Visa första inlägg
133 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
133 inlägg
Det blev till sist The Shining och jäklar vilken rulle! Satt på helspänn genom hela filmen. Tror det blir Raiders Of The Lost Ark senare ikväll också :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Kul att du gillade den, hade varit konstigt annars :)
Själv ska jag ta och se om den snart tänkte jag, var 4-5 år sen jag såg den sist och börjar få lite abstinens nu...
Garanterar att du kommer älska Raiders också, bättre äventyrsfilm har inte gjorts.
133 inlägg
för
133 inlägg
Jo, jag ska ta och se alla Indy filmerna. Den ända jag har sett är den förskräckliga "Kingdom of the Crystal Skull" på ett flygplan dessutom! 
1 inlägg
för
1 inlägg
Förstår alltså inte detta hat mot Indy 4. Inte seriens bästa, men jag skulle nog ranka den högre än "Temple of Doom" (som inte är särskilt dålig den heller). Folk stör sig bara på småsaker.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Charlotte: Jag såg nyss Boy A, vilken jävla film. Blev faktiskt helt knockad! Garfield imponerar återigen på mig.
crolle: Ja, The fountain är en genialisk film! Helt underbar.
21 inlägg
för
21 inlägg
Nude Nuns With Big Guns...vilket skräp :D
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Skräpnivån hörs ganska väl på titeln...
21 inlägg
för
21 inlägg
Jag var bara tvungen att se den.
1492 inlägg
för
1492 inlägg

Förstår alltså inte detta hat mot Indy 4. Inte seriens bästa, men jag skulle nog ranka den högre än "Temple of Doom" (som inte är särskilt dålig den heller). Folk stör sig bara på småsaker.

Håller helt med dig och sedan förstår inte folk att Indy är en homage till alla gammla b-filmer och överdrivna och övernaturliga moment är en del av hela Indy serien och sen börjar folk klaga på det i fyran, liksom har dem inte sett de första tre?

4340 inlägg
för
4340 inlägg
Boy A är en riktig kanonfilm, Garfield är helt suverän i den.
Sällar mig till Indy 4 hatarna, en fruktansvärd film på alla sätt.
403 inlägg
för
403 inlägg

Håller helt med dig och sedan förstår inte folk att Indy är en homage till alla gammla b-filmer och överdrivna och övernaturliga moment är en del av hela Indy serien och sen börjar folk klaga på det i fyran, liksom har dem inte sett de första tre?

Jag tror nödvändigtvis inte att folk inte förstår just det faktum att Indy-rullarna är en hyllning till äldre äventyrsfilmer, det är ungefär lika självklart som smör på mackan för vem som helst som är intresserad av film och faktiskt har läst på lite att det är hyllningar, svårt att missa det, om du frågar mig.
Mindre saker kan i värsta fall störa enormt mycket, speciellt om man gillade de tidigare filmerna, men det är inte just de överdrivna sakerna jag stör mig på – utan det helt fruktansvärt usla manuset och det att Indy har fått sig en sidekick i form av en son! Hur galet är det inte på en skala? Det är upplagt för att fortsätta med mer filmer utan att behöva ha en vettig story till hands. Kärleken till filmerna, har via den kommersiella gångvägen som Lucas och Spielberg har tagit, gått helt förlorad – och jag tycker att det är pinsamt uppenbart i och med fjärde filmen. Det fanns inget att berätta med en fjärde film och därför är den överflödigt och bara pinsam på alla sätt och vis.
Och seriöst, rymdvarelserna är datoranimerade? Behöver jag säga mer än att de inte var animerade på 50-talet, varför ska de då animera skiten i dag om det ska vara en hyllning? Det var rent av för jävla fult gjort också.
"Boy A" suger för övrigt lika mycket som fjärde "Indy"-rullen. Nu fick jag sagt det igen. :D
1 inlägg
för
1 inlägg
@Robert: Haha, den kommentaren var fantemej definitionen av ordet "Voila" :D
855 inlägg
för
855 inlägg

Hade han varit något att räkna med hade han inte tagit en sådan roll. Det blir lite av att ta det som erbjuds, hur intressant eller ointressant filmen än är.

Du skämtar va? Vi snackar för faen om en reboot av Spider-Man serien, en av de största filmsiererna någonsin. Vem tackar nej till en sådan roll? Det är ju som att säga att Viggo Mortensen, Christian Bale eller Natalie Portman inte är något att räkna med bara för att de tog roller i storfilmer. Nej, det är bara löjligt och säger absolut inget om skådespelaren är något att räkna med eller inte. Och när det gäller Garfield så är han definitivt någon att räkna med, vare sig du tycker hans röst är jobbig eller inte.

84 inlägg
för
84 inlägg
Håller med @Björksch på alla punkter.
403 inlägg
för
403 inlägg

Du skämtar va? Vi snackar för faen om en reboot av Spider-Man serien, en av de största filmsiererna någonsin. Vem tackar nej till en sådan roll? Det är ju som att säga att Viggo Mortensen, Christian Bale eller Natalie Portman inte är något att räkna med bara för att de tog roller i storfilmer. Nej, det är bara löjligt och säger absolut inget om skådespelaren är något att räkna med eller inte. Och när det gäller Garfield så är han definitivt någon att räkna med, vare sig du tycker hans röst är jobbig eller inte.

Nej, varför skulle jag skämta?
Ehm, ja, du tycker inte själv att du tar i lite väl just nu? "Spider-Man" är som karaktär på film helt avslutad (åtminstone för tillfället), du förstår väl själv hur dumt det är att redan efter några år göra en nyinspelning på filmer som har fungerat bra. Att man som Garfield då tackar ja, när han har gjort lååångt mycket mer intressantare roller tidigare, är att gå ner sig. Jag tror inte ens Brent är glad över att han ska göra serietidningsaction nu.
Om Garfield är något att räkna med få vi väl se, jag tror inte det. Tror mer på Carey Mulligan som spelade skjorta av honom i "Never Let Me Go". Hon väljer i alla fall mer intressantare roller som för karriären kan vara givande. En huvudroll i nyinspelnning av "Spider-Man" är totalt ointressant, vare sig man gillar Garfield eller inte. Tycker du ärligt att det ska bli kul att se Garfield i en "Spider-Man" film när han har gjort intressantare roller tidigare?
Seriöst, till och med jag kan erkänna att han har valt bra och intressanta roller tidigare, men att jag inte tycker att han inte är något speciellt hör ju i detta sammanhang inte hemma. "Spider-Man Reboot" vs. "Boy A". "Boy A" vilken dag som helst.
293 inlägg
för
293 inlägg
for the record så gillar jag andrew garfield och tycker han är en intressant skådis, men att vara taggad inför en spider-man reboot förstår jag inte heller.
totalt ointressant och om något hämmande för garfield som skådespelare.
tror personligen han kan bli något, men då måste han också börja ta lite knepigare roller. 
och sedan att carey mulligan spelar skjortan av honom är en annan femma då det snarare är hon som är så förbaskat bra. 
och sedan vill jag bara påpeka att det är lite skillnad att göra en batman remake med nolan spetsen där poängen var att göra något mörkt och ''realistiskt'' gentemot en spider-man på high school.
boy a är jag totalt ointresserad av att se, känns som en film i stil med babel (vilken jag avskyr, bra soundtrack dock).
för att fortsätta så blev första filmen 2011 shanghai. skön liten film av den sorten man inte gör längre.
för att avsluta så vill jag ställa mig på indy 4 hattåget, en total über kalkon. 
293 inlägg
för
293 inlägg
ska även ta och följa upp med mini tv-serien greven av monte cristo från 1998 med gerard depardieu senare ikväll :)
855 inlägg
för
855 inlägg

du förstår väl själv hur dumt det är att redan efter några år göra en nyinspelning på filmer som har fungerat bra.

Men som sagt, samma argument kan användas på de skådisar jag nämnde, framförallt Christian Bale. Är dessa inte heller något att räkna med, enligt dig?
Det spelar ingen roll om jag tycker det skall bli intressant att se honom som Spidey eller inte, utan som jag sa - vem tackar nej till en sådan chans?

Hon väljer i alla fall mer intressantare roller som för karriären kan vara givande.

Ja, vilken givande roll hon gjorde i Wall Street 2, hur kunde jag missa det? Ärligt talat är inte det mycket bättre än att ta rollen i Spidey rebooten.
Helt ärligt, nej, jag är inte glad att han skall göra Spidey rebooten och det är klart att jag hellre hade sett honom göra något annat. Men jag är säker på att han kommer fortsätta att få roller i intressanta filmer såson hans två rullar detta året, det finns ingen anledning att tro något annat.
55 inlägg
för
55 inlägg
TRON Legacy 3D blev den första filmen 2011, inte så dålig början, inte den bästa filmen men funkar en tråkig söndag kväll.
456 inlägg
för
456 inlägg
Första filmen 2011 blev Die Hard: Hämningslöst tätt följd av Toy Story 3.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden