Visa första inlägg
2408 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2408 inlägg
Haha, jättekul... Nej, det är svårt att jämföra säsong 3 med den suveräna säsong 1, men jag tycker ändå att det är riktigt bra. Ska bli spännande att se hur det fortsätter.

3462 inlägg
för
3462 inlägg
På måndag 22 oktober drar säsong 3 igång på TV3 igen. Banne mig på tiden
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Va? Är dem så nära usa nu?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jepp, och nu ska ju Chris Vance va med i serien och allt, jippieee!!!
855 inlägg
för
855 inlägg
Oj, detta måste nog vara den bästa serien som gjorts tillsammans med TP. Det är en sån sjuk spänning genom hela serien, det går verkligen inte att släppa när man börjat kolla. Måste skaffa s2 på ett eller annat sätt, för mycket bättre än så här blir det inte.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Rapporterna säger att säsong 3 håller samma klass som säsong 2 och det är inga bra nyheter. Jag som hoppades på en uppryckning från säsong 2 som var lite av en besvikelse.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Alltså, dom kan inte jämföras tycker jag. Dom är ungefär lika bra, men heeelt olika ändå.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Det är just det jag inte vill höra. S2 var ju en blek kopia av den suveräna S1.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Japp, det har du mycket rätt i. Säsong 3 är ett lamt försök att göra säsong 1 igen, fast ändå inte . Man lider igenom säsong 3 för att se hur allt slutar.
1026 inlägg
för
1026 inlägg
Hur var S1 en kopia på S2? Det är ju samma serie, klart den fortsätter i samma stil även om storyn utvecklas. Så är det ju med alla sammanhängande serier. Känns tråkigt om de måste göra om hela konceptet för att folk inte ska kalla det för kopia. En vass manusförfattare är allt som behövs. Något som Prison Break verkar saknat i vissa avsnitt.

Själv tycker jag S3 håller samma klass som S1. Inga större fel hittills förutom att det känns aningen klent ibland. Serien har fått en mörkare och mer vuxen ton och det är något jag velat ha sen serien började. Därför är jag nöjd än så länge.

SkruMp: Hur kan du kalla S3 för ett lamt försök att göra S1. Vad är egentligen likheten, att Michael sitter i fängelse? Finns lite fler olikheter om man säger så.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Du är nog den mest irriterande människan på detta forum.

Nej, inte för att han sitter i fängelse. Utan för man märker att dom försökt göra ungefär som i säsong 1. Michael har blivit mer lurig och trixar och har sig på ett sätt som han inte gjorde i 2an. Något mer som du vill veta?
1026 inlägg
för
1026 inlägg
Haha, lär dig bli ifrågasatt utan att lacka ur. Du befinner dig på ett forum, det är meningen att man ska diskutera.

[i:2vzd3np7]För att man märker att de försökt göra ungefär som i säsong 1.[/i:2vzd3np7]

Vilket bra argument. Michael har ju betett sig likadant ända sedan första avsnittet. Enda skillnaden är att det blev lite mer ostrukturerat i säsong 2, eftersom han då var jagad. Annars är det ju exakt samma koncept.

Det är ju egentligen den enda likheten, att Michael sitter inne igen. Själva stilen på serien har ju förändrats en hel del. Det finns fortfarande mycket brister, men den skiljer sig enormt från säsong 1.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja, och att Michael har varit likadan sen första avsnittet är nog det sämsta med hela serien, för varenda karaktär gör bara samma skit hela tiden. Ingen karaktärstuveckling överhuvudtaget.

Säsong 2 var dessutom svag i alla aspekter som finns, när var den någonsin spännande?

Säsong 3 är lite ett försök att gå tillbaka till grundidén, ja, genom att låta Michael bryta sig ut. Hela grejen till varför han är där är lite larvigare dock, och jag undrar om det kommer en säsong 4 med samma handling som säsong 2, det vill säga flykt.

Personligen tycker jag att säsong 3 är svag som fan och man följer bara skiten för att man vill veta hur allt slutar.
1026 inlägg
för
1026 inlägg
Jag kan medge att S3 är mer lik S1 än S2, längre än så tänker jag inte sträcka mig.

Visst, det är säkert ett försök att locka tillbaka tittare, för givetvis är Prison Break som bäst när det utspelar sig i ett fängelse, men att kalla det för en kopia är bara fel. I så fall skulle varenda jävla serie som sänds vara en kopia på sin egen föregående säsong.

Den största styrkan i S3 är helt klart den mörka tonen, lite mindre barnvänlig än förut. Utan den här nya stilen skulle jag förmodligen gett upp.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Prison Break skulle slutat när dem bröt sig ut, de skulle hunnit med planet och gömt sig i Panama. teh end.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag kallade den inte för kopia, och tycker inte så. Dock så är det, som jag sa, ett försök att göra en bätrte serie genom att gå tillbaka till grundidén eftersom säsong 2 var så kass.

Men trots den mörka tonen är det samma larviga "spännings"-moment, och du vet att ingenting kommer att hända för att någon eller någonting räddar Michael.

Dessutom är det en massa ologiska saker som händer hela tiden... som det med Sarah vs. Bellick.
1026 inlägg
för
1026 inlägg
Syftade inte på dig. Självklart försöker de göra en uppryckning från S2, men att de nu sitter i fängelse är även de enda säsongerna har gemensamt, tillsammans med dessa spänningsmoment som du nämner.

Vad menar du förresten med Sarah vs. Bellick?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Stor spoiler för säsong 3 nedanför:
Visa spoiler

Jag antog att du inte syftade på mig, men garderade mig samtidigt :)
1026 inlägg
för
1026 inlägg
Visa spoiler
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Hm, det var ingen bra inledning på säsong 3. Det imponerade sannerligen inte. Jag tvivlar på att eventuellt nya tittare blev sugna på att haka på serien. Bättre kan ni gubbs.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden