Visa första inlägg
1753 inlägg
för
1753 inlägg
September som tidigast.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Kanske blir ett biobesök om den kommer om några månader. Annars så känner jag mig inte riktigt 100% intresserad av den här filmen för ett biobesök. Kan vänta till DVD release eller en sen bio visning.
1427 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1427 inlägg
Verkar riktigt bra faktiskt!
Synd att Sverige ska sega så med filmen, fan det är ju en Svensk som gjort den, Sf & Astoria borde prioritera filmen förre andra filmer, tror den kan bli jätte succe i Sverige, lixom "1408 av Mikael Håfström regissören till Ondskan" det kommer ju lätt dra publik!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Ludwig M. Bile":1pk5h9fx]Verkar riktigt bra faktiskt!
Synd att Sverige ska sega så med filmen, fan det är ju en Svensk som gjort den, Sf & Astoria borde prioritera filmen förre andra filmer, tror den kan bli jätte succe i Sverige, lixom "1408 av Mikael Håfström regissören till Ondskan" det kommer ju lätt dra publik![/quote:1pk5h9fx]

Tror inte, Derailed floppade ju här i Sverige

Men ska nog ta o se 1408 på bio (om nån kompis ska med)
989 inlägg
för
989 inlägg
Vilken [url=http://www.imdb.com/title/tt0450385/:1jgoss48]rating[/url:1jgoss48]!
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="popcornemil":2voz1w84]Vilken [url=http://www.imdb.com/title/tt0450385/:2voz1w84]rating[/url:2voz1w84]![/quote:2voz1w84]

Wow, inte illa du. Kanske platsar in på Top 250 senare, kan ju alltid hoppas.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
1408 är verkligen nog den bästa Stephen King filmen som har gjorts och jag verkligen älskar den här filmen för den hade allt jag förväntade mig.

John Cusack var verkligen lysande i rollen som författaren Mike Enslin som inte trodde på spöken tills han trädde in 1408 men jag måste ge en applåd till Samuel L. Jackson som den kalla och coola hotell managern Gerald Olin.

1408 har faktiskt lite svart humor i sig som funkar helt lysande och jag uppaskattade att den hade den där svarta humorn:)

Den spökliknande musiken passade till varenda scen i filmen och jag verkligen älskade Mikael Håfströms kameravinklar så tummen upp för dig Håfström

Det är också skönt att se att man kan göra skräckfilmer där inte människor torteras eller slits i stycken så 1408 är verkligen superbra film och jag är glad att det finns folk därute som är me trötta på filmer som Hostel.

Men 1408 är verkligen något att se så missa inte denna film och jag ger filmen

och kom ihåg att hålla er borta från onda hotellrum för annars kan något ont drabba er.
1026 inlägg
för
1026 inlägg
"1408" är en rätt ojämn film. Ibland lyckas den skrämma rejält medans den andra stunder nästan blir lite tråkig. Tyvärr så blir den också rätt förutsägbar på vissa ställen. Men allt som allt så är det en grym film som skrämmer och imponerar på många ställen. Bäst i filmen var konversationen mellan Jackson och Cusack. Helt klart.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
är det någon som har en aning när den kommer upp på våra bio här i sverige?
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Preliminärt september-oktober 2007.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":16hb3l1h]Preliminärt september-oktober 2007.[/quote:16hb3l1h]

okej tack så mkt. Det är ju en rätt lång tid då..*pust* lite synd det men jaja tålamod är en dygd som dem säger:P
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
wow en annan version av "300" men bättre ?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="chinese_nisse":3nw49xer]wow en annan version av "300" men bättre ?[/quote:3nw49xer]

Öhhh VA! det har absolut inget med 300 filmen å göra så jag tror du har hamnat lite fel Amigo
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tror att han syftar på att båda heter nummer... 1408 är mer än 300...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Här är klipp från [url=http://www.youtube.com/watch?v=4N6IaZ452Jc:m7ot03jf]filmen[/url:m7ot03jf]

Ser riktigt bra ut fan vad man längtar

[img:m7ot03jf]http://t0.ca/media/photos/4087/98394/1408-premiere/haylie-duff-and-hilary-duff.jpg[/img:m7ot03jf]

Hilary Duff...

[img:m7ot03jf]http://t0.ca/media/photos/4087/98378/1408-premiere/hilary-duff-and-john-cusack.jpg[/img:m7ot03jf]

Kan inte filmen komma nu på biograferna?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg den här för ett tag sedan och den var faktiskt överraskande riktigt bra. Regissören Håfströms bästa hittills tycker jag. Det är inte bara skräck utan också en liten skymt av mörk humor, vilket jag tycker passar filmen bra.

När det gäller skådespelarsidan så tycker jag att John Cusack gör riktigt bra ifrån sig jämfört med tidigare filmer det här året som t ex "The Contract". Samuel L Jackson gör också han en bra insats, i alla fall det han är med.

Precis som Batman skrev så är det kul att äntligen få se lite annat än tortyrfilmer som "Saw" och "Hostel". Men, det som skulle kunna varit bättre är att jag känner att inte skrämselfaktorn går fullt ut som den skulle kunna ha gjort. Det blir aldrig riktigt jätteläskigt, men det är utan tvekan Håfströms bästa produktion hittills och hoppas på fler bra filmer från honom.

11 inlägg
för
11 inlägg
Okej, okej. Det är väl lite läskigt att vara instängd i ett hotellrum.

Storyn var väl i grund och botten helt okej, för en skräckfilm. Den var snyggt gjord och välspelad.
Men jag tyckte att det var rätt mycket special-effekter och rätt så lite skräck. De skräck-moment som fanns var ganska billiga, av typen hoppa-till-för-det-står-en-snubbe-med-en-stor-hammare-bakom-dej.

En film med en fet budget och snygga special-effekter, som ändå känns billig.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="zlash":2d1zi7wx]Okej, okej. Det är väl lite läskigt att vara instängd i ett hotellrum.

Storyn var väl i grund och botten helt okej, för en skräckfilm. Den var snyggt gjord och välspelad.
Men jag tyckte att det var rätt mycket special-effekter och rätt så lite skräck. De skräck-moment som fanns var ganska billiga, av typen hoppa-till-för-det-står-en-snubbe-med-en-stor-hammare-bakom-dej.

[/quote:2d1zi7wx]

Fet budget?

Den är gjort för 25 million dollar, och det är inte alls så fet mycket...
989 inlägg
för
989 inlägg
Vilken av sluten på filmen är den "rätta"? Jag har sett båda nu.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="alexander 10":jw2916jd][quote="zlash":jw2916jd]Okej, okej. Det är väl lite läskigt att vara instängd i ett hotellrum.

[/quote:jw2916jd]

Fet budget?

Den är gjort för 25 million dollar, och det är inte alls så fet mycket...[/quote:jw2916jd]

25 miljoner är relativt mycket om större delen av filmen utspelar sig i ett rum.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden