Visa första inlägg
989 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
989 inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1ogp80ub]25 miljoner är relativt mycket om större delen av filmen utspelar sig i ett rum.[/quote:1ogp80ub]

Med pretty najs effekter.

Ny sida så jag postar här med.
Vilken av sluten på filmen är den "rätta"? Jag har sett båda nu.
EDIT: Vad ouppmärksam jag är. Vet det nu och jag föredrar DC, den är mkt bättre än originalet.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="popcornemil":3dal29sp]Vilken av sluten på filmen är den "rätta"? Jag har sett båda nu.[/quote:3dal29sp]

Kan du skriva de båda i en spoiler? Jag vill gärna veta hur de båda skiljer sig åt.
989 inlägg
för
989 inlägg
Visst.

Visa spoiler

EDIT: Hoppas du förstår, jag har lite bråttom till skolan.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Då var det DC-versionen jag såg och det slutet verkar klart bättre. Men jag skulle gärna fått det lite mer förklarat om hur allt hände.

Visa spoiler
989 inlägg
för
989 inlägg
Ja, DC-versionen är mycket bättre. Drar ju upp filmen ganska mycket.

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag kollade om slutet och du har helt rätt.

Stundtals var filmen riktigt bra men jag tycker inte att den höll uppe intresset i längden, men det är ändå en sevärd film.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kul för Håfström att han fick lite mer framgång med denna än med Derailed. Hoppas han lyckas i Hollywood!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
nu har man sett det andra slutet och jag tyckte nästan att bio versionen var lite bättre för jag ville verkligen inte att
Visa spoiler
men det var absolut inget fel med Directors Cut asså för det var ju inget dåligt slut på den men det var inte det slutet jag gillade ^^'
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Yes! Jag har fått förhandbiljetter till filmen och jag skall se den imorgon! Den kommer nog bli väldigt bra om man ska tro på trailern och andras åsikter!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg Directors Cut-versionen idag, men tycker faktiskt att bioversionen hade ett bättre slut.
Visa spoiler

Annars är den som första gången man såg den väldigt bra på sina ställen, en väldigt lyckad filmatisering av Mikael Håfström. Bioversionen är värd 3,5, DC-versionen är värd...

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg den idag på bio och jag blev inte lika nöjd som jag hopptas på. Svagt manus och handling, lite småtråkigt ibland tyckte jag...
Men annars var den snyggt gjord på vissa ställen och den är helt godkänd.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Faktiskt en snygg och spännande film (också jobbig på sina ställen, men på ett bra sätt). Blev positivt förvånad över både handling och skådespel. (Ofta känns det som att John Cusack bara kan spela en enda roll i alla filmer han gör). Men denna förvånade. Bra effekter och vissa scener är verkligen creepy!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Åhh, satt och led igenom filmen. Kikade på den igår med extremt höga förväntningar. Men jag tycker fan inte den var skrämmande någonstans, någon gång. Detta är verkligen ett misslyckande rakt igenom som fick mig att må dåligt. Det fanns en scen som jag faktiskt blev lite skraj över:
Visa spoiler

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Mina förväntningar uppnåddes tyvärr inte. Håfström gör bra ifrån sig men jag måste säga att kritiker och dylikt fått mig att ha betydligt högre förväntningar än vad den enligt mig kan vara värd.

Skådespeleriet - och även regin - var väldigt ojämn om man frågar mig, ibland godkänd och bra, ibland ganska pinsam.
Ganska seg rulle för övrigt. Höll inte riktigt i längden.

2408 inlägg
för
2408 inlägg
Såg filmen för några timmar sedan på bio och den var precis lika bra som jag trodde att den skulle vara. 1408 är en skrämmande och kuslig film.

Mikael Håfström imponerar och det är verkligen kul att en svensk lyckas. Man får den klaustrofobiska känslan. John Cusack är lysande i huvudrollen och det är några hoppa till-scener. Effekterna är läckra och slutet var tillfredsställande.

En riktigt bra och skrämmande film av Håfström, som jag vill se fler filmer av. Det är en psykologis skräckfilm och det behövs i dessa tider när det kommer så många skitfilmer med tortyr likt Hostel. 1408 är den bästa skräckfilmen på många år.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En liten betraktelse över 1408:

Stephen King hör till mina favoritförfattare inom skräckgenren. Filmatiseringarna av hans alster brukar dock tyvärr inte alltid vara så lyckade och därför undviker jag dem idag. Men när jag läste om 1408 för första gången, blev jag nyfiken på om denna film kanske skulle skilja sig från sina föregångare.

Efter några månaders förväntansfull väntan, begav jag mig, glad i hågen, till biografen för att äntligen få se Håfströms 1408. Jag hade laddat upp med att läsa och lyssna till diverse positiva recensioner och väntade mig därför drygt nittio minuters skräckfylld underhållning. 94 minuter senare lämnade jag salongen. Fundersam, tyst och lite besviken. Jag väljer denna gång att sammanfatta mina intryck i följande tre punkter:

För det första borde Håfström strukit den avslutande scenen. Den drar ensam ner betyget ett helt hack.

För det andra borde Håfström ha lagt ner mer tid och energi på att skildra den skräck som vårt psyke framkallar. För det är ju när vi inte längre kan lita på våra sinnen, när vi inte längre kan skilja på verklighet och fantasi och när vårt tvivel medför att vi ser och hör saker som vi, enligt vår logik, inte borde se och höra, som den verkliga skräcken infinner sig. Håfström har visserligen med en del av detta, men väljer samtidigt att även inkludera konkreta spöken och gengångare - vilket inte är filmen till gagn.

För det tredje tog Håfström ett riktigt bra beslut när han bestämde sig för att John Cusack skulle spela huvudrollen. Den prestation som Cusack gör i denna film lyfter på egen hand betyget ett snäpp. Samuel Jacksons biroll kan inte heller förglömmas.

Summa sumarum: Håfströms nyaste film är en godkänd skräckfilm med två utmärkta skådespelarinsatser. Samtidigt finns här potential för en riktigt skrämmande skräckfilm och Håfström väljer att inte utnyttja denna. Betyget blir därför en svag trea.
648 inlägg
för
648 inlägg
Panikkänslan finns där och John Cusack gör det han ska.
Helt ok effekter, gillar laptop dialogen speciellt.
Tycker att Mikael Håfström får till en bra stämmning trots att det är en begränsad yta att jobba på.
Jag hade låga förväntningar konsigt nog och blev positivt överaskad.
Upplevde att filmen flyter på bra och är snygg att titta på.
25 inlägg
för
25 inlägg
tyckte denna var riktigt bra faktiskt. Såg den på premiären med ett par kompisar och det var riktigt bra stämning i salongen. Lysande skådisar (Cusack är en one man army i stort sett), bra effekter och foto. Kanske hjälpte det lite med det faktum att jag faktiskt inte hade höga förväntningar, men på bio var den otroligt bra. Väntar på dvd:n nu så jag kan se om den, och även se DC slutet. En 4/5 är den helt klart värd!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden