Serie

Skribent

Alexander Svensson

6 september 2023 | 07:00

“One Piece” seglar till toppen hos Netflix

Det påkostade piratäventyret lockar stort intresse, om än inte på riktigt samma nivå som vissa andra succétitlar hos Netflix.
“One Piece”, Netflix senaste storsatsning, har lyckats hitta sin publik trots det hav av påkostade storserier den konkurrerar med från andra streamingtjänster (både “Ahsoka” och “Wheel of Time” är med och slåss om uppmärksamhet). Enligt färska siffror från Netflix själva har serien varit bland Netflix tio mest sedda serier i 93 länder med 18.5 miljoner visningar. 
 
Det ska dock sägas att “One Piece” inte lyckats bli riktigt lika framgångsrik som vissa andra stora Netflix-serier. Tim Burtons “Wednesday” hade exempelvis enligt Deadline hela 43 miljoner visningar under sin premiärvecka, och dessutom ett viralt dansnummer på det. Men fortsätter “One Piece” med vind i seglen så kan fans förhoppningsvis få återse Luffy och hans besättning i en andra säsong. 
 
På filmfronten så låter Netflix för övrigt meddela att Adam Sandlers senaste verk “You Are So Not Invited to My Bat Mitzvah” går starkt, förmodligen tack vare positiv respons från både tittare och kritiker. Filmen drog in 21.9 miljoner visningar under senaste veckan. 
| 6 september 2023 07:00 |