En väldigt intressant film på förhand med två väldigt bra skådespelare i spetsen, Russel Crowe och Christian Bale!
Regissören James Mangold har jag fullt förtroende för då han tidigare har regisserat Cop Land, Girl, Interrupted, Identity och Walk the Line...väldigt bra filmer enligt mig!
Handling: A small-time rancher agrees to hold a captured outlaw who's awaiting a train to go to court in Yuma. A battle of wills ensues as the outlaw tries to psych out the rancher.
Gillar handlingen skarpt av det lilla jag läst om filmen, blir spännande att se vem som spelar vem, har ingen aning om Bale är skurken och Crowe bonden eller om det är tvärtom! Hoppas att filmen blir riktigt bra, det var ett tag sedan jag såg en bra Western film!
Filmer håller på att filmas nu...
Fakta taget från IMDB
3462 inlägg
[quote="Micke":snxzcibk][quote="Remus":snxzcibk][/quote:snxzcibk]
[/quote:snxzcibk]
[/quote:snxzcibk]
Såg filmen idag och den uppfyllde alla mina förväntningar.
Man slängdes in i filmen och handlingen direkt. Redan från början bjuds det på action.
Christian Bale och Russel Crow spelar briljant. Deras lilla hata-varandra-men-vi-är-lite-kompisar-ändå stämning målas upp perfekt. Även unga Logan Lerman skötte sig fint.
Filmen höll ett jämt tempo under hela filmen och det blev aldrig tråkigt. Ska helt klart införskaffa denna när den kommer på DVD.
Stark fyra.
Man slängdes in i filmen och handlingen direkt. Redan från början bjuds det på action.
Christian Bale och Russel Crow spelar briljant. Deras lilla hata-varandra-men-vi-är-lite-kompisar-ändå stämning målas upp perfekt. Även unga Logan Lerman skötte sig fint.
Filmen höll ett jämt tempo under hela filmen och det blev aldrig tråkigt. Ska helt klart införskaffa denna när den kommer på DVD.
Stark fyra.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Välgjort drama som lyckas skapa en intressant och trovärdig miljö kring karaktärerna.
Bale och Crowe gör sitt jobb men det lyfter aldrig till absoluta toppnivåer.
Bra musik och vackert foto ger filmen en elegant och träffande känsla.
En "lagom" film man inte kommer att minnas speciellt mycket av om några år.
3 av 5
Bale och Crowe gör sitt jobb men det lyfter aldrig till absoluta toppnivåer.
Bra musik och vackert foto ger filmen en elegant och träffande känsla.
En "lagom" film man inte kommer att minnas speciellt mycket av om några år.
3 av 5
Saknas
för
Inga inlägg
Fan vad bra det blir när man förhandsgranskar sina inlägg, så att ingen råkar skriva ett inlägg med stora spoilers inom [code].
3462 inlägg
Seeker_after_truth: När du ska sätta känslig och avslöjande information i spoiler trycker du bara på spoilerknappen och ingen annan knapp.
Saknas
för
Inga inlägg
Vilken skitfilm. Jag har nog aldrig varit så besviken i hela mitt liv. Det enda positiva är väl att Christan Bale är med, dock är han halvkass i filmen tyvärr.
Halvtråkig story, och för att inte tala om slutet, ett av de värsta antiklimax jag skådat i hela mitt liv.
Halvtråkig story, och för att inte tala om slutet, ett av de värsta antiklimax jag skådat i hela mitt liv.
3462 inlägg
Intressant, du hyllar Hitman men dissar Yuma Western kanske inte är din grej?
Saknas
för
Inga inlägg
Jag förstår att det kan anses vara paradoxalt ur en filmkonnässörs perspektiv, men jag tror att det har mer att göra med förväntningarna inför filmerna. Christian Bale droppar sällan en dålig film, tillsammans med Ben Foster (Kanske filmens behållning som jag glömde bort) och Russel Crowe förväntade jag mig kanske 2000-talets svar på Den gode, den onde, den fule. Filmen levde på länga vägar inte upp till mina förväntningar, plus att jag ansåg att den spårade ur totalt i slutet.
När det gäller Hitman så förväntade jag mig nån dynga som Uwe Boll mycket gärna skulle ha kunnat regisserat. Jag kollade filmen hos en kompis enbart för att vi hade sett alla hans filmer utom just Hitman. Och jag blev rejält överraskad. Dock lyfte Timothy Olyphants skådespeleri upp betyget en del.
Så, jag kanske inte ger någon av filmerna någon vidare rättvisa. Tyvärr går det ju inte att vara helt likgiltig inför filmer så slutsatsen är väl att jag borde vara tyst när det gäller film, men som alla vet är det mycket roligare att göra sådant som är förbjudet.
När det gäller Hitman så förväntade jag mig nån dynga som Uwe Boll mycket gärna skulle ha kunnat regisserat. Jag kollade filmen hos en kompis enbart för att vi hade sett alla hans filmer utom just Hitman. Och jag blev rejält överraskad. Dock lyfte Timothy Olyphants skådespeleri upp betyget en del.
Så, jag kanske inte ger någon av filmerna någon vidare rättvisa. Tyvärr går det ju inte att vara helt likgiltig inför filmer så slutsatsen är väl att jag borde vara tyst när det gäller film, men som alla vet är det mycket roligare att göra sådant som är förbjudet.
3462 inlägg
Russell Crowe och Ben Foster är båda ruggigt bra. Men slutet i Yuma kom alltså som en överraskning för dig då? Jag gillade slutet skarpt, för det följer inte direkt mallen.
Jag är så gott som klar med min recension av filmen som kommer upp på MZ inom kort. Betyget blir 4.5. Jag har sett mängder av westernfilmer i mina dar och den här tillhör absolut de främsta. Framför allt får vi se riktigt bra skådespeleri och det var man inte bortskämd med i de gamla westernfilmerna. Visst, det fanns ett och annat undantag.
Jag är så gott som klar med min recension av filmen som kommer upp på MZ inom kort. Betyget blir 4.5. Jag har sett mängder av westernfilmer i mina dar och den här tillhör absolut de främsta. Framför allt får vi se riktigt bra skådespeleri och det var man inte bortskämd med i de gamla westernfilmerna. Visst, det fanns ett och annat undantag.
Slutet gav mig samma effekt som man får av att hacka lök. Det var ganska svårt att försöka hålla undan tårarna. Otroligt bra slut på en otroligt bra film.
Mats, du nämner Russell Crowe och Ben Foster MEN vart tog den lysande Christian Bale vägen då?! Varför nämner du inte han?
3462 inlägg
Han är alltid bra, men han kommer inte upp i samma klass som Crowe. Ben Foster hade jag inte förväntat mig en sådan stark och kul prestation som han gjorde.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":tqk7vemk]Russell Crowe och Ben Foster är båda ruggigt bra. Men slutet i Yuma kom alltså som en överraskning för dig då? Jag gillade slutet skarpt, för det följer inte direkt mallen. [/quote:tqk7vemk]
Nu var det dock ett tag sedan jag såg den. Jag ska se den inom kort snart igen, kanske jag uppskattar den då och får ta tillbaka allt jag sagt. Vi får se.
Nu var det dock ett tag sedan jag såg den. Jag ska se den inom kort snart igen, kanske jag uppskattar den då och får ta tillbaka allt jag sagt. Vi får se.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag börjar i fel ände med att skriva att det är slutet som lyfter filmen som helhet. Det känns en aning överdrivet med allt pang-pang, men förklaringarna som följer gör att man förstår karaktärernas ageranden filmen igenom.
Rollprestationerna är genomgående bra där Bale och Crowe levererar som vanligt och där Ben Foster överraskar med en mycket välspelad biroll.
En annan sak som jag tycker lyfter filmen är känslan för detaljer. Med det menar jag att det är inte alltför ofta i westernfilmernas historia där man får se skyttarna ladda om sina pistoler, inte vad jag kan komma ihåg iaf.
Hade inte filmen slutat som den gör hade betyget varit lägre, men nu är det farligt nära en femma, fast ändå inte, så den får nöja sig med en
Rollprestationerna är genomgående bra där Bale och Crowe levererar som vanligt och där Ben Foster överraskar med en mycket välspelad biroll.
En annan sak som jag tycker lyfter filmen är känslan för detaljer. Med det menar jag att det är inte alltför ofta i westernfilmernas historia där man får se skyttarna ladda om sina pistoler, inte vad jag kan komma ihåg iaf.
Hade inte filmen slutat som den gör hade betyget varit lägre, men nu är det farligt nära en femma, fast ändå inte, så den får nöja sig med en