Visa första inlägg
1026 inlägg
för
1026 inlägg
Blir det fler säsonger efter denna så slutar jag helt klart att titta på serien. För att lyckas med många säsonger så krävs det lite planering och intressant story. Prison Break tappade den någonstans i slutet på S2, även om den fortfarande kan ha sina ljusa stunder.
855 inlägg
för
855 inlägg
Det vore konstigt om de fortsatte. Som Micke sa så tappade serien sin story i slutet av säsong 2. Dock kändes det som att serien gick rätt håll i och med det senaste avsnittet, kändes lite som säsong 1 igen. Hoppas verkligen på att det rör sig åt rätt håll ännu mer. Men vad egentligen skulle de kunna göra mer, samma story igen, bryta ut och sen åka in igen om och om igen?
1026 inlägg
för
1026 inlägg
Det skulle aldrig fungera att använda hela fängelse-grejen flera gånger, då det redan nu nästan blir komiskt långsökt vissa gånger. Det är väl att ta ner det där företaget som skulle kunna vara huvudstoryn i fjärde, men jag ser hellre att de tar sig ut nu och spenderar resten av säsongen till att göra det. Så vi får ett slut på det hela.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Alla fattar väl att Bellick kommer att sätta dit bröderna. Så de hamnar i ett fängelse på en ö.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Skulle inte alls förvåna mig om dom kör säsong 4,
Prison Break: The Escape from Alcatraz
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SkruMp":1ku78hjp]Skulle inte alls förvåna mig om dom kör säsong 4,
Prison Break: The Escape from Alcatraz[/quote:1ku78hjp]

Ja, något sånt tänkte jag också. Man har beslutat att öppna det fängelset igen. LOL
855 inlägg
för
855 inlägg
Såg precis klart avsnittet som kom igår. Nu tycker jag att det börjar komma igång på riktigt. Så sjukt spännande verkligen, helt klart i det avseendet i klass med rymningen från Fox River. Ser enormt mycket framemot nästa veckas avsnitt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Björksch":3g90fb01]Såg precis klart avsnittet som kom igår. Nu tycker jag att det börjar komma igång på riktigt. Så sjukt spännande verkligen, helt klart i det avseendet i klass med rymningen från Fox River. Ser enormt mycket framemot nästa veckas avsnitt.[/quote:3g90fb01]

Ja det var riktigt bra. Sista avsnittet för säsongen nästa vecka!
439 inlägg
för
439 inlägg
[quote:38od36ge] Ja det var riktigt bra. Sista avsnittet för säsongen nästa vecka![/quote:38od36ge]

Vaa? är det säsongsuppehåll redan? Det har ju precis vatt det !

Efter vilket avsnitt är det säsongsuppehåll då
1026 inlägg
för
1026 inlägg
Prison Break har verkligen ingenting att komma med längre. Serien är fortfarande sjukt spännande, det kommer den förmodligen alltid vara. De vet verkligen hur man bygger upp spänning på bästa sätt. Men så otroligt långsökt. Det är så jävla mycket som måste slå in för att deras planer ens skulle ha en chans att fungera.

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Fanns en del starka delar i det senaste avsnittet, men alltså... det är fortfarande så svaaaaagt.

Visa spoiler

EDIT4: Oh, och jag har börjat kolla på PB säsong 1. It's so fucking awesome... varför avslutade dom inte serien med lite klass? ;(
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[b:3vnhkhpc]Micke:[/b:3vnhkhpc] Det är ganska lätt att ställa sig efter lechero, t-bag och bellick. De var sjukt ivriga dessutom sa dem i förra avsnittet att de VILLE gå först.

[b:3vnhkhpc]Micke:[/b:3vnhkhpc] Visst var det självklart att han skulle hitta boken, inte för att jag förutsåg det när Whistler hade tappat den. Men jag tror inte att T-bag kommer att använda boken bara för att komma ut därifrån, utan att också försvinna helt från "face of the earth" med hjälp av "the company". Kanske inte så troligt men endå. Koordinaterna verkar ju vara grymt viktiga. Håller heller inte med om att T-bag förstör hela serien heller. Han gör MYCKET av den.

[b:3vnhkhpc]Tyler:[/b:3vnhkhpc] Ehm, trodde alla fattade det om Whistler. Han tappade ju boken, vilket betyder att han inte kunde träffa Gretchen för då hade hon bara skjutit ihjäl honom.

Så han försökte fejka en vrickning (stukning) för att han trodde att resten av gänget skulle låta honom gå för att han skulle bara sakta ner dem. Men i och med att Scofield/Burrows behöver honom för att frita L.J och Sofia så hjälpte de honom.

"Just go! I'll only slow you down."

Så han fick chansen att sticka sedan när det blev så stressigt med Mahone scenen. Så han stukade in alls foten utan han bara låtsades.

[b:3vnhkhpc]fbk_lover:[/b:3vnhkhpc] Det har inte varit säsongsuppehåll utan bara "mid-season" som egentligen skulle varit avsnitt 13. Men pga manusförfattarstrejken så tog dem mid-season lite tidigare för att sedan avsnitt 13 ska bli säsongsavslutning.

Hoppas McGrady klarar sig. Schysst kille liksom (:
Av vad jag har läst på merikanska forum så ska nästa avsnitt vara episkt. Så vi får väl hoppas. Blir nog ett av de bästa avsnitten iallafall.
1026 inlägg
för
1026 inlägg
[quote="ZimtraX":3lkl7vge][b:3lkl7vge]Micke:[/b:3lkl7vge] Det är ganska lätt att ställa sig efter lechero, t-bag och bellick. De var sjukt ivriga dessutom sa dem i förra avsnittet att de VILLE gå först.[/quote:3lkl7vge]

Spoiler på det kanske?

Visa spoiler

Jag vet förresten att T-bag är kvar för att folk tycker om karaktären. Problemet är att det märks så sjukt tydligt att det är den enda anledningen att han existerar. Annars hade jag inte haft något emot honom. Gillar hans dialog för det mesta.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Micke":1bprbbpq][quote="ZimtraX":1bprbbpq][b:1bprbbpq]Micke:[/b:1bprbbpq] Det är ganska lätt att ställa sig efter lechero, t-bag och bellick. De var sjukt ivriga dessutom sa dem i förra avsnittet att de VILLE gå först.[/quote:1bprbbpq]

Spoiler på det kanske?

Visa spoiler

Jag vet förresten att T-bag är kvar för att folk tycker om karaktären. Problemet är att det märks så sjukt tydligt att det är den enda anledningen att han existerar. Annars hade jag inte haft något emot honom. Gillar hans dialog för det mesta.[/quote:1bprbbpq]

Visa spoiler
1026 inlägg
för
1026 inlägg
Visa spoiler
855 inlägg
för
855 inlägg
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Björksch":1tpii0uj]
Visa spoiler
[/quote:1tpii0uj]

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg om första säsongen igen, för att minnas de goda tiderna med Prison Break.

De första tretton episoderna är ren och skär briljans. Det görs så enastående bra, manuset och planeringen är grymt. Karaktärerna presenteras på ett bra sätt och alla får rätt mängd tid, dessutom visar de flesta upp större bredd i skådespeleriet under tio minuter än vad de gör under säsong 2 och 3 totalt! Alla som är kvar nu i säsong 3 kör exakt samma sak om och om igen. Fantastiskt segt. Det är grymma prestationer från alla. T-Bag, Abruzzi, C-Note, Sucre, Michael, Linc, Bellick, Warden Pope... det är så jävla bra!

Efter avsnitt 13 blir det dock lite mer random. Det känns redan då som att manusförfattarna har börjat mjölka, vilket förstås suger. Det är dock inte lika tydligt som i senare säsonger, förstås.

En annan väldigt positiv sak är brutaliteten som Prison Break saknar nuförtiden. Man står inte och velar i tio minuter om att döda någon, man gör det bara. Michael får sina tår avklippta när Abruzzi räknat till tre, ingen kommer och avbryter allt precis när John ska säga tre. Det är fantastiskt att se.

6342 inlägg
för
6342 inlägg
Haha, vilken liten sadist du är, Tyler. ;P

När fasiken börjar serien igen? På tv3:s hemsida står det inget datum.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Asch, det är inte att vara sadist. Det handlar om att spegla verkligheten genom tex att ingen kommer avbryter de tråkiga händelserna. De händer bara. Att se det i en film eller två kan jag ta, men just grejen att någon alltid kommer i sista millisekunder är så fruktansvärt uttjatat att det bara är beklagligt att se numera.

Första säsongen är så grymt bra att man sitter med andan i halsen hela tiden. Jag vill uppleva det igen...
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden