Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
En väldigt underhållande film med Russell Crowe och Christian Bale. Det finns många stunder som man blir häpnadsväckad av och slutet är ett av de snyggaste och känsligaste jag sett på dar. Även en karaktär man gillar stort klev in i denna film och Ben Foster har visat sig så bra på vita duken att han blev en favorit efter denna.

Betyg
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Hm, de flesta verkar gilla slutet men jag köper det faktiskt inte.
Visa spoiler

I övrigt var det en riktigt schysst western, bra skådespeleri och dialog. Crowe är bäst filmen helt klart, han är karismatisk och äger de flesta av scenerna. Härligt soundtrack också, det var nästan lite Morricone-känsla under en scen fram mot slutet. Fin underhållning.

3462 inlägg
för
3462 inlägg
Visa spoiler
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jo, jag kan förstå de tankegångarna men jag köper det inte riktigt. Jag kanske inte var helt uppmärksam men jag märkte inte av den där respekten så jättemycket tidigare, den fanns väl där lite grann men... Så som jag uppfattade det hela
Visa spoiler
Därför har jag lite svårt för slutet. Men jag kanske inte uppfattade alla detaljer.

Jag vet inte hur relevant det är men jag kan tänka mig att jämföra med Heat. Neil McCauley och Vincent Hanna är på två olika sidor om lagen, men har verkligen respekt för varandra. Dock är det ingen som tvekar var dem står och vad som ska göras när "the shit hits the fan", så att säga.

Att en råbarkad mördare och brottsling som Wade gör som han gör går inte riktigt hem hos mig.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Visa spoiler
4680 inlägg
för
4680 inlägg
De valen han gör i slutet hänger ju helt klart på hur man uppfattat filmen och karaktärerna fram tills den stunden, så därför funkade det inte för mig. Så som jag uppfattade det kändes det inte som något hans karaktär skulle göra.

Visa spoiler
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Fy fan vilken bra film!
Riktigt bra rollprestationer!
Lätt in på topp 20 genom tiderna...
6 inlägg
för
6 inlägg
En underbart mysig film och något så ovanligt som en bra modern western. Det är äventyrligt, exemplariskt och spännande och även då karaktärerna känns lite tunna sviktar aldrig underhållningsvärdet.

Awesome!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden