Almost Famous inledde mitt år, vilken film.
1361 inlägg
@Mac och Charlotte
Jag tror och hoppas på att ni inte kommer bli besvikna, själv blev jag helt hänförd :)
Jag tror och hoppas på att ni inte kommer bli besvikna, själv blev jag helt hänförd :)
3462 inlägg
Ska vi tolka det som att den var bättre än "The Social Network"? :)
Han har ju inte ens gett "Social Network" en full pott
3462 inlägg
Inte? Vad är det för Fincherist!
Kan man undra, han har smuttsat ner hela sin religon.
Ivanhoe såklart! Underbar tv-film med fantastiska skådesplare och intressanta karaktärer :)
Efter Jerners hyllningar av Never let me go så blev den min första film 2011.
En väldigt bra film måste jag säga, gillade den grymt mycket.
Skådespeleriet är fantastiskt bra. Andrew Garfield imponerade mest på mig. Han visar gång på gång att han är en ohyggligt bra skådespelare, en framtida storstjärna. Inget snack! Han är makalöst bra på att uttrycka känslor med hjälp av kroppsspråk och mimik.
En väldigt bra film måste jag säga, gillade den grymt mycket.
Skådespeleriet är fantastiskt bra. Andrew Garfield imponerade mest på mig. Han visar gång på gång att han är en ohyggligt bra skådespelare, en framtida storstjärna. Inget snack! Han är makalöst bra på att uttrycka känslor med hjälp av kroppsspråk och mimik.
1361 inlägg
@Mats och Hannes
I någon av de andra trådarna skrev jag ju om varför jag sänkte betyget till en fyra, vet dock inte vilken, men det blev så efter flera tittar. Jag tycker inte den når Zodiac, Fight Club, Se7en, eller Benjamin Button-kvalitet som krävs för en femma.
@Mac
Grymt att du också gillade den :)
I någon av de andra trådarna skrev jag ju om varför jag sänkte betyget till en fyra, vet dock inte vilken, men det blev så efter flera tittar. Jag tycker inte den når Zodiac, Fight Club, Se7en, eller Benjamin Button-kvalitet som krävs för en femma.
@Mac
Grymt att du också gillade den :)
Blev Stone för min del. En mycket dålig start på det nya året.
En ängel vid mitt bord, av Jane Campion.
En av de bästa filmer jag någonsin sett. Den berörde mig djupt, in i själen.
En av de bästa filmer jag någonsin sett. Den berörde mig djupt, in i själen.
Det blev The usual suspects.
@[size=12=12][color=#555555=#555555]JBR008 mmmmmhm riktigt jäkla bra film![/color][/size]
Drog till med Machete, jäkligt underhållande faktiskt
Den sista filmen för 2010 och även den första för 2011 blev The Road med Viggo Mortensen.
True Grit är lite mörkare än "Lilla huset på prärien" klyschiga mörka fanatiska citat från bibeln. Ljudet från nackar som knäcks vid hängning. Grymt härligt mörk western i samma anda som Clint Eastwoods "De skoningslösa". Filmen är ganska likt versionen från 1969 men betydligt mörkare och råare. När jag såg nyinspelningen av "True Grit" i natt så jämförde jag den mörka atmosfären som var i "
Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford"
även kan man dra lite paralleller från "There Will Be Blood". Men jag tycker bröderna Coen är decenniets bästa
regissörer utan tvekan dom har verkligen levererat mästervärk efter mästervärk dom senaste 10 åren. Film året 2011 börjar med ett mästervärk som knäcker original filmen på mitten.
Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford"
även kan man dra lite paralleller från "There Will Be Blood". Men jag tycker bröderna Coen är decenniets bästa
regissörer utan tvekan dom har verkligen levererat mästervärk efter mästervärk dom senaste 10 åren. Film året 2011 börjar med ett mästervärk som knäcker original filmen på mitten.
Stör mig mest på hans gnälliga röst och tycker inte att han är något speciellt över huvud taget, att han nu ska göra ”Spider-Man” igen visar ju på att han inte är något att räkna med. Hade han varit något att räkna med hade han inte tagit en sådan roll. Det blir lite av att ta det som erbjuds, hur intressant eller ointressant filmen än är.
Carey Mulligan, hon är i alla fall hur jävla bra som helst. Hon sopade mattan med både Andrew Garfield och Keira Knightley i ”Never Let Me Go” och enda anledningen till att jag satte en trea på filmen. Tycker att hon var kanon i ”An Education” och hon är om än möjligt bättre här.