- Vanligtvis när du utvecklar en storfilm i Hollywood så börjar man med ett manus eller en studio. Vi gjorde inte det. Vi sa: "För varje film vi gör, vad är det viktigaste för oss?" För "Assassin's Creed" så var det uppenbart att det viktigaste var valet av skådespelare. Vem står bakom lönnmördaren, vem kommer ge liv åt honom? För "Splinter Cell" var det samma sak, vem kommer att kunna bli Sam Fisher? Vi var verkligen besatta av att hitta rätt skådisar för rollerna.
Det kanske kan tyckas svårt att få med stora skådisar på helt ofärdiga, ofinansierade projekt, men sättet Ubisoft löste det på med Fassbender var genom att erbjuda honom en attraktiv sak i utbyte: nämligen kreativ kontroll.
- Vi sa till honom att vi skulle skapa det här projektet tillsammans. Vi har ett jättestort varumärke och vi vill göra en film som liknar filmer som "Batman Begins" och "Blade Runner". Vi lovade honom att han skulle få arbeta med manusförfattarna och att han skulle få vara delaktig i alla stora kreativa beslut.
"Assassin's Creed" släpps den 21:a december år 2016.