Visa första inlägg
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Jo för tusan, det kan jag visst göra. Efter lite mer än halva filmen har man skapat sig en ganska bra uppfattning om filmen, i det här fallet så var jag 1000% säker på att det inte skulle bli bättre och därför stängde jag av. Det hade varit slöseri med tid att kolla vidare.
Jag är inte säker, men jag tror att du syftar på något som jag skrev till någon annan här på MZ om att man bör ge filmen en chans åtminstone. I det fallet hade han ju stängt av efter 20 min, det är lite skillnad :)
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Man kan ju liksom inte säga att du har sett Jonah Hex som helhet, bara en del av den, endå om den må vara en bra bit så har du fortfarande inte sett hela filmen och man betygsätter ju en helhet.
Tycker i alla fall jag.
403 inlägg
för
403 inlägg
Hade du kunnat skapat dig en uppfattning om Inception, Fight Club, Psycho, Memento och Oldboy (för att nämna några på rak arm) utan att eventuellt ha sett klart dem också?
Det händer inte ofta att jag stänger av filmer, men nog ser jag klart dem i efterhand om jag nu stänger av dem mitt i.
Det roliga med Jonah Hex är att den inte alls är speciellt lång heller, min spelare visade 1 h 13 min när den var slut, vill jag minnas. Det är ännu värre att behöva genomlida något som är över två eller tre timmar långt, alltså. Men en timme är ju inget! :D
Bara jag som inte tycker att det är slöseri med tid oavsett hur dålig filmen är? En dålig film nyttigare blir man och jakten på guldkornen fortsätter.
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Jag brukar alltid se klart dåliga filmer, för man vet ju aldrig om filmen blir bättre mot slutet.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Du har rätt Hannes i att man ska betygsätta en helhet faktiskt, det känns sådär att jag har betygsatt en film och inte sett klart riktigt hela.
Ska nog se andra halvan så jag kan sätta min 1/5 utan att få dåligt samvete boys! =)

4340 inlägg
för
4340 inlägg
Från en som sett hela Jonah Hex så kan jag garantera att du inte kommer ändra ditt betyg. En etta känns dessutom generöst, men det finns ju tyvärr inget lägre i betygskalan. Det borde införas, vet inte hur många releaser i år som man gett en etta men som helst skulle ha sett noll i betyg på.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Brent: Nej, jag vet att jag inte kommer ändra betyget. Det jag såg av filmen var så genomruttet att det inte går att rädda så att säga. Men jag ska se klart den i alla fall, bara för att.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Haha ja den är verkligen urusel!
403 inlägg
för
403 inlägg
Ja, usel är den något så in i helvete, men samvetet är rent om man ser klart filmen. :p
425 inlägg
för
425 inlägg
Såg Rasing Cain (Cains många ansikten) av Brian De Palma igår kväll! Tycker filmen var otroligt dålig! Enda bra med filmen var John Lithgow!
Brian De Palma har visserligen inte gjort något riktigt bra sedan Carlitos Way så vet inte va jag hade förväntat mig egentligen!
1 av 5 från min mig!
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Haha jag verkar vara den ende som verkligen gillar den där filmen :)
" When Jenny cheated on her husband, he didn´t just leave...He SPLIT! " Fantastiskt!
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja du är nog ganska ensam om det :)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja vad säger man, det är ensamt på toppen ;)
Nej men inte är det De Palmas bästa film inte, men dålig tycker jag inte att den här och Lithgow är det ju alltid underhållande att följa.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Var längesen jag såg den, men vad jag minns så tyckte jag den var rätt kass, särskilt med De Palmamått. Håller med Stoffe om att han inte gjort något riktigt bra sen Carlitos way. Men Lithgow är ju alltid bra och en hjälte. Men den är inte lika dålig som Kommissarie Späck som jag just sett, det var ett bottennapp i Jonah Hexklass :)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Nja alltså De Palma är en lite " klurig " regissör. Ja eller ojämn då. Men nog tycker jag att han har gjort bra film efter Carlitos Way ( nu gjordes ju iof Raising Caine före, men ändå ). Den bästa Mission Impossible filmen är den första och det är ju De Palmas film och sedan så gillade jag även Snake Eyes faktiskt. Från den tiden då Nick Cage faktiskt kunde välja en och annan bra roll.

4340 inlägg
för
4340 inlägg
Jag gillade den senaste MI filmen bäst faktiskt. Mycket pga Philip Seymour Hoffmans lysande skurkroll. Gillade drivet i den filmen också. Men jag håller med, De Palma är väldigt ojämn och inte alls lika genialisk längre som förr. Av de senaste han gjort så tycker jag nog Femme Fatale är bäst, men långt ifrån hans glansdagar.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja MI3 var också en bra film det håller jag med om, mycket bättre än tvåan i alla fall och Hoffman är alltid en njutning!
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Jag tycker att De Palmas bästa film är väldigt överlägsen, den bästa är då The Untouchables.
889 inlägg
för
889 inlägg
@Phip
Håller med dig! The Untouchables är ett mästerverk av Brian De Palma! Fast jag älskar även Scarface och Uppgörelsen!
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Håller också De Omutbara som De Palmas bästa, lite före Scarface. Casualties of war, Carrie och Carlito's way är också riktigt bra som ni är inne på.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden