[b:2m3ro8fl]300[/b:2m3ro8fl]
Regissören bakom den hyllade Dawn Of The Dead 2004 Zack Snyder ska göra en episk film på den grafiska novellen 300, skriven av Frank Miller. Titlen 300 syftar på antalet grekiska soldater ledda av kungen av Sparta som i slaget av Thermopylae slogs mot en flera gånger större arme av perser. Slaget ska inspirerat hela Grekland att gå samman för att gå emot perserna.
Ser fram emot denna filmen, fast man inte vet så mkt än om den, förutom det intressanta manuset. Zack Snyders första film, zombie remaken var extremt snygg, cool musik och väldigt bra val av skådespelare och hade bra stäming. Denna är kanske är den episka filmen vi väntat på efter Gladiator!
Det verkar som en film med samma handling gjordes 1962, The 300 Spartans. Fast den är väl inte baserad på Millers novell då!
[b:2m3ro8fl]Premiär:[/b:2m3ro8fl] 2006
[b:2m3ro8fl]Regi:[/b:2m3ro8fl] Zack Snyder
[b:2m3ro8fl]Manus:[/b:2m3ro8fl] Frank Miller, Zack Snyder, Kurt Johnstad, Michael Gordon,
[b:2m3ro8fl]Genre:[/b:2m3ro8fl] Action/Äventyr/Drama
[b:2m3ro8fl]I Rollerna:[/b:2m3ro8fl]
[b:2m3ro8fl]Musik:[/b:2m3ro8fl] Tyler Bates
[b:2m3ro8fl]Producent:[/b:2m3ro8fl] Mark Canton, Gianni Nunnari, Frank Miller
[url=http://www.imdb.com/title/tt0416449/:2m3ro8fl]300[/url:2m3ro8fl]
[url=http://www.imdb.com/title/tt0055719/:2m3ro8fl]The 300 Spartans[/url:2m3ro8fl]
riktig schysst preview måste ha extramaterialet till denna film sen
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Den var riktigt läsvärd och lite smårolig, riktigt bra avslutning.
En sak bara, det heter väl perser och inte persier?
En sak bara, det heter väl perser och inte persier?
1753 inlägg
Det heter whatever I call it
riktigt bra preview. ser verkligen fram emot filmen.
Längtar så mycket till den här filmen. Jag måste bara upprepa att jag tycker den borde vara 2 timmar. Jag är orolig över att det kommer vara mycket som "fattas", kanske många "luckor". Men det är vad jag tror. Jag hoppas den får en minst! jag tror själv på en från Moviezine.
Saknas
för
Inga inlägg
Intressnt läsning!
En historia som 300 behöver förövrigt inte vara historisk korrekt. Den kommer bli så cool så jag kommer inte bry mig om de inkorrekta grejerna.
En historia som 300 behöver förövrigt inte vara historisk korrekt. Den kommer bli så cool så jag kommer inte bry mig om de inkorrekta grejerna.
Saknas
för
Inga inlägg
Den första är original bilden av King of persia och den andra är från 300 filmen.
Han ser mycket ondare/elakare ut på den "gamla" bilden. Ser riktigt tjurig ut. Och så har han det där "Jag är oövervinnlig! Jag ska styra hela världen! Ingen kan stoppa mig!" i ansiktet. Lutar tillbaka huvudet som om han vore den farligaste i hela världen. Inget dåligt med det. Ser inte precis snäll ut iallafall. Finns ett ord för sånt här men kan inte komma på det nu, typiskt då det hade varit så mycket enklare.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":u82cb1gj]Han ser mycket ondare/elakare ut på den "gamla" bilden. Ser riktigt tjurig ut. Och så har han det där "Jag är oövervinnlig! Jag ska styra hela världen! Ingen kan stoppa mig!" i ansiktet. Lutar tillbaka huvudet som om han vore den farligaste i hela världen. Inget dåligt med det. Ser inte precis snäll ut iallafall. Finns ett ord för sånt här men kan inte komma på det nu, typiskt då det hade varit så mycket enklare.[/quote:u82cb1gj]
JAg tycker att i det första eller originalet ser han mycket snällare ut än den som är i filmen.
JAg tycker att i det första eller originalet ser han mycket snällare ut än den som är i filmen.
Okej, det där sättet han tittar på och hans bruna/svarta hår och skägg gör han elakare än en flintis tycker jag. Han påminner om någon skurk eller riktig elaking. hehe. Kan inte komma på nu bara
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":2sh0wbp4]Okej, det där sättet han tittar på och hans bruna/svarta hår och skägg gör han elakare än en flintis tycker jag. Han påminner om någon skurk eller riktig elaking. hehe. Kan inte komma på nu bara [/quote:2sh0wbp4]
Ok, men jag sa inte att han inte ser ond ut utan att han såg lite snällare ut än den andra. Men hoppas att filmen ska verkligen vara bra.
Ok, men jag sa inte att han inte ser ond ut utan att han såg lite snällare ut än den andra. Men hoppas att filmen ska verkligen vara bra.
Äntligen har det kommit en officiell poster!
[img:1y4njvyl]http://img300.imageshack.us/img300/6732/300os7nn.jpg[/img:1y4njvyl]
Den var väl ok, jag gillar inte riktigt "Prepare for glory!"-texten. Men den duger.
Dessutom kan ni se 5 tv-spots här:
[url:1y4njvyl]http://www.comingsoon.net/films.php?id=12330[/url:1y4njvyl]
Pretty cool! Det var kul att se den 4:e och 5:e som hade lite annorlunda musik än vad man hört hitills. Några nya scener också.
[img:1y4njvyl]http://img300.imageshack.us/img300/6732/300os7nn.jpg[/img:1y4njvyl]
Den var väl ok, jag gillar inte riktigt "Prepare for glory!"-texten. Men den duger.
Dessutom kan ni se 5 tv-spots här:
[url:1y4njvyl]http://www.comingsoon.net/films.php?id=12330[/url:1y4njvyl]
Pretty cool! Det var kul att se den 4:e och 5:e som hade lite annorlunda musik än vad man hört hitills. Några nya scener också.
helt okej poster. längtar till filmen mer och mer varje dag.
Saknas
för
Inga inlägg
Postern var okej. Inte särskilt attraktiv men ändå okej. Känns lite barnslig tycker jag.
Det var en riktigt bra poster! Men den där "Prepare for glory" var inte det klockrenaste. Skulle passa bättre med nå "They sacrificed their lives for Greece but gave their enemies a damn show!" eller "Their sacrifice were [b:37ruem9p]legendary[/b:37ruem9p], their courage [b:37ruem9p]unbelievebel[/b:37ruem9p] and the battle a [b:37ruem9p]slaughter[/b:37ruem9p]" eller något sådant. hehe.
6342 inlägg
[quote="hempo22":3kjy26ba]helt okej poster. längtar till filmen mer och mer varje dag. [/quote:3kjy26ba]
Håller med om att postern är okej, men jag stör mig på att den hela tiden försöker vara så cool och utstickande. Visst är den det, men det skulle vart coolare om den inte hela tiden skyltade med det.
Håller med om att postern är okej, men jag stör mig på att den hela tiden försöker vara så cool och utstickande. Visst är den det, men det skulle vart coolare om den inte hela tiden skyltade med det.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SkruMp":1w5l8n8j]Postern var okej. Inte särskilt attraktiv men ändå okej. Känns lite barnslig tycker jag.[/quote:1w5l8n8j]Mm, för blodstänk och arméer som knuffar varandra utför stup med svärd och spjut har alltid attraherat barn...
Ja barsnligt förstår jag inte riktigt var du får ifrån, SkruMp.
Angående "Prepare for glory"-texten så tycker jag att den inte borde varit med, det ser lite fult och konstigt ut. Det hade varit snyggare utan någon sådan text. Men jag diggar blodstänken.
Angående "Prepare for glory"-texten så tycker jag att den inte borde varit med, det ser lite fult och konstigt ut. Det hade varit snyggare utan någon sådan text. Men jag diggar blodstänken.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag gillar upplägget på postern, hur allt är placerat och som sagt är blodstänken riktigt bra. [i:3v74arag]Prepare for glory[/i:3v74arag] passar inte in så bra men det är en helt godkänd poster.
[quote="Remus":3v74arag]Det var en riktigt bra poster! Men den där "Prepare for glory" var inte det klockrenaste. Skulle passa bättre med nå "They sacrificed their lives for Greece but gave their enemies a damn show!" eller "Their sacrifice were [b:3v74arag]legendary[/b:3v74arag], their courage [b:3v74arag]unbelievebel[/b:3v74arag] and the battle a [b:3v74arag]slaughter[/b:3v74arag]" eller något sådant. hehe.[/quote:3v74arag]
En aningen för långt för att funka bara, kort och konsist är det bästa.
[quote="Remus":3v74arag]Det var en riktigt bra poster! Men den där "Prepare for glory" var inte det klockrenaste. Skulle passa bättre med nå "They sacrificed their lives for Greece but gave their enemies a damn show!" eller "Their sacrifice were [b:3v74arag]legendary[/b:3v74arag], their courage [b:3v74arag]unbelievebel[/b:3v74arag] and the battle a [b:3v74arag]slaughter[/b:3v74arag]" eller något sådant. hehe.[/quote:3v74arag]
En aningen för långt för att funka bara, kort och konsist är det bästa.
Saknas
för
Inga inlägg
Själv hade jag helst sett nån snygg kombination av: "Give them nothing! But take from them... everything!" (det är så den går va?).
Det hade varit awesome.
Det hade varit awesome.