Visa första inlägg
4 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4 inlägg
Baserat på de filmer jag sett från året:
1. Life of Pi
2. Argo
3. Looper
4. En oväntad vänskap
5. The Dark Knight Rises
Ett hedersomnämnande också till Searching for Sugarman som förhoppningsvis plockar hem en oscar.
Gissar på att filmer jag ännu inte sett (The Master, Silver linings playbook, Django) har väldigt stor chans på topp 5 listan!
871 inlägg
för
871 inlägg
Nu när jag sett lite fler filmer från det gångna året tänker jag uppdatera min lista. Hela tre filmer har ersatts och den jag hade på förstaplats har lyckets bli besegrad av ett norskt äventyr. Så här ser listan ut just nu:
1. Kon-Tiki (5/5)
2. Looper (5/5)
3. Moonrise Kingdom (4,5/5)
4. Life of Pi (4,5/5)
5. Argo (4/5)
Har fortfarande ett par filmer kvar att se, men ingen av dem som jag några högre förhoppningar på. Men vem vet, jag kanske blir överraskad?
2575 inlägg
för
2575 inlägg
1. Call Girl
2. Nameless Gangster
3. Snabba Cash 2
4. Django Unchained
5. Palme

Något sådant får det väl bli, ett fantastiskt filmår för Sverige som ni kan se.
18 inlägg
för
18 inlägg
1. Django Unchained
2. Skyfall
3. The Dark Knight Rises
4. The Hobbit
5. Snabba Cash 2
(Har inte sett The Master, Argo, Zero Dark Thirty m.fl.)
889 inlägg
för
889 inlägg
1. Django Unchained
2. Lawless
3. The Dark Knight Rises
4. Skyfall
5. Argo
386 inlägg
för
386 inlägg
Har sett lite fler 2012 nu så här kommer en uppdaterad lista!
[list=1=1]
[*]Hobbiten
[*]Django Unchained
[*]Prometheus
[*]Seven Psychopaths/Skyfall på delad plats
[*]Dredd
[/list]
Har kvar Lincoln, som tyvärr inte gått upp på biografen i min stad, och Mästaren, som det kanske blir att se i helgen.
855 inlägg
för
855 inlägg
The Hunger Games
The Perks of Being a Wallflower
Skyfall
Looper
Argo
Sen The Dark Knight Rises, Silver Linings Playbook, The Hobbit, The Avengers och Django Unchained.
972 inlägg
för
972 inlägg
1. Detachment
2. Les Miserables
3. Life Of Pi
4. Django Unchained
5. Moonrise Kingdom

87 inlägg
för
87 inlägg
1. Life of Pi
2. Looper
3. Prometheus
4. Kon Tiki
5. Searching for sugarman
1289 inlägg
för
1289 inlägg
Har ett par filmer kvar jag vill se från det gånga året, men tror inte min topp 5 kommer ändras mer.
1. Life of Pi
2. The Master
3. Searching for Sugar Man
4. Argo
5. Les Misérables
725 inlägg
för
725 inlägg
1. The Master(5/5).
2. Django Unchained(5/5).
3. Nameless Gangster(5/5).
4. Life of Pi(4/5).
5. Skyfall(4/5).
The Master tar för mig över förstaplatsen som förra årets bästa, den fullkomligt krossar allt annat. Django Unchained är också på samma skyhöga nivå och får en välförtjänt andra plats på listan. Förövrigt så tyckte jag att 2012 var ett väldigt bra och intressant filmår, det som slår mig mest såhär på efterhand är hur många fantastiska blockbusters och mainstream-filmer det var. Jag tänker framförallt på Chronicle, Prometheus, TDKR, Looper, Skyfall, Life of Pi, Dredd, Argo och The Grey, alla relativt simpla och påkostade action/SciFi/äventyrsfilmer som ändå lyckades imponera väldigt stort på mig, brukar oftast vara så att de små och originella filmerna imponerar störst, men i år så var det nästan tvärtom. 
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Jag håller med där wugllabang, det har varit ett väldigt bra år för de stora filmerna.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
1. Django Unchained
2. Snabba Cash 2
3. Palme
4. The Master
5. Skyfall
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Förstår inte ens hur man kan nämna Snabba Cash 2 på någon som helst topplista? Finns säkert minst 50 filmer jag skulle föredra framför den ett halvsvagt filmår...
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Va? Den var ju riktigt vass! Speciellt Fares Fares historia och hans prestation som var helt fenomenal. Det var ju den som gjorde filmen. Verkligen en rå och skitig känsla över den. Jag gillar det!
725 inlägg
för
725 inlägg
Ja Snabba Cash 2 var ju riktigt jävla gripande och engagerande, den vågade gå mycket längre i sin råhet, mörker, och dramaturgi än någon annan svensk film gjort på riktigt länge. Dessutom så var den ju snuskigt välspelad och snygg som få, en stark jävla fyra i min bok. 
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja, överskattad så det räcker och blir över. Fares fantastiska" prestation" lämnade mig ganska oengagerad. Förstår inte alls alla överord. Var ju inte direkt så att han skrev om boken för stort spel med hans stereotypiska karaktär. Man hade definitivt sett dett förr, och mindblowing var det sista det var. Men jag är väl för gammal för att bli blown away som kidsen verkar bli av var o varannan film. Life of Pi är ett undantag, men "mindblowing" är ett töntord, som jag överhuvudtaget inte kan associera mig med.
983 inlägg
för
983 inlägg
Det var ingen som nämnde ordet "mindblowing" här, bara du ;) Håller annars med om "Snabba Cash 2", en godkänd film inte mer.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Bra där!
2549 inlägg
för
2549 inlägg
David Brent: Haha, vad snackar du om Brent? Det är som sagt ingen som sagt något om att bli blown away förutom du och kidsen. ;)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden