Visa första inlägg
781 inlägg
för
781 inlägg
Hehe Richie,Det finns en film som heter Maffia,men det e en slags parodi på alla maffiafilmer som någonsin gjorts typ. Jag skulle vilja se en film på spelet:)
4680 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4680 inlägg
Jo, den känner jag ju till. Jag missuppfattade lite...
781 inlägg
för
781 inlägg
Hehe:) Men visst hade det varit coolt med en seriös film på spelet,det e ju bra story och allt,man kan nog låna många miljöer från spelet osv,hade blivit riktigt bra tror jag.
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Ja, en film på Mafia skulle vara något... ser redan taglinen framför mig

"Welcome to the city of Lost Heaven"...

iofs, spelets riktiga tagline men den är bra...

Storyn i Mafia funkar också... Man är ju från början en tvättarpojke som "råkar" vara i vägen och sen klättar man uppåt på karriärstegen...
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Precis, jag älskar storyn i Mafia. Ett underbart spel, enligt mig. Det hade inte varit helt dumt att göra en film av det. Spelet är ju redan nästan uppbyggt som en film, men jag vet inte om det är en fördel eller en nackedel.
4488 inlägg
för
4488 inlägg
hmm... alltid svårt att säga... Om man skulle göra en film av den och gå slaviskt efter storyn vet jag inte om det skulle bli så bra för då skulle alla referera till Spelet hela tiden och filmbolagen vill ju alltid ha sina egna grejor ...

Men att göra film av karaktärerna... (kommer inte på vad dom heter just nu) och staden etc. etc. och får till ett bra manus, då kanske det skulle funka...
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Det håller jag med om. Det finns en bra grund att bygga på när det gäller karaktärerna och miljöerna. Speciellt karaktärerna är bra uppbyggda tycker jag och allt utspelas ju i härliga 30-talsmiljöer (bl.a. charmig musik) så det kan man definitivt göra något av...kanske med Scorsese som regissör...
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Vore inte helt fel att ha 'Marty' i stolen... han vet ju hur man gör sådana här filmer
781 inlägg
för
781 inlägg
Ja,Scorsese hade nog varit perfekt. Jag e grymt taggad på det,jag får ta mig ett litet snack med Marty o pojkarna;)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tror faktiskt prince of persia kan bli en bra film haha.
Jo men den har en bra story faktiskt.
står nåt på imdb om det också. Nu blir jag lite glad ska tydligen vara producerad av jerry bruckheimer och "distributed" av disney.
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Yep!

Bruckheimer och Jordan Mechner (Skaparen av Prince of Persia orginalet till arkad) är i full gång till att leta efter en "prins"

Filmen ska vara baserad på det andra moderna spelet ... "Warror Within"..

Många spekulationer och de flesta vill se Johnny Depp som Prinsen... lite intressant...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
ja ska bli spännande att se vem som blir prinsen. Har spenderat den senare delen av dagen med att klicka runt på imdb's diskussioner om filmen. Där är det tydligast att alla vill att han som spelar sawyer i lost ska vara prinsen

Jaså, ska den vara baserad på tvåan? det står Prince of Persia: Sands of Time, så jag tror ändå att den sak handla om det första spelet.
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Jaså?... hmm

Stog på en annan sida att det skulle vara om "Warrior Within" som dom ska filmatisera då de ansåg att prinsen i Sands of Time var alldeles för "fjompig" ...

men det kanske är Sands of time... hade varit grymmare med Warrior within tycker... jag ...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
den är ju bättre. Ettan alltså. Hoppas dom gör en trilogi!!
och låt bara inte uwe boll regissera filmen
4488 inlägg
för
4488 inlägg
nja, ja smaken är som baken men "Sands of time" var för enkel i Prince of Persia-kretsar ... Warrior Within var lite mer motstånd och sådant gillar jag...

Oh, gosh no! inte Boll... Nog för att Bruckheimer kan vara konstig men så konstig att han anlitar Boll är han inte...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
alltså vad gäller fighting-grejen så är warrior within bättre. Men sands of time är så sagolik och fin att jag älskar den liiite mer. Hoppas iallafall filmen blir något bra. Den kan ju bli det för som sagt så har spelet en bra story.
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Inte för att det har något med tråden att göra men det kommer ju ett nytt "Maffia" spel som baseras på den utomordentliga filmserien "Gudfadern" ...

Kan vara värt och kolla in, i mars släpps det, för er som är Maffia-intresserade förstås

EA ftw!
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Det ska jag verkligen kolla (jag har faktiskt längtat lite smått)! Det blir ett givet spel att införskaffa, för min del iaf.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
CRASH BANDICOOT!!

Vadå? Än sen då om jag diggar den? Jag är faktiskt STOLT FAN!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
haha den är faktiskt rätt kul. Då kan dom göra Spyro samtidigt den är ju bättre
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden