Vilken film borde vinna priset för bästa film?

5 Röster
30 Röster
0 Röster
18 Röster
Rösta
(9%)
Winter's Bone
Rösta
(57%)
Inception
Rösta
(0%)
Alice in the Wonderland
Rösta
(34%)
Shutter Island
Visa första inlägg
11101 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
11101 inlägg
Berätta gärna om en enda bra sak som han gör i Social Network som tyder på stort skådespeleri.
Finns ingenting han gör som inte t ex vilken svensk dokusåpaskådis som helst kunnat gjort lika bra.

1361 inlägg
för
1361 inlägg
Varför skulle någon vilja ödsla tid på det? Alla som har någon form av känsla för film förstår ju att Eisenbergs prestation var något utöver det vanliga, även om man inte tyckte filmen var bra. 
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Det  var ju precis det den inte var. Något utöver det vanliga. Finns ingenting han gör som t ex Bill Skarsgård inte skulle kunna gjort lika bra eller bättre.

889 inlägg
för
889 inlägg
Javier Bardem kan nog bli nominerad för Biutiful. Helt jävla svinbra är han! Precis som filmen!
141 inlägg
för
141 inlägg
Någon som vet hur Oscarsåret räknas? Är det 1 jan - 31 dec? Det verkar skevt eftersom man redan nu gallrat ut 15 filmer till som har chans till nominering i Bästa Visuella Effekter; http://blogs.indiewire.com/thompsononhollywood/2010/12/10/oscar_watch_visual_effects_branch_narrows_list_to_15/
Dock är Tron Legacy redan en av dessa, trots att filmen inte haft premiär ännu. Så jag utgår från att Oscarsjuryn får fina förhandsvisningar av årets alla filmer långt innan året är slut?
3541 inlägg
för
3541 inlägg

“Alice in Wonderland”
“The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader”
“Clash of the Titans”
“Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1”
“Hereafter”
“Inception”
“Iron Man 2”
“The Last Airbender”
“Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief”
“Prince of Persia: The Sands of Time”
“Scott Pilgrim vs the World”
“Shutter Island”
“The Sorcerer’s Apprentice”
“Tron: Legacy” 
“Unstoppable”

Jag gissar på att dessa 5 blir nominerade i slutändan: Inception, Tron: Legacy, Scott pilgrim vs the world, Narnia & Harry Potter. Har såklart inte sett de två sista än men jag gissar på dessa.
Vinnare: Inception.
10 inlägg
för
10 inlägg
Jag vet inte rikitigt vad Hollywood ser som bästa film 2010. Men den som ligger bra till är nog; 127 Timmar, Black Swan, Inception, The Social Network, Toy Story 3, The Ghost Writer, The Town, Winter's Bone och Legenden om Ugglornas Rike.
Bästa film kommer nog ligga väldigt nära mellan: Inception och Black Swan.
Bästa animerad film går till: Toy Story 3.
Bästa special effekts ligger mellan: Inception och Alice i Underlandet.
Bästa regi kommer vara mellan Darren Aronofsky (Black Swan) och Danny Boyle (127 Timmar)
Bästa manliga huvudroll ligger mellan Jessie Essienberg (The Social network) och James Franco (127 Timmar)
Bäast kvinnliga huvudroll ligger mellan Natalie Portman (Black Swan) och Jennifer Lawrence (Winter's Bone)
Medan bästa ljud och kostym går till Inception
Bästa manus ligger mellan Inception och The Social Network samt The Ghost Writer
Det är min chansning.
871 inlägg
för
871 inlägg
Lebowski kom med inlägget jag hade tänkt komma med...

[size=12=12][color=#606060=#606060]“Alice in Wonderland”
“The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader”
“Clash of the Titans”
“Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1”
“Hereafter”
“Inception”
“Iron Man 2”
“The Last Airbender”
“Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief”
“Prince of Persia: The Sands of Time”
“Scott Pilgrim vs the World”
“Shutter Island”
“The Sorcerer’s Apprentice”
“Tron: Legacy”  
“Unstoppable”[/color][/size]

Verkar vara ett riktigt dåligt år med visuella effekter. Av dessa femton kan jag bara se Inception, Iron Man 2 och Tron bli nominerade. Och av dessa tar Inception hem vinsten.
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Tycker inte Inception är speciellt revolutionerade någonstanns när det gäller specialeffekter.
889 inlägg
för
889 inlägg
Hos mig ser det ut såhär:
Bästa film: Antingen Inception eller Social Network.
Bästa animerade film: Kommer gå till Toy Story 3!
Bästa regi: Christopher Nolan (Inception) eller David Fincher (Social Network).
Bästa manus: Christopher Nolan (Inception) eller Aaron Sorkin (Social Network).
Bästa manliga huvudroll: Leonardo Dicaprio (Shutter Island) eller James Franco (127 timmar).
Bästa kvinnliga huvudroll: Natalie Portman (Black Swan) eller Jennifer Lawrence (Winter's Bone).
Bästa foto: Robert Richardson (Shutter Island) [i][/i]eller Wally Pfister (Inception)
Så ser det ut hos mig..
855 inlägg
för
855 inlägg
Front-runnern för bästa film är tveklöst The Social Network. The King's Speech ligger närmast bakom. Men jag skulle nog vilja säga att det är lite av en överraskning om The Social Network inte vinne.
Bästa huvudroll är nog årets säkraste, Colin Firth tar hem den för The King's Speech.
Kvinnliga huvudroll börjar luta mer och mer åt Portman. Bening har också chans, likaså Lawrence och Kidman.
Manliga biroll är nog Christian Bale som vinner. Själv hoppas jag dock på att Ed Harris kan knipa den för The Way Back. Annars har väl Geoffry Rush en hyffsad chans också.
Kvinnliga biroll är lite öppnare. Melissa Leo och framförallt Amy Adams ligger bra till för The Fighter. Jacki Weaver ligger bra till också av vad jag förstår.
Fincher tar hem bästa regi, kan inte riktigt se någon annan vinna i den kategorin.
Bästa manus baserad på tidigare förlaga tror jag går till Sorkin för The Social Network.
Originella manus har jag ingen aning om. Nolan's manus för Inception är vad jag kan komma på, men tvivlar på att han tar hem det.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Undrar en sak, personen som vinner Oscarn , vet den personen om det innan?
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Nej.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Hannes: Det som är så fantastiskt med inception är att det är så lite som är datagjort.. Bara det är värt något form av pris. Jag älskar att Nolan verkligen gör allt som är möjligt och lite till på riktigt men enorma kulisser som roterar och gudarna vet vad..
14 inlägg
för
14 inlägg
Nolan är en regissör, som helst inte säger: "Can we fix that in post?"
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Tror så här:
bästa film: Black swan
regi : Fincher
manlig : hoppas på Duvall men träbocken Firth eller Jesse Eisenberg tar den nog. Lutar åt Eisenberg.
Kvinnlig: Natalie Portman både tror och hoppas jag på.
manlig biroll: Bale känns given, säkraste vinnaren tror jag.
kvinnlig biroll: Julianne Moore, allt annat vore skandal.
manus efter förlaga : Sorkin. Lika säker vinnare som Bale.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Eisenberg tycker jag förtjänar bästa manliga huvudroll.
403 inlägg
för
403 inlägg
Personligen hoppas jag på att Bridges tar den i år igen.
855 inlägg
för
855 inlägg
Um, David Brent. Moore är ju huvudroll i The Kids are all Right? Dessutom är det nog, tyvärr, bara Bening av de två som har en chans att få någon nominering för filmen tror jag.
Robert: Ja, Bridges har ju en bra chans att få ytterligare en nominering. Dock har han ingen som helst chans att vinna då han i år snarast vann på grund av 'over-due' faktorn. Aldrig att han skulle vinna över en mer förtjänande Firth återigen.
EDIT: Märkte att jag glömde nämna Hailee Steinfeld som möjlig vinnare av kvinnlíg biroll. Skulle vara roligt.
22 inlägg
för
22 inlägg
Har nomineringarna kommit än?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden