Visa första inlägg
11101 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
11101 inlägg
Ni som klappar på bio vem klappar ni för? Klappar ni hemma i soffan också framför tvn? Eller kanske efter att ni hört en bra låt på radion

5248 inlägg
för
5248 inlägg
Haha nu är han igång igen Bonken :) Nej men jag har faktiskt aldrig klappat. Däremot så klappar jag åt mig själv framför spegeln varje dag ;) Bravo! Bravo!
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Jag var faktiskt nästan nära att klappa på Avatar för jag var i någon slags eufori som om vi hade vunnit VM-guld eller något. Men det föll ju på sin egen fjantighet att stå och klappa framför en duk.
Kul att du skrev det med Jackie Brown, jag gillar nämligen filmen men har inget minne av att den är så lång. Den är ju 2:30, fast i mitt minne känns den som 1:40 eftersom jag inte kan minnas särskilt mycket av handlingen. Men där har vi nog förklaringen till varför jag upplevde den som lite seg. Dock ändå en bra film i mina ögon.
Visst är det underbart med långa filmer... hemma i soffan, inte i biostolen. Gärna över 2 timmar, men inte 3 timmar. Det blir bara fysiskt obehagligt med ont i knäna och en blåsa som värker. Det är därför jag är ett så stort fan av Directors Cut. För att nämna en av de längsta någonsin, RotK, så är den ju ganska sönderklippt i bioversionen, faktiskt så man stör sig mycket på det. Även Robin Hood kändes väldigt sönderklippt trots sina 2:20. Jag hoppas att den i DC-versionen halkar upp ett betyg till en trea i alla fall.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
The Lord of the Rings Trilogy
Running time:
558 minutes (combined)
What to cut: The Two Towers. The whole thing
haha.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Hehe, ja det var jag efter Braveheart också :) Fan apropå Avatar, det är nog första gången den nämns i den här tråden? det var lite märkligt tycker jag, den som var så populär för...ja typ igår. Men den kanske har nämnts, jag kan ha fel.
Nja, det bästa i Jackie Brown är då SPOILER : De Niro skjuter det där babblande fruntimret på parkeringen, vilken njutning :)
Ja är de tre timmar och speciellt över tre timmar så är det mycket trevligare hemma i soffan, det tycker jag iof att det kan vara fast en film är endast 90 minuter. Det där beror väl på humöret antar jag. Men 3 timmar i de där stolarna...nej tack. Nu har jag ju en liten "hemmabio", ja duk och projektor, så jag springer inte så mycket på bio längre. Ligger i soffan och glor på "bio" istället :)
871 inlägg
för
871 inlägg
Avatar är den enda film jag sett på bio där folk börjat klappa händer. Det var på premiären i 3D, så man kan ju förstå att folk tyckte det var en häftig upplevelse. Men värt att klappa händerna för? Nej, säg en film som är det och jag ska titta på den!
403 inlägg
för
403 inlägg

Nej, säg en film som är det och jag ska titta på den!

"De sju samurajerna".
1361 inlägg
för
1361 inlägg
@Hannes
Håller med till 100 %, jag gick in i biosalongen med skyhöga förväntningar. Jag hade längtat efter Tarantinos nästa film och när sedan Brad Pitt joinade slog min peppmätare i taket. När sedan trailern dök upp, ojojoj, trodde jag skulle smälla av.
Det allra bästa är ju att alla mina förväntningar infriades, som sagt, gudomlig film. 
11101 inlägg
för
11101 inlägg
På Stockholm Filmfestival klappades det en del. Men då är det ju lite speciell atmosfär, vid vissa visningar är regissören  närvarande osv...
Noterade dock hur ingen klappade till Animal Kingdom och vetefan om folk klappade till The Town heller.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
The two towers är ju den klart bästa i Ringentrilogin :)
Nej Jackie Brown var en gigantisk besvikelse och ett stort sömnpiller tycker jag också, speciellt eftersom man hade grymma förväntningar efter Reservoir dogs och Pulp fiction. Tycker bara Basterds har levt upp till ribban Tarantino la med sina två första filmer, resten är inget speciellt alls i min bok.
Robin Hoodfilmen tyckte jag också sög, den hade Scott gärna fått korta en halvtimme för min del.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Åh vad jag älskar långa filmer. Filmer som får ta sin tid, filmer som uttnyttjar mediet på bästa sätt och där filmskaparna för möjlighet att gräva på djupet. Love
1770 inlägg
för
1770 inlägg
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! :)
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Älskar långa filmer, eller ja... de flesta. Borta med vinden, de sju samurajerna, sagan om ringen (föredrar EE framför bioversionerna), avatar (föredrar bioversionen där faktiskt), braveheart, de båda che-filmerna av soderberg är en grym upplevelse back-to-back... den enda jag inte fixat är fanny & alexander. Jag försöker varje jul, men jag pallar inte... jag är verkligen inget bergman-fan.
klappa har jag aldrig varit med om utanför filmfestivaler. det är lite speciell stämning då jämfört med ett vanligt biobesök. för det första så är det "riktigt" folk som är där, inga fjortisar som babblar och leker med sina telefoner. Inga bestämda platser, dvs en kamp om de bästa platserna (ingen har dött av lite armbågar! än iaf)... det blir mer teaterstämning på nåt sätt. man visar sin uppskattning åt de inblandades arbete då det är en visning för filmintresserade.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Instämmer med Viktor, så länge filmen i fråga är bra. War Horse var mer som en pina att ta sig igenom för att ta ett nyare exempel. Men filmer som låter storyn sätta sig och hela tiden engagerar, ja då kan speltiden vara fem timmar. Bara det är bra och intressant.
66 inlägg
för
66 inlägg
Ben Hur! 
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Jag vet en film Bonk skulle älska! 2011 års Modern Times Forever som klockar in som historiens längsta film på dryga 240 timmar. Bara att börja jobba! om 10 dagar är du klar! 
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_films_by_running_time
11101 inlägg
för
11101 inlägg
filmer som idag är 4 plus kan bli 5 plus om dom klipps ner och filmer som är 5 plus kan bli 6 plus om dom klipps ner.
alla filmer tjänar på att klippas och det rejält! dom enda som inte håller med om det är typ folk som är så inne i t ex sagan om ringens värld att dom aldrig vill att det ska ta slut, för dom kan man filma hobbitar som sjunger i 4 timmar och dom blir lika glada för det

211 inlägg
för
211 inlägg
Tror inte Dogville har nämnts. Jag minns när jag först såg filmen och i början satt man ju och tänkte "Nämen, vad faen är det här?". Det tog ett tag innan man smälte in själva "teaterkänslan" men halvvägs in i filmen så tyckte man att det ändå funkade rätt bra och var samtidigt fräckt också. Karaktärerna var riktigt intressanta och även om det inte hände särskilt mycket i filmen så ville man ändå fortsätta fram till slutet för att se hur dramat slutar. Och vilken avslutning det var! Kunde heller inte slita mina ögon från Nicole Kidman. Hon var gudomligt vacker i filmen. Rekommenderar Dogville! 8 päron av 10 päron får den! Filmen klockar in på knapt 3 timmar.
@Bonk, du kan ha en poäng i att många filmer tjänar på att klippas ned lite men har du samtidigt tänkt på att i stort sett 100% av alla filmer redan har klippt ned en hel del scener? Jag har många filmer hemma med mer än 20 minuter bortklippta scener.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
filmer är för långa
böcker är för långa
reklampauserna är för långa
spelen är för långa (oändliga spel som oblivion, WOW osv det är ju spel utan slut)
ja till och med skivorna är för långa, förr var det en LP skiva och det fick man hålla sig till. (kill em all med metallica var under 50 min medans st anger var över 70 min)

225 inlägg
för
225 inlägg
själv ser jag det som mer valuta för pengarna! ja allt förutom reklamen då men jag kollar aldrig (nästan) på tv ändå så det är inget jag märker av.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden