Film

Skribent

Alexander Kardelo

24 oktober 2020 | 19:00

Netflix och Apple vill köpa Bondfilmen ”No Time to Die”

Men 600 miljoner dollar blev för saftigt även för streamingjättarna.
Kan ”No Time to Die” hamna på nätet istället för bioduken? Den typen av rykten har cirkulerat under hösten, sedan James Bond-filmen blivit framflyttad en andra gång - från november till april 2021. Många ställer sig frågan om inte MGM borde svälja sin stolthet och sälja sin superagent till en streamingtjänst med fet plånbok.

Variety bekräftar att sådana diskussioner redan har förts med Netflix och Apple, bland andra. Men den föreslagna prislappen på 600 miljoner dollar blev för mycket även för streamingjättarna.

”No Time to Die” är inte bara en dyr film att sälja utan också extremt komplicerad, skriver sajten. Det finns många promotion-partners som skulle behöva godkänna avtalet, och dessutom ska distributören Universal Pictures kompenseras.

En storfilm av den kalibern skulle tveklöst locka prenumeranter till den streamingtjänst som lyckas genomföra affären. Men än så länge hävdar MGM att filmen inte är till salu: ”Vi har skjutit på biopremiären till april 2021 för att låta publiken se filmen på bio”, kommenterar studion. Vi får väl vänta och se.

Skulle du hellre se "No Time to Die" på bio eller hemma i tv-soffan? Tyck till nedan.
| 24 oktober 2020 19:00 |