Visa första inlägg
871 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
871 inlägg

Personligen är jag väldigt nöjd med 2010, tror inte jag såg en film med betyget ett. Fast jag brukar kunna välja bort de sämsta :)

Jaså? Vad jag vet satte du en etta på Clash of the Titans ;)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Har man valt bort alla filmer som man tror är dåliga så kan man väl inte göra en korrekt bedömning av filmåret? Man gör väl en samlad bedömning över det totala utbudet, eller? Har man som jag sett det mesta som släppts, så kan man inte med bästa viljan i världen säga att det var ett bra filmår. Så många ettor som utdelades detta skitår, inget år kommer i närheten...
Grattis till er som skippade dessa filmer, men själv är jag för nyfiken och vill se det mesta, inte minst för att bilda mig en egen uppfattning. Man kan ju trots allt missa ett guldkorn om man på förhand väljer att hoppa en film.
855 inlägg
för
855 inlägg
Visst gör man en samlad bedömning, men man kan ju inte tvingas se filmer som The Last Airbender eller Killers bara för att kunna göra en bra bedömning på året. Det har alltid gjorts mycket skit, detta året har jag helt enkelt valt att inte se de filmerna.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Nej självklart så tvingar jag inget att se dessa filmer. Men har man inte sett skräpfilmerna som de facto ingick i 2010 års utbud så är det ju väldigt lätt att säga att det varit ett bra år. Men har man sett dessa skräpfilmer, så är det iaf för mig omöjligt att säga att det varit ett fantastiskt år. Skräpfilmerna var ju i förkrossande majoritet. Det enda jag kommer minnas från detta år i framtiden är Black Swan och Blue Valentine, resten lär falla i glömska ganska fort är jag rädd... Men det jag lär minnas mest tyvärr, är att jag slog personligt världsrekord i satta ettor...
855 inlägg
för
855 inlägg
Visst. Men jag har hellre ett år där jag sätter 25 fyror eller femmor och 100 ettor än ett år där jag har 125 svaga treor, även om det hade fått årsnittet mycket högre. Hur som helst försöker jag koncentrera mig på de bra filmerna, och det kom enormt många bra filmer förra året. Även om jag nu skulle se 50 kassa filmer skulle året fortfarande varit kanon eftersom jag sett såpass mycket bra film.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja du får gärna tycka att det varit ett jättebra år, det är väl bra. Hade givetvis också helst kunna tycka detsamma. Jag försöker inte säga åt andra vad de ska tycka, har ingen respekt för såna människor. Men i min värld så väger inte de få bra filmerna upp det övervägande usla utbudet, det lämnade en alltför bitter smak i min mun. Men smaken är ju olika, som tur är.
855 inlägg
för
855 inlägg
Den stora anledningen till att jag gillar året är väl att jag har tre klockrena femmor från 2010, det är väldigt ovanligt för mig. För 2009 hade jag t.ex. inte en enda. Men visst förstår jag att det lämnar bitter smak med all den usla film som kommer, tur för mig då att jag undvek mycket av de filmerna.
86 inlägg
för
86 inlägg
Vilka var de tre klockrena 5orna om man får fråga?
855 inlägg
för
855 inlägg
The Social Network, Svinalängorna, Inception
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Bra att Emeric håller koll åt mig. Vedervärdiga "Clash of the Titans" förtränger jag gärna. Tvi vale.
86 inlägg
för
86 inlägg
Själv hade jag också tre stycken.
Inception, Toy Story 3 och Hämnden
Svinalängorna tyckte jag inte om, men jag har förstått att många andra gillar den skarpt. The Social Network var en stark 4a för mig. Det var många starka 4or från 2010 också, bl a Black Swan och The Fighter, som visserligen kom till Sverige nu i år.
855 inlägg
för
855 inlägg
Ah, jag kan förstå att man inte gillar Svinalängorna också men den berörde mig djupt. Hämnden är ruskigt nära en femma för mig faktiskt, såg om den förra veckan och den är verkligen fantastisk. Toy Story 3 har jag som en stabil fyra, ruskigt bra också. Jag hade också en del andra starka fyror, bl.a. Black Swan, Shutter Island och Biutiful.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden