En succé kommer sällan ensam, och vi kan gissa att cheferna på Warner Bros och Mattel redan klurar på hur de ska mjölka mer ur "Barbie".
Sommarens otippade publikmagnet har slagit flera biorekord sedan premiären förra veckan, och når intäkter på 500 miljoner dollar globalt vilken dag som helst. Variety har snackat med en chef på leksaksföretaget Mattel som skrattar hela vägen till banken och hoppas på "en hel värld av uppföljare":
- Barbie som varumärke finns i många olika versioner. Det är en bred produkt, och förutom själva Barbie-figuren så finns hennes familj och en massa andra element i hennes universum. Det är ett rikt universum, säger VD:n Ynon Kreiz.
- Vi säger inte "låt oss tänka på film två och tre" från början. Den första ska bli en succé, och lyckas man med det så öppnas det många möjligheter. Framgångsrika filmer öppnar upp för fler filmer. Och vårt mål är att skapa film-franchiser.
Mattel har mer än bara Barbie på väg upp på bioduken. Det finns stora planer för andra leksaks-franchiser som Hot Wheels, Masters of the Universe, och totalt 45 potentiella projekt.
Men vad säger regissören Greta Gerwig om saken? Hon har själv inte tänkt på "Barbie 2" riktigt än:
- Just nu är det här allt. Så känner jag i slutet av varje film, att jag aldrig mer kommer få en ny idé och att jag har gjort allt jag velat göra. Jag vill inte krossa någons dröm nu, men just nu är jag på ruta noll, säger hon till Variety.
Tror ni att det blir en uppföljare på "Barbie"? Kommentera nedan.