För nästan tio år sedan släppte den tidigare "Halo"-utvecklaren Bungie sitt onlinefokuserade skjutspel "Destiny", där du och dina vänner ska skydda jordens sista säkra stad från olika utomjordiska raser i en avlägsen framtid.
2017 släpptes uppföljaren "Destiny 2", som fortfarande får nytt innehåll och spelas av många (ungefär 1,6 miljoner spelare spelar det varje månad).
Nu vill Bungie, precis som många andra just nu, kapitalisera på populariteten genom att ta serien till andra medier – nämligen film och tv.
Sajten TheGamePost skriver att den tidigare Warner Bros. Discovery-chefen Gabriel VanHuss har blivit "Head of Linear Media" för "Destiny"-franchisen hos Bungie, där han kommer att ansvara för att ta serien till tv, film, böcker, serietidningar och annat.
Det hela är en del av Bungies strategi att expandera "Destiny"-universumet bortom spelvärlden och få in nya fans.
- "Destiny" har ett universum av historier som väntar på att bli berättade och jag ser fram emot att ta hit de bästa partners till vårt fantastiska kreativa team för att ge dem liv för nuvarande och nya fans, säger han.
Det skulle kunna vara så att Sony blir inblandad i filmatiseringarna, då PlayStation har köpt upp Bungie. De har tidigare filmatiserat "Uncharted" och "The Last of Us" med stor framgång, med fler titlar som "Twisted Metal" och "Gran Turismo" på väg.
Hollywood och tv-branschen satsar stenhårt på att filmatisera spelserier den senaste tiden, med enorma succéer som "Super Mario Bros. Filmen" som dragit in över en miljard dollar och mängder av kommande filmer och tv-serier på horistonten.
Tror du att "Destiny" kan fungera som film eller tv-serie?