HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.
Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.
Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.
Källa:Aftonbladet
[quote="Bigproof":ypv8mylg]Scrolla ner så ser du.[/quote:ypv8mylg]
Jag får i stort sett bara upp en tom sida, det står iallafall inget om Prison Break på den. :S
EDIT: Det var visst nåt tjall med mina cookies, så det löste sig.
Jag får i stort sett bara upp en tom sida, det står iallafall inget om Prison Break på den. :S
EDIT: Det var visst nåt tjall med mina cookies, så det löste sig.
Har nu sett E 6-7. Det börjar verkligen komma igång riktigt nu. Tycker dessa två avsnitten var de överlägset bästa hittills på s3.
Svar på tidigare frågor:
¨
Svar på tidigare frågor:
¨
Alltså, jag kan ju tycka om dom ska sitta inlåst i en säsong till så är det ju drygt, menar dom ska fly i nästa avsnitt osv säger dom hela tiden, men det kommer alltid ett hinder iväg, vi får se. Prison break FTW anyway.
Saknas
för
Inga inlägg
Aa jag vet det jag såg det också men det var ju bara något någon annan hade sagt inte jag.
3462 inlägg
[quote="putteH":1mq43jg2]Alltså, jag kan ju tycka om dom ska sitta inlåst i en säsong till så är det ju drygt, menar dom ska fly i nästa avsnitt osv säger dom hela tiden, men det kommer alltid ett hinder iväg, vi får se. Prison break FTW anyway.[/quote:1mq43jg2]
Du har nog inte förstått vad Prison Break handlar om tror jag. Fängelse är ju seriens grundkoncept, allt annat är bara blaj.
Du har nog inte förstått vad Prison Break handlar om tror jag. Fängelse är ju seriens grundkoncept, allt annat är bara blaj.
Fast det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att de ska sitta inne och ruttna en hel säsong, särskilt inte med tanke på att de gjorde det första säsongen. Känns bara tjatigt när alla avsnitt är uppbyggda på exakt samma sätt. Just nu känns det dock som att serien håller på att skena iväg långt från grundkonceptet, i det här fallet på ett negativt sätt.
Angående [b:3g23m7fx]S03E07[/b:3g23m7fx]
Angående [b:3g23m7fx]S03E07[/b:3g23m7fx]
[quote="Mats":3l28o69x][quote="putteH":3l28o69x]Alltså, jag kan ju tycka om dom ska sitta inlåst i en säsong till så är det ju drygt, menar dom ska fly i nästa avsnitt osv säger dom hela tiden, men det kommer alltid ett hinder iväg, vi får se. Prison break FTW anyway.[/quote:3l28o69x]
Du har nog inte förstått vad Prison Break handlar om tror jag. Fängelse är ju seriens grundkoncept, allt annat är bara blaj.[/quote:3l28o69x]
Jo där har du ju rätt, men då kan vi ju räkna med att dom kmr ut sista avsnittet och allt annat vore ju blaj?
Du har nog inte förstått vad Prison Break handlar om tror jag. Fängelse är ju seriens grundkoncept, allt annat är bara blaj.[/quote:3l28o69x]
Jo där har du ju rätt, men då kan vi ju räkna med att dom kmr ut sista avsnittet och allt annat vore ju blaj?
Glöm det jag skrev om [b:1zp4vazw]S03E07[/b:1zp4vazw]. Dum som man är så såg jag inte att det var ett dubbelavsnitt, och att [b:1zp4vazw]S03E06[/b:1zp4vazw] också hade kommit. Snacka om att jag blev ställd i början av avsnittet. Tyckte väl att det kändes som att jag missat något.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Haha, jag gjorde samma misstag, men jag insåg att jag hade missat något redan i första scenen när
, så jag stängde ner direkt och såg att det fanns ännu ett avsnitt.
, så jag stängde ner direkt och såg att det fanns ännu ett avsnitt.
Saknas
för
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
SÄÄÄÄÄÄÄÄMST.
Prison Break är så jävla sämst.
Prison Break är så jävla sämst.
Riktigt jävla bra avsnitt igår. Fan att man måste vänta i två månader tills nästa.
Saknas
för
Inga inlägg
Tänker så jävla mycket på låten "Square One" av Coldplay när jag ser PB nu för tiden eftersom de alltid kommer tillbaka till ruta jävla ett efter varje avsnitt.
Dock så blir det intressant nu med tanke på slutet.
Dock så blir det intressant nu med tanke på slutet.
[quote="Dr. Acula":39hfjkao]Tänker så jävla mycket på låten "Square One" av Coldplay när jag ser PB nu för tiden eftersom de alltid kommer tillbaka till ruta jävla ett efter varje avsnitt.
Dock så blir det intressant nu med tanke på slutet.[/quote:39hfjkao]
Visst! det känns fördjävla tråkigt att det är samma visa varje avsnitt.
Måste personligen säga att jag tycker serien dog i sluten av säsong två. Det känns faktiskt bara tjatigt och idé löst. men hoppas på en bra avslutning
/larsse
Dock så blir det intressant nu med tanke på slutet.[/quote:39hfjkao]
Visst! det känns fördjävla tråkigt att det är samma visa varje avsnitt.
Måste personligen säga att jag tycker serien dog i sluten av säsong två. Det känns faktiskt bara tjatigt och idé löst. men hoppas på en bra avslutning
/larsse
Visas det inga repriser? Missade det första avsnittet sedan serien började i måndags.
Saknas
för
Inga inlägg
lite prison break humor
[url:24hvntqw]http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=1496&Itemid=1572[/url:24hvntqw]
Läs inläggen
[url:24hvntqw]http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=1496&Itemid=1572[/url:24hvntqw]
Läs inläggen
[quote="Björksch":2yyik5wr]Riktigt jävla bra avsnitt igår. Fan att man måste vänta i två månader tills nästa.[/quote:2yyik5wr]
TVÅ MÅNADER???
Har jag missat nånting eller?
TVÅ MÅNADER???
Har jag missat nånting eller?