Sjukt nog är det sant. I går tillkännagav Gaumont International Televsion och NBC Universal, vilka står bakom TV-serien "Hannibal", att det världsomspännande licensutvecklingsföretaget Evolution kommer hantera den internationella marknaden gällande kringprodukter till serien. Och i Evolutions planer ingår kläder, accessoarer, parfymer och till och med möbler.
- En av "Hannibals" tillgångar är det hemsökta men vackra universum som Bryan Fuller och hans team skapat, säger marknadschefen för Gaumont, Tim Farish, i ett pressutskick via THR.
- Evolution förstår det här universumet väl och kommer tillgodose våra otroligt hängivna och lojala "fannibals" världen över med spännande nya produkter, tack vare det här avtalet.
Exakt vilka produkter det rör sig om står inte, men gissningsvis köksredskap? Doktor Lecters patientsoffa? Hjorthorn? En kokbok med Lecters bästa recept (byt ut människoköttet mot valfritt annat)? Kanske man kan få en katalog hemskickad? Fortsättning följer.
"Hannibal", säsong två startar i NBC nu på fredag, den 28 februari. I Sverige kommer säsong två börja visas i Kanal 9 i april.
Här är den senaste trailern, som visar en fajtscen ur första avsnittet i andra säsongen - obs, varning för spoiler om du inte sett hela säsong ett: