När spelet "It Takes Two" släpptes tidigare i vår kallade jag det för "en bombastisk, hjärtskärande, humoristisk och filmisk upplevelse för två spelare som sällan är tråkig". Det är även nominerat till årets bästa spel i The Game Awards 2021, som sänds den 9 december.
Det är dock inte alla som gillar spelet, i alla fall inte namnet.
Sajten Eurogamer rapporterar nämligen att Take-Two Interactive (som bland annat ger ut "Grand Theft Auto") har gjort varumärkesanspråk på "It Takes Two" vid spelets släpp, för att det är för likt företagets namn.
Enligt uppgifter har Josef Fares företag Hazelight blivit tvungna att överge äganderätten för spelets namn på grund av detta.
I ett uttalande till Eurogamer säger en talesperson att studion "inte kan kommentera pågående rättstvister" men att de är "hoppfulla att det kommer lösas". Om det här innebär att de inte kan sälja "It Takes Two" eller att det bromsar möjliga uppföljare, vill de inte heller kommentera.
Även till MovieZine berättar en talesperson att de inte "kommenterar det här pågående ärendet för tillfället".
Det här är inte första gången som Take-Two gör anspråk på namn med kopplingar till ord som "rockstar", "social club", "mafia" och "civilization". Ett företag kallat "Think Like A Rockstar" har till exempel fått överge sitt varumärke efter att Take-Two hört av sig.
Vad tycker du om "It Takes Two"?