Skribent

Mats Karlsson

13 september 2017 | 20:00

Tv-bråket mellan Com Hem och Discovery är nu över

Parterna i det legendariska tv-bråket har äntligen kommit överens.
Den 1 september slocknade Discoverys kanaler för alla kunder hos Com Hem och Boxer. De båda parterna har under den 13 dagar långa perioden försökt att komma överens, men inte förrän nu kunde ett nytt avtal tecknas mellan Com Hem och Discovery.
 
– Vi är glada över att ha nått fram till ett avtal med ComHem/Boxer under de senaste timmarna. Det här avtalet är bra för oss, för svensk innehållsindustri och för Com Hem/Boxer – men framförallt är det bra för tittarna, säger Henriette Zeuchner, VD för Discovery Networks Sweden.
 
Com Hem och Boxers kunder har tålmodigt inväntat en lösning och det ber Com Hems VD, Anders Nilsson om ursäkt för:
 
– Vi ber våra kunder om ursäkt för att de har drabbats av vår och Discoverys oförmåga att komma överens och vi tackar våra kunder för det tålamod de visat under denna tid. Det var första gången under Com Hems mer än 30 åriga historia som vi drabbats av en sådan här konflikt. Naturligtvis kommer vi att göra vad vi kan för att undvika att hamna i en liknande situation igen och vi beklagar att det tog så lång tid att nå en lösning som var bra för våra kunder.
 
Kanalerna som redan är tillbaka i tv-rutan är Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Discoverykanalerna, Animal Planet, Eurosport 1 & 2, samt TLC, meddelar Com Hem i ett pressmeddelande.
| 13 september 2017 20:00 |