Film

Skribent

Alexander Kardelo

2 april 2020 | 07:10

April, april! Blev du lurad igår?

Studio Ghibli-uppföljare, "The Snyder Cut" och dyrare streaming om fler än två tittar. Här är några av filmvärldens bästa aprilskämt.
Lita inte på något du läser på internet - speciellt inte om datumet är den 1:a april.

Aprilskämten var något färre i år, säkert med anledning av coronaviruset som dämpat stämningen runt om i världen. Men en del företag och sociala kanaler passade ändå på att skoja till det på den tradtitionella dagen. Här har vi samlat några av filmvärldens bästa luringar.

Studio Ghibli gick ut på Facebook och utlovade en uppföljare till Hayao Miyazakis anime-klassiker ”Min granne Totoro” från 1988.
 
 
Stockholmsbiografen Zita skickade ett nyhetsbrev om att Folkets Bio har köpt några av Filmstadens biografer i stan. I corona-tider passar man på att roffa åt sig Sture, Saga och Heron City "för att kunna erbjuda ett bredare filmutbud i huvudstaden".
 
 
Filmdistributören Nonstop Entertainment skrev att man höjer priserna på de video-on-demand-filmer som ses av fler än två personer. Avancerad teknik ska känna av hur många som sitter i tv-soffan och sätter pris därefter. "Vi kan inte låta hela familjer eller vänkretsar se film ihop utan att det kostar. Man köper ju inte EN biobiljett för hela gänget liksom..."
 
 
HBO Max, streamingtjänsten som lanseras i USA i april, vet vad fansen vill ha. I en tweet utlovas den efterlängtade "Justice League: The Snyder Cut" i deras utbud. (Varning för dubbelluring dock: Detta är ett fejkkonto.)
 
 
Mer Twitter-bus: det officiella kontot för brittiska såpan "Coronation Street" påstod att långköraren skulle få en animerad version.
 
 
Amazons våldsamt underhållande serie "The Boys" ska få spinoff! Alla hundälskare kan se fram emot (eller iallafall drömma om) en mycket gulligare version: "The Good Boys".
 
 
 
 
Visa det här inlägget på Instagram
 
 

Dog lovers rejoice! New Boys spin off series on Prime coming soon. We're sat patiently waiting for this TV treat like good boys

Ett inlägg delat av Amazon Prime Video UK (@primevideouk)

 
Inte ens på MovieZine gick läsarna säkra. Nyheten om att upprörda fans kräver att all reklam för Corona (ölen alltså) stoppas i "Fast & Furious"-filmerna? Såklart påhittad. Ingen rör Dom Torettos favoritbira.
 
Blev ni lurade igår? Tipsa oss nedan om fler sköna aprilskämt som ni stött på.
| 2 april 2020 07:10 |