnitten någonsin av Prison Break. Det börjar mörkna nu, serien mognar för varje avsnitt som går. Finns en möjlighet att Säsong 3 blir bäst hittills.
Mahone äger hela serien för tillfället. Grym karaktär.
[/quote:1g8vl05b]Hahaha.
[/quote:1g8vl05b]
[b:1g8vl05b]S03E04[/b:1g8vl05b] höll riktigt hög klass. Ett av de bättre avsnitten någonsin av Prison Break. Det börjar mörkna nu, serien mognar för varje avsnitt som går. Finns en möjlighet att Säsong 3 blir bäst hittills.
Mahone äger hela serien för tillfället. Grym karaktär.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Micke":39buatts][/quote:39buatts]
Saknas
för
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="ZimtraX":c0eimsgp]Så du Dr.Acula tror inte att [/quote:c0eimsgp]
Självklart gör det ont, men inte är det sååååå farligt.
SPOILER som har med det som fanns i lådan att göra. Läs inte om ni inte sett vad som var där i!
[quote:c0eimsgp]
Källa: Devotedfansnetwork
Självklart gör det ont, men inte är det sååååå farligt.
SPOILER som har med det som fanns i lådan att göra. Läs inte om ni inte sett vad som var där i!
[quote:c0eimsgp]
Källa: Devotedfansnetwork
Saknas
för
Inga inlägg
Jadu, det finns olika sätt. Själv åker jag till USA varje måndag för att se avsnittet som går där på kvällen, sen åker jag hem igen. Blir lite omständigt att göra det varje vecka, men det är värt det! =)
Jag såg precis klart avsnitt 2 och 3 av säsong 3. Det är grymt bra och Prison Break är tillbaka i gammal god form. Hoppas verkligen att det fortsätter så här.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Luke":2ku4bv13]Jag såg precis klart avsnitt 2 och 3 av säsong 3. Det är grymt bra och Prison Break är tillbaka i gammal god form. Hoppas verkligen att det fortsätter så här.
[/quote:2ku4bv13]
Ahh Luuke! Hoppade du över säsong 1 eller? ^^
Avsnitt 3 håll bra klass. Men i jämförelse med säsong 1 är det piss. Imo kan det inte jämföras.
[/quote:2ku4bv13]
Ahh Luuke! Hoppade du över säsong 1 eller? ^^
Avsnitt 3 håll bra klass. Men i jämförelse med säsong 1 är det piss. Imo kan det inte jämföras.