Visa första inlägg
983 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
983 inlägg
Trollkarlen från Oz.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Robert Svensson: Jag håller inte alls med, hans röst stör jag mig inte alls på. Att han ska göra Spider man påverkar inte vad jag har sett av honom hittills såklart. Jag tycker att han är grymt bra i både The social network och Never let me go. Två väldigt olika roller dessutom. Jag håller med om att Mulligan är väldigt bra, dock tycker jag An aducation är en ganska halvseg film. Jag gav den en 3:a om jag minns rätt. Mycket tack vare Mulligan.
I Never let me go blev jag mest imponerad av Garfield, som jag skrev förut. Jag tycker att han gör sin roll riktigt övertygande.
Tänkte jag ska se Boy A idag, återstår att se om Garifeld är lika bra i den filmen.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Jag kan också rekommendera första delen (alla tre är grymt bra) i Red Riding-trilogin, 1974. Där gör också Garfield en fantastiskt bra roll. 
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Mulligan är väl ok, men jag tyckte hon var riktigt tråkig i Wall Streetfilmen från 2010.
983 inlägg
för
983 inlägg
Har bara sett henne i Wall Street och An Education och i den sistnämnda var hon fantastisk, men håller med om att hon inte var något speciellt i Wall Street.  
84 inlägg
för
84 inlägg
@Viktor & @Mac Ja, jag blev också helt tagen. Hela filmen gjorde ont i mig. Fantastiskt känslomässig och rörande på många sätt.. Bästa Mulligan lyste verkligen och även min förälskelse Garfield. Gillar också att Keira fick ta ett steg tillbaka och var mer nedtonad, jämfört med hur hon brukar vara i andra filmer. Rekommenderas verkligen.
Och ni som är osäkra på Garfield kan ju ta och se Boy A så försvinner troligen alla tvivel.
133 inlägg
för
133 inlägg
Tror jag ska se någon ur "List of shame" idag! Vad är bäst att starta 2011 med? The Shining, Apolacypse Now eller Raiders of the Lost Ark?
11101 inlägg
för
11101 inlägg
beror nog på vilket humör du är på. raiders är ju skön slapp söndags-matiné rulle. shining och apocalypse är ju tyngre rullar.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
@jimmistone
List of shame? Menar du på allvar att du inte sett dessa tre kalasrullar? You are in for one hell of a treat :)
Själv rekommenderar jag både The Shining och Apocalypse Now Redux långt före Raiders of the Lost Ark. 
403 inlägg
för
403 inlägg

Och ni som är osäkra på Garfield kan ju ta och se Boy A så försvinner troligen alla tvivel.

En film sett till helheten totalt ointressant och som dessutom har gjorts mycket bättre förut. Klarade tvåan hos mig mest på grund av slutet som i sig självt kändes befriande, men inte särskilt överraskande ändå och eftersom jag inte känner för huvudkaraktären föll slutet lite platt, men jag var på bra humör den dagen, antar jag.
Kan rekommendera den miltals mycket bättre "Der Freie Wille" om du gillade "Boy A". Där snackar vi ångest, "Boy A" är ett glädjepiller i jämförelse och inte alls lika närgående som "Der Freie Wille", dessutom mycket bättre skådespelare med i den rullen.
Första rullen jag såg 2011 var den fullkomligt urkassa "Johan Falk - Gruppen för särskilda insatser". Helt värdelös! Av sju filmer hittills detta år toppar "Leaving Las Vegas" de bästa, lär komma över bättre snart, förhoppningsvis.
133 inlägg
för
133 inlägg
Nej dessa filmer har helt passerat mig av någon anledning! Blir nog The Shining på grund av att jag älskar Kubrick!
133 inlägg
för
133 inlägg
och Nicholson för den delen! 
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Skoj att du gillar Kubrick, en utav mina absoluta favoriter. Jag har sett alla hans filmer (långfilmer) utom Spartacus (inte enbart hans film).
The Shining ligger lätt bland hans bästa filmer tillsammans med 2001: A Space Odyssey, Dr. Strangelove, Barry Lyndon, Eyes Wide Shut och The Killing. 
Lolita, Paths of Glory, Full Metal Jacket, A Clockwork Orange och Killer's Kiss ligger inte långt bakom. 
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Alla filmer du nämner är underbara!
The shining låter som en bra start på 2011..
871 inlägg
för
871 inlägg
Stay Alive. Skulle inte påstå att det är den bästa filmen jag sett.
1492 inlägg
för
1492 inlägg

Apolacypse Now eller Raiders of the Lost Ark

Två av mina absoluta favoriter, hoppas du kommer att tycka om de :)
Själv tycker jag att man är en dålig förälder om man inte introducerar sina ungar med Indy och Star Wars i tidig ålder. :)
249 inlägg
för
249 inlägg
Garden State,första gången. Den var riktigt bra :)
321 inlägg
för
321 inlägg
Dinner for Schmucks blev inledande i år.
31 inlägg
för
31 inlägg
The Fountain
Fantastisk film av geniet Darren Aronofsky. Den prentade sig verkligen in i min skalle och jag kunde inte sluta tänka på den för resten av kvällen. : )
12 inlägg
för
12 inlägg
The Hangover. Passade fint den första i första..
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden