Vilken film borde vinna priset för bästa film?

5 Röster
30 Röster
0 Röster
18 Röster
Rösta
(9%)
Winter's Bone
Rösta
(57%)
Inception
Rösta
(0%)
Alice in the Wonderland
Rösta
(34%)
Shutter Island
Visa första inlägg
401 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
401 inlägg
Håller med Viktor, ser ganska rimligt ut. 
1168 inlägg
för
1168 inlägg
jag hoppas på att fincher får en oscar! :D
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Känns väl lite tidigt med en lista när inte säsongen är slut än. Men i vilket fall som helst hoppas jag på lite överraskningar. Förutsägbara vinster är det tråkigaste mediadödande som finns.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Spekulationer, javisst! Men jag Fick nästan tårar i ögonen av glädje när jag såg att Duvall var en av favoriterna till manlig! Go Bobby!!!!
Att personliga favoriter som Natalie Portman, Christian Bale och Michael Douglas låg bra till gjorde mig inte direkt mindre glad... Ed Harris och Julianne Moore är två skådisar som i min värld borde haft en oscar för länge sen, de har ju knappt några övermän och kvinnor, så dom hoppas jag vinner. Har just sett The kids are all right, och både filmen, men framförallt Moore var helt lysande. Skulle de jag nämnt bli nominerade så kan det bli ett bra år ur skådissynvinkel iaf, alltid något. Vi måste ju vara positiva ;)
386 inlägg
för
386 inlägg
Om Leo skulle bli nominerad för bästa manliga huvudroll i år så tycker jag att det borde bli för hans roll Shutter Island och inte Inception.
871 inlägg
för
871 inlägg
Håller med JBR008 här. Visst DiCaprio gjorde en fantastisk roll i både Inception och Shutter Island. Men Shuttar Island *visslar ljudligt*!
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Håller med, vet dock inte om jag skulle kalla rollprestationen i Inception för fantastisk, det kändes lite autopilot över det hela. I Shutter Island så visar DiCaprio verkligen vad han går för, Inception är inte ens i närheten.
403 inlägg
för
403 inlägg
Skulle väl inte kalla honom för en medelmåtta, men det är bra nära. Tycker han är grymt överskattad nu för tiden, annat var det när han var barnskådespelare, de rollerna han då gjorde kan inte riktigt matcha vad han i vuxen ålder försöker med.
Tycker inte att han är värd någon Oscar över huvud taget just nu, varken för Inception eller Shutter Island.
855 inlägg
för
855 inlägg
Pfft, hans prestation i Shutter Island är inte värd något. Överspelet mot slutet blir skrattretande. I Inception däremot är han långt mycket bättre, och han visar prov på en något nedtonad sida av sig som vi inte sett så mycket av. Däremot är det inte i närheten av Oscars-värdigt. Hoppas dock på att han får sin Oscar snart då han redan förtjänat två.

403 inlägg
för
403 inlägg
Håller med om överspelet i "Shutter Island", tycker man att han i den film är bra, vet jag inte vad. Det var ju bara ansträngt och fånigt.
Tycker att han är som bäst i "En främling i familjen", "Gilbert Grape" och "På driven i New York". Har svårt att se hur han med sin nuvarande utveckling ska kunna toppa dessa roller. Men det blir väl någon tröst-Oscar så småningom.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Håller med om att Di Caprio inte förtjänar någon Oscar för dessa 2 roller i alla fall.
293 inlägg
för
293 inlägg
(inte för att jag bryr mig så värst mycket om oscars galan) dock så tycker jag verkligen inte att dicaprio är så värst fantastisk. inception är en kul och udda action rulle där folk är helt okej, shutter island är ju för sjutton martin scorseses kill bill. inget att ta på något större allvar, över huvudtaget.
en underhållande, totalt ''over the top''  skröna.
889 inlägg
för
889 inlägg
Jag har nyss sett filmen "The Disappearence of Alice Creed". Fantastiskt bra film! Om den hade gått upp på bio så hade den garanterat blivit Oscarsnominerad! Helt suverän film!
855 inlägg
för
855 inlägg
Jag gillar också att Mark Wahlberg står på 'likely to be nominated'. Finns närmast noll chans att han får en nominering i Bästa manliga huvudroll. Däremot tycker jag definitivt att Eisenberg förtjänar en nominering, fantastisk prestation.
889 inlägg
för
889 inlägg
Jag tycker att Mark Ruffalo förtjänar en Oscarsnominering! Anette Bening också för den delen!
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Eisenberg förtjänar ingen nominering. Jag hoppas jag slipper se han i någon film mer. Nånsin. Stör mig riktigt rejält på den fula fan. Som skådis är han jämförbar med en trädstam. Klart gillar man trädstammar så. Kanske tycker man att minspelet hos ett träd är imponerande. Kanske finns det folk som går ut i skogen och tänker "fan vilka bra skådisar ni är träd! ni påminner om Eisenberg!!"
Men sen tänker jag.
Träd rör ju på sig. När det blåser så ändrar sig träden. Det gör inte träskallen Eisenberg. Kan man då likställa honom med ett träd? Kanske inte, det är taskigt mot träden.
Ett berg kanske.
Bergskallen?
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Haha träd barar ju och lövar också, tappar kottar etc. Nej men jag tyckte han gjorde en bra roll faktiskt, ingen favoritskådis dock och klart man irriterade sig på honom, men det var ju lite meningen också, snackar Social Network alltså.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Som vanligt håller jag inte med Bonk, tycker Eisenberg var förbannat bra i filmen och definitivt förtjänar en nominering.
889 inlägg
för
889 inlägg
Och jag håller med dig, David! Eisenberg var lysande i The Social Network!
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Bonk är kritisk mot nästan allt!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden