Kort efter julens streamingpremiär är det officiellt. Thrillerkomedin "Glass Onion: A Knives Out Mystery" är en av Netflix största succéer någonsin med 209 miljoner tittade timmar.
Tar man filmens speltid (139 minuter) i beräkning är det rimligtvis runt 90 miljoner prenumeranter som har spanat in den nya whodunnit-deckaren med Daniel Craig i huvudrollen. Det gör "Glass Onion" till streamingjättens tredje mest sedda film inom 10 dagar från premiären, skriver Variety.
De två andra var actionfilmen "Red Notice" och undergångskomedin "Don't Look Up", båda från 2019.
Och fortsätter den leverera lika fina siffror de kommande veckorna så klättrar den snart uppåt på listan över Netflix 10 mest sedda filmer genom tiderna. Rian Johnson har redan utlovat en tredje film om mästerdetektiven med den lustiga dialekten, Benoit Blanc, och det kanske är en tidsfråga innan Netflix - ständigt på jakt efter en egen framgångsrik franchise - beställer in ännu fler stjärnspäckade mordmysterier.